توسعه آزمایش یوان دیجیتال در چین

1401/06/30
توسعه آزمایش یوان دیجیتال در چین

بانک مرکزی چین در نظر دارد مناطق تحت پوشش آزمایش یوان دیجیتال خود را گسترش دهد. یکی از نمایندگان ارشد مقام مالی با اعلام این خبر اظهار داشت که بانک مرکزی در سال جاری تلاش ‌های خود در راستای دیجیتالی ‌سازی و توسعه بلاک چین افزایش داده است.

گلوبال تایمز به نقل از پورتال خبری تجاری Cnstock.com اعلام کرده است که با ارتقاء آزمایش یوان دیجیتال به 4 منطقه بزرگ دیگر، دولت پکن امیدوار است به نوآوری و توسعه یوان دیجیتال ادامه دهد.

طرح توسعه یوان دیجیتال توسط معاون ارشد رئیس بانک مرکزی چین، PBOC طی یک نشست اقتصادی اعلام شد و این مقام عالی رتبه تاکید کرده است که رگولاتور مالی چین از ابتدای سال تاکنون به دیجیتالی شدن سیستم مالی سرعت بخشیده است و مطمئنا استفاده از یوان دیجیتال تا سال 2025 در معاملات روزانه بازارهای مالی جهانی رواج خواهد داشت.

معاون ارشد بانک مرکزی چین همچنین بر اهمیت امنیت فن آوری ‌های جدید به منظور تقویت سیستم مالی چین و ایجاد زیرساخت ‌های مالی که بتواند با توسعه اقتصاد دیجیتال سازگار شود و از تحول اقتصاد چین حمایت کند، تأکید کرده و اظهار داشته است با گسترش معاملات ارزهای دیجیتال با وجود ممنوعیت نیاز به توسعه فن آوری یوان دیجیتال از ضروریات حیاتی اقتصاد کنونی چین است.

همچنین طبق توضیحات مدیر اجرایی بانک مرکزی؛ یوان دیجیتال در چندین بخش اقتصادی از جمله خرده فروشی و عمده فروشی، پذیرایی، تفریح، گردشگری و پرداخت از طریق کانال های آنلاین و آفلاین اجرا شده است و با توسعه بیشتر احتمالا محبوب تر از سرمایه گذاری معمول خواهد بود.

موضع سخت گیرانه دولت چین درخصوص تجارت ارزهای دیجیتال

طبق اظهارات برخی از کارشناسان یکی از دلایل کاهش قیمت بیت کوین در طول یکسال گذشته، ممنوعیت تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال توسط رگولاتورهای چینی است. دولت چین از اواخر سال گذشته همزمان با روند بشدت صعودی مارکت دیجیتال به دلیل جرایم مالی احتمالی و جلوگیری از بی ثباتی اقتصادی، تجارت و ماینینگ ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد و باعث مهاجرت بسیاری از ماینرهای فعال چینی به کشورهای اطراف و ایالات متحده شد.

با این حال طبق گزارش بانک دیجیتال، مداخلات نظارتی اعمال‌ شده بر ارزهای دیجیتال در چین مؤثر نیست و تاثیر سرمایه ‌گذاران چینی پس از ممنوعیت معاملات همچنان بر بازار بیت ‌کوین موثر است. طبق داده های جدید با وجود محدودیت دولت، شهروندان چینی بسیاری همچنان در دارایی ‌های دیجیتال سرمایه گذاری می کنند و چین هم اکنون در رتبه دهم جهانی پذیرش ارز دیجیتال قرار دارد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد توسعه آزمایش یوان دیجیتال در چین
سوال امنیتی :6+57 = ?