تصویب قانون دریافت هزینه ثابت از اپراتورهای رمزارز ازبکستان

1401/07/10
تصویب قانون دریافت هزینه ثابت از اپراتورهای رمزارز ازبکستان

شرکت‌های ارز دیجیتال مستقر در ازبکستان طبق قانون جدید پیشنهاد شده توسط رگولاتورها باید هزینه‌ هایی را به دولت بپردازند. هزینه ها بسته به فعالیت تجاری متفاوت خواهد بود و درخصوص مبادلات دارایی دیجیتال می تواند به 11000 دلار در ماه برسد و عدم پرداخت منجر به تعلیق مجوز خواهد شد.

رگولاتورهای ازبکستان پیش از این  قانونی را به تصویب رسانده اند که به موجب آن نهادهای دیجیتال به منظور دریافت بودجه و مجوز دولتی ملزم به ارائه اطلاعات کامل از خدمات شرکت های خود می باشند.

طبق لایحه اخیر که توسط آژانس نظارتی NAPP تحت ریاست رئیس جمهور ازبکستان تهیه شده است، شرکت های ارز دیجیتال دارای مجوز ماهانه ملزم به پرداخت هزینه های تعیین شده خواهند بود.

به ‌عنوان مثال، صرافی ‌های ارز دیجیتال بالاترین تعرفه معادل 11000 دلار را ارائه خواهند داد، در حالی که فروشگاه‌ های ارزهای دیجیتال حدود 540 دلار پرداخت خواهند نمود.

تعرفه برای استخراج کنندگان فردی حدود 270 دلار در ماه خواهد بود و استخرهای ماینینگ باید کمی بیش از 2700 دلار با نرخ ارز فعلی به دولت پرداخت نمایند. ارائه دهندگان خدمات نگهداری از کمترین هزینه 135 دلار برخوردار خواهند بود و عدم پرداخت ماهانه منجر به تعلیق مجوز خواهد شد. براساس لایحه اخیر آژانس نظارتی NAPP از هر پرداخت 20 درصد کسر و مابقی را به خزانه دولت انتقال خواهد داد.

تنظیم گسترده مارکت دیجیتال در ازبکستان

مقامات مالی ازبکستان همزمان با نوسانات مارکت دیجیتال و کاهش قیمت بیت کوین در سال جاری به منظور تنظیم اقتصاد رو به رشد ارزهای دیجیتال کشور بسیار فعال بوده ‌اند. رئیس جمهور ازبکستان، شوکت میرضیایف در چند ماه اخیر به منظور ایجاد چارچوب نظارتی مارکت دیجیتال به تمام وزارتخانه های دولتی دستور داده تا تحقیقات خود در خصوص مزایا و خطرات احتمالی مارکت دیجیتال را آغاز نمایند.

در ماه ژوئن، دولت تاشکند مجموعه ‌ای از قوانین ثبت نام جدید برای شرکت ‌های فعال در استخراج ارزهای دیجیتال ارائه کرد و استخراج ‌کنندگان را ملزم به استفاده از انرژی‌ های تجدید پذیر نمود. به دنبال افزایش فعالیت ‌های پلتفرم‌ های آنلاین ارائه خدمات دیجیتال به ازبکستانی ‌ها بدون مجوز محلی، آژانس نظارتیNAPP اقداماتی را برای مسدود کردن دسترسی به سایت‌ های مبادلات ارزهای دیجیتال خارجی در ماه آگوست انجام داده است.

ازبکستان تجارت ارزهای دیجیتال را در سال 2018 قانونی کرده و امکان مبادله را برای شهروندان خود فراهم نموده است. خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ازبکستان یک فرآیند ساده است و معمولا کمتر از 10 دقیقه طول می کشد تا به طور کامل راه اندازی شود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد تصویب قانون دریافت هزینه ثابت از اپراتورهای رمزارز ازبکستان
سوال امنیتی :6+68 = ?