توسعه سیستم پرداخت با بلاک چین به جای شبکه سوئیفت در روسیه

1401/03/31
توسعه سیستم پرداخت با بلاک چین به جای شبکه سوئیفت در روسیه

گروه Rostec روسیه سازمان دولتی متشکل از چند شرکت فن آوری اخیرا از یک پلتفرم پرداخت جایگزین سوئیفت رونمایی کرده است و به نظر می رسد روسیه با استفاده از فن آوری بلاک چین در حال دور زدن ممنوعیت سوئیفت می باشد. بانک های روسی در فوریه و در جریان جنگ و به دلیل تحریم های همه جانبه غرب از سیستم سوئیفت حذف شده اند. از آن زمان تا کنون مسکو در تلاش برای توسعه یک سیستم پرداخت مالی جایگزین برای سوئیفت بوده است تا از مبادلات تجاری خارجی خود محافظت نماید.
سیستم دیجیتال پرداخت های بین المللی توسعه یافته به روسیه اجازه خواهد داد تا هزینه واردات خود را به جای دلار با روبل پرداخت کند، همچنین به گفته گروه Rostec، پلتفرم جدید امکان دریافت در ارزهای مختلف را خواهد داشت.
براساس بیانیه Rostec؛ CELLS، پلتفرم بلاک چینی که سیستم پرداخت بین ‌المللی بر روی آن توسعه داده شده است، توسط سیستم نرم ‌افزاری NIPS وابسته به Rostec راه اندازی خواهد شد. این پلتفرم به گونه ای طراحی شده است که بتواند یک سیستم یکپارچه بر اساس فن آوری دفتر کل توزیع شده ارائه دهد و می‌ تواند جایگزین واقعی برای خدمات سوئیفت باشد.

بر اساس این بیانیه، پلتفرم CELLS علاوه بر خدمات پرداخت بین المللی، امکان ایجاد کیف پول برای ذخیره ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

اولگ یوتوشنکو، مدیرعامل گروه روستک اظهار داشت که سیستم پرداخت بین ‌المللی جدید دارای سرعت بالا و تراکنش ‌های ایمن خواهد بود که می ‌تواند حدود 100000 تراکنش در ثانیه را با امکان دو برابر کردن این تعداد انجام دهد.

طبق توضیحات مدیرعامل گروه روستک، ویژگی پرداخت با ارزهای ملی ارائه شده توسط سیستم، کاربران را قادر می ‌سازد تا تحریم ‌ها را دور بزنند.

تغییر موضع روسیه در مورد ارزهای دیجیتال

رونمایی از سیستم جایگزین سوئیفت چند روز پس از اعلام بررسی استفاده از ارزهای دیجیتال در پرداخت های بین المللی توسط دولت روسیه انجام شده است. بانک مرکزی روسیه ژانویه گذشته پیشنهاد ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال را ارائه کرده بود. اقدام اخیر تغییری در موضع روسیه در مورد ارزهای دیجیتال تلقی می شود.

در مقابل، وضعیت قانونی ارزهای دیجیتال در روسیه همچنان در نوسان است و تلاش های اخیر برای قانونی کردن دارایی های دیجیتال نتیجه‌ای نداشته است. دولت برای جذب سرمایه‌ گذاری خارجی و خارج کردن تجارت داخلی از سایه تحریم ‌های غرب، اصرار به قانونی کردن ارزهای دیجیتال دارد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد توسعه سیستم پرداخت با بلاک چین به جای شبکه سوئیفت در روسیه
سوال امنیتی :9+73 = ?