جریمه 5.5 میلیون دلاری انویدیا به دلیل پنهان کردن درامد فروش GPU به ماینرها

1401/02/19
جریمه 5.5 میلیون دلاری انویدیا به دلیل پنهان کردن درامد فروش GPU به ماینرها

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده،SEC شرکت اِنویدیا، Nvidia را به دلیل عدم افشاء درآمد از استخراج GPU متهم کرده است. این شرکت با دستور کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده،SEC فعالیت های ماینینگ خود را متوقف و با پرداخت 5.5 میلیون دلار جریمه موافقت کرده است.
Nvidia Corporation یک شرکت فن آوری چندملیتی آمریکایی است که در Delaware تأسیس و در سانتا کلارا، کالیفرنیا مستقر می باشد. همچنین مخترع GPU، که گرافیک های تعاملی را روی لپ تاپ ها، ایستگاه های کاری، دستگاه های تلفن همراه، نوت بوک ها، رایانه های شخصی و غیره ایجاد می کند، نیز می باشد.
استخراج با کارت گرافیک یا GPU از جمله محبوب ‌ترین و شناخته ‌شده ‌ترین روش استخراج ارز دیجیتال به شمار می‌آید، زیرا هم کارآمد و هم نسبتاً ارزان است. GPUها از کارت‌ های گرافیکی برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌ کنند. یکGPU استاندارد، از پردازنده، مادربرد، خنک ‌کننده، فریم و چند کارت گرافیک (2 تا 8 مورد) ساخته می ‌شود.

گزارش ارائه شده SEC

10Q نام گزارشی است که شرکت‌ ها باید به صورت 3 ماهه از صورت حساب ‌های مالی و منابع رشد درآمد خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه نمایند. اخیرا SEC اعلام کرد که شرکت اِنویدیا را به دلیل عدم افشای ارتباط رشد درآمدی این شرکت با صنعت ماینینگ در سال 2018 جریمه کرده است.
انویدیا یکی از غول‌ های صنعت تولید تراشه ‌های گرافیکی (GPU) است که در سال 2018 رشد درآمد خود را متاثر از گیمینگ اعلام کرده بود، اما با اوج ‌گیری قیمت اتریوم و هجوم استخراج‌ کنندگان به کارت ‌های گرافیک موجود در بازار، درآمد انویدیا به شدت افزایش یافت.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC مدارک مربوط‌ به اتهامات و مبلغ جریمه را به انویدیا ابلاغ کرده است. این شرکت قانون اوراق بهادار و بورس را نقض کرده است. به نظر می‌رسد که انویدیا با گزارش نادقیق افزایش درآمد، باعث گمراهی سرمایه ‌گذارها شده‌ است. Nvidia بدون اعتراف یا انکار یافته های کمیسیون بورس و اوراق بهادار، با دستور توقف ماینینگ و پرداخت جریمه 5.5 میلیون دلاری موافقت کرده است.
انویدیا در سال 2021 توانایی استخراج ارزهای دیجیتال کارت ‌های RTX خود را محدود کرد و همچنین برای جلوگیری از خرید کارت‌ های گیمینگ خود توسط ماینرها، کارت ‌های مخصوصی برای این کار را به بازار عرضه کرد. با این وجود، جریمه‌ی 5.5 میلیون دلاری مبلغ زیادی برای شرکتی که تنها در سه ‌ماهه اول سال جاری 7.6 میلیارد درآمد داشته است، نیست.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد جریمه 5.5 میلیون دلاری انویدیا به دلیل پنهان کردن درامد فروش GPU به ماینرها
سوال امنیتی :1+80 = ?