توکن BRC-20 چیست؟(جدیدترین ویژگی بیت کوین)

1402/03/07

استاندارد توکن BRC-20؛ جدیدترین ویژگی بیت کوین! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ اصلا می دونین توکن BRC-20 چیست؟ به نظر شما سرمایه گذاری روی توکن های BRC-20 منطقی هست؟ چه کسی BRC029 رو به وجود آورده؟ توکن های BRC-20 چه تفاوتی با توکن های ERC-20 دارن؟ چرا توکن های BRC-20 ترند شده و رشد کردن؟ این توکن ها چه تاثیری بر روی خرید بیت کوین و فروش آن خواهند گذاشت؟

این دفعه پای میم کوین ها به بلاک چین بیت کوین رسید! در هفته های اخیر شاهد رشد قیمت میم کوین هایی مثل پپه(PEPE) بودیم که باعث ایجاد تحولاتی در تراکنش های بیت کوین و کارمزدهای شبکه شد. خیلی از کاربران ارز دیجیتال اعتقاد دارن که استاندارد توکن BRC20 می تونه بلاک چین بیت کوین رو متحول کنه. هرچند برخی دیگه هم اعتقاد دارن که این استاندارد می تونه تاثیر مثبتی بر بیت کوین داشته باشه. ما سعی می کنیم در مقاله توکن BRC-20 چیست؟ اطلاعاتی درباره استاندارد توکن BRC-20 به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت توکن های BRC20 با توکن های ERC20 بپردازیم و سرمایه گذاری روی توکن های BRC-20 رو مورد بررسی قرار بدیم.

استاندارد توکن BRC-20 چیست؟

استاندارد توکن BRC-20 چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که استاندارد توکن BRC-20 چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استاندارد توکن BRC-20 یه شبکه آزمایشی برای ایجاد توکن های قابل تعویض در بلاک چین بیت کوین هست. با اینکه BRC-20 از استاندارد توکن ERC-20 شبکه اتریوم الگو برداری شده، ولی اساسا با همتای اتریومی خودش متفاوت هست. توکن های مبتنی بر استاندارد BRC20 از قراردادهای هوشمند یا اسمارت کانترکت ها استفاده نمی کنند. بنابراین، این استاندارد توکن به یه کیف پول بیت کوین برای ساخت و مبادله این توکن ها نیاز داره.

جالب اینجاست که بدونین BRC-20 یه استاندارد توکن آزمایشی در شبکه بلاک چینی بیت کوین هست که از استاندارد ERC-20 اتریوم الگو برداری شده. این استاندارد توکن به برنامه نویسان یا توسعه دهنده ها این امکان رو میده تا توکن های قابل تعویض رو به وسیله پروتکل اوردینالز ایجاد و ارسال کنند. همچنین توکن های BRC-20 به جای برچسب گذاری ساتوشی ها، شامل ضرب ساتوشی هایی هستن که حاوی اطلاعات مجموعه ای از توکن ها هستن. ایجاد توکن های BRC-20 رو میشه به ارتقای تپروت نسبت داد که اجرای این توکن ها رو در بلاک چین بیت کوین امکان پذیر کرد.

مقاله پیشنهادی: استاندارد TRC10 و TRC20 چیست و چه فرقی با هم دارند؟

تفاوت توکن های BRC-20 با توکن های ERC-20

تفاوت توکن های BRC-20 با توکن های ERC-20

همونطور که گفتیم، BRC-20 یه استاندارد آزمایشی هست که بر روی شبکه بیت کوین ایجاد شده و با الگوبرداری از اتریوم کار می کنه. این استاندارد به توسعه دهنده کمک می کنه تا توکن های مختلف رو روی شبکه بیت کوین و به وسیله پروتکل اوردینال راه اندازی کنند. توکن های ERC-20 با توکن های BRC-20 تفاوت زیادی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت توکن های BRC-20 با توکن های ERC-20 بپردازیم.

  • توکن های ERC-20 روی بلاک چین بیت کوین راه اندازی شدن، ولی توکن ها و استاندارد ERC-20 روی بلاک چین اتریوم به وجود اومدن.
  • برخلاف توکن های ERC-20، رمزارزهای مبتنی بر استاندارد BRC-20 از اسمارت کانترکت ها استفاده نمی کنند.
  • کاربران برای ساخت یا خرید و فروش توکن های BRC-20 به کیف پول بیت کوین نیاز دارن. از طرف دیگه ارزهای ERC-20 به کیف پول اتریوم برای ذخیره سازی نیاز دارن.

مقاله پیشنهادی: تفاوت تتر ERC 20 و تتر TRC 20 چیست؟

توکن های BRC-20 چه کاربردهایی دارند؟

حائز اهمیت هست که بدونین، همانند توکن های مبتنی بر بلاک چین اتریوم، ارزهای دیجیتال BRC-20 رو میشه نگهداری، ارسال یا خرج کرد. در حالی که موارد استفاده زیادی برای رمزارزهای بیت کوینی در آینده فراهم میشه، ولی برخی از اون ها عبارت هستن از:

  • تراکنش های P2p
  • امور مالی غیرمتمرکز(DeFi)
  • توکنیزه کردن دارایی ها یا ساخت توکن های NFT

سرمایه گذاری روی توکن های BRC-20

سرمایه گذاری روی توکن های BRC-20

استاندارد BRC-20 جامعه فعالی داره و پروتکل هایی مثل Unisat مشتاقانه این پلتفرم رو قبول کردن. با وجود هشدارهای مختلفی مبنی بر مشکلات توکن های BRC-20 و بی ارزشی توکن های مبتنی بر این شبکه، به نظر میرسه جامعه از استاندارد مورد نظر دلسرد نشده و در حال توسعه پروژه ها و کاربردهای جدید هست. به هر حال، توصیه می کنیم قبل از هرگونه سرمایه گذاری روی توکن های BRC-20 واقع گرایانه به پروژه ها نگاه کنین و خطرات و ریسک های احتمالی اون رو قبول کنند.

با اینکه توکن های مبتنی بر استاندارد BRC-20 به تازگی توجهات زیادی رو به خودشون جلب کردن، همچنان باید با احتیاط اون ها رو بررسی کرد. اگرچه این رمزارزها خیلی هیجان انگیز به نظر میرسن، در حال حاضر خیلی زوده که بخواهیم BRC-20 رو به عنوان استاندارد توکن های مبتنی بر بیت کوین در نظر بگیریم. بنابراین، مثل هر فناوری دیگه ای احتیاط کنین که در هیاهوی تبلیغاتی این استاندارد غرق نشین. همچنین قبل از سرمایه گذاری روی هر توکنی، درباره پروژه اون و خطرات احتمالی به طور کامل تحقیق کنین.

تاثیر استاندارد BRC-20 بر درآمد ماینرها

توجه داشته باشین که با هجوم کاربران بازار رمزارزها به استاندارد توکن BRC-20 و انجام تراکنش روی این استاندارد، تراکنش های شبکه زیاد شد. این اتفاق باعث ایجاد درآمد زیادی حدود 1097 بیت کوین اضافی به عنوان کارمزد تراکنش برای ماینرها شد. کارشناسان و تریدرهای ارزهای دیجیتال انتظار دارن که در آینده شاهد رشد تعداد تراکنش ها و افزایش کارمزدها باشیم که باعث افزایش و بیشتر شدن درآمد ماینرها یا استخراج کننده های ارز دیجیتال بیت کوین بیشتر از مقدار کنونی یا فعلی میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله توکن BRC-20 چیست؟ اطلاعاتی درباره استاندارد توکن BRC-20 به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت توکن های BRC20 با توکن های ERC20 بپردازیم و سرمایه گذاری روی توکن های BRC-20 رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استاندارد توکن BRC-20 یه شبکه آزمایشی برای ایجاد توکن های قابل تعویض در بلاک چین بیت کوین هست. با اینکه BRC-20 از استاندارد توکن ERC-20 شبکه اتریوم الگو برداری شده، ولی اساسا با همتای اتریومی خودش متفاوت هست. این استاندارد توکن با استقبال زیادی همراه شده و تریدرها تراکنش های زیادی با این شبکه انجام دادن که باعث میشه تا درآمد ماینرها افزایش پیدا کنه.


نظرات کاربران در مورد توکن BRC-20 چیست؟(جدیدترین ویژگی بیت کوین)
سوال امنیتی :9+35 = ?