توقف پشتیبانی Coinbase Cloud از شبکه ترا

1401/03/01
توقف پشتیبانی Coinbase Cloud از شبکه ترا

سرویس کوین ‌بیس کلود که بخش زیرساختی صرافی کوین ‌بیس می باشد، اعلام کرد پشتیبانی از شبکه ترا را متوقف کرده است. سرویس کوین ‌بیس کلود همچنین اظهار داشت که طرحی برای پشتیبانی از شبکه جدید فورک ترا را در دستور کار خود ندارد.
طبق گزارشU.Today در روز یک شنبه، 22 می، براساس اعلامیه رسمی توییتر کوین ‌بیس کلود، حمایت از زیرساخت شبکه ترا متوقف شده و دیگر ادامه نخواهد داشت. در این بیانیه آمده است که تیم کوین‌ بیس کلود، این اقدام را با مشورت کاربران و جامعه اکوسیستم ترا در کوین بیس انجام داده است.
بنیانگذار اکوسیستم ترا اخیرا اعلام کرده است که اکوسیستم ترا قصد دارد با فورک شبکه و ایجاد شبکه جدید اکوسیستم را بهبود ببخشد، با این حال همزمان با حواشی شایعات پیرامون ایجاد شبکه جدید اکوسیستم ترا، کوین ‌بیس کلود اظهار داشته که زنجیره جدید شبکه در صورت ایجاد به مجموعه گره ها افزوده نخواهد شد.
همچنین کوین ‌بیس کلود اعلام کرده که برای خروج از اکوسیستم ترا به صورت کامل از کاربران خود حمایت خواهد کرد و و آسیبی متوجه کاربران نخواهد شد و بدین ترتیب اکوسیستم ترا از سرویس کلود صرافی ارزهای دیجیتال کوین‌ بیس برای همیشه حذف خواهد شد.
براساس گزارش U.Today، اکوسیستم ترا به دلیل وجود نقص در طراحی و توازن جفت ارز لونا/دلار و برداشت ‌های پروتکل انکر، با سقوط و فروپاشی مواجه شده است.
هم اکنون قیمت ارز دیجیتال لونا واستیبل کوین الگوریتمی UST تقریبا به صفر رسیده است و سرویس ‌های وب3، پشتیبانی از اتصال گره های اکوسیستم ترا و پشتیبانی از جفت‌ ارزهای خود با لونا و UST را متوقف کرده اند.

امکان بهبود قیمت لونا

لونا پس از سقوط ناگهانی خود باعث از دست رفتن میلیاردها دلار سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال شده و اکنون هیچ نشانه ای از بهبود ندارد. همچنین سقوط اکوسیستم ترا تاثیر مستقیمی بر بیت ‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بزرگ داشته و بازار هنوز بهبود نیافته است. هم اکنون تنها راه برای بازیابی ارزش لونا نزدیک به قیمت قبلی، سوزاندن مقادیر زیادی از عرضه و بازگرداندن آن به سطح قبل از سقوط می باشد. براساس گفته اکوسیستم ترا، این بخشی از برنامه بهبود است، اما احتمالا امکان پذیر نخواهد بود.
طبق پیش بینی تحلیلگران در خوش بینانه ترین حالت، ارز دیجیتال لونا سال 2022 را با قیمت 0.00051078 دلار یا افزایش 176 درصدی نسبت به قیمت فعلی خود می بندد و تا سال 2030 با 0.00135777 دلار معامله خواهد شد که نشان دهنده افزایش احتمالی 632 درصدی نسبت به قیمت فعلی آن خواهد بود.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد توقف پشتیبانی Coinbase Cloud از شبکه ترا
سوال امنیتی :8+88 = ?