جزئیات تحریم کاربران ایران توسط اوپن سی و کیف پول متامسک

1400/12/15
جزئیات تحریم کاربران ایران توسط اوپن سی و کیف پول متامسک

طبق گزارش‌ ها، بزرگترین بازار NFT جهان، OpenSea، ارائه خدمات خود به کاربران ایرانی را متوقف کرده است، که خشم جامعه NFT را برانگیخت است و بحث‌ های جدیدی در مورد تمرکززدایی در فضای ارز دیجیتال ایجاد کرده است.
روز پنجشنبه، 3 مارس بسیاری از کاربران ایرانی OpenSea در توییتر پست هایی مبنی بر غیرفعال شدن یا حذف شدن اکانت هایشان بدون هیچ هشدار قبلی را آغاز کردند. هنرمند محبوب NFT ایرانی با نام بورنوسور (Bornosor)در توییتر ناراحتی خود را ابراز کرد. او اظهار داشت: حساب کاربری opensea وی بدون اطلاع قبلی یا هیچ توضیحی غیرفعال/حذف شده و گزارش‌ های مشابه زیادی از دیگر هنرمندان و مجموعه ‌داران ایرانی شنیده است.
چندین کاربر ایرانی توییتر همزمان اسکرین ‌شات ‌هایی را به اشتراک گذاشته اند که نشان می‌دهد تاریخچه حسابشان حذف شده است. برای کسب طالاعات بیشتر در مورد اینکه NFT چیست؟ مقاله ما را در این زمینه مطالعه نمایید

دلیل غیرفعال شدن اکانت کاربران ایرانی در OpenSea

یکی از نمایندگان اوپن سی به CoinDesk گفت: OpenSea کاربران و کشورهای تحت تحریم‌ های ایالات متحده را از خدمات  OpenSea مسدود کرده است. وی اعلام کرد که اگر متوجه شویم که افراد خط مشی تحریم ‌های ما را نقض می‌ کنند، سریعاً برای مسدود کردن حساب ‌های مرتبط اقدام می‌کنیم.
دولت جمهوری اسلامی در فهرست تحریم ‌های آمریکا قرار دارد و در این تحریم به صراحت آمده است که شرکت ‌های آمریکایی مجاز به ارائه خدمات به هیچ کاربر مستقر در کشورهای در فهرست تحریم نیستند. این فهرست شامل ایران، کره شمالی، سوریه و اکنون روسیه است.
OpenSea یک شرکت مستقر در ایالات متحده است که دفتر مرکزی آن در نیویورک ثبت شده است. این بدان معناست که تحریم های ایالت متحده تأثیرگذار خواهد بود و شرکت هایی که بیزینس خود را در ایالات متحده به ثبت رسانده اند، باید از تمام قوانین کشور مربوطه پیروی کنند.
این اقدامات از OpenSea باعث ایجاد بحث جدیدی در مورد فناوری بلاکچین شده است و آن هم اینکه آیا شرکت ها و خدمات بزرگ مبتنی بر بلاک چین به اندازه کافی غیرمتمرکز هستند یا خیر؟

تحریم کاربران ایرانی توسط متامسک MetaMask

طبق حساب توییتر متامسک، پس از اینکه شرکت توسعه بلاک چین Infura به طور تصادفی دامنه اقدامات مربوط به تحریم های خود را گسترش داد، کاربران ونزوئلا به طور تصادفی از دسترسی به کیف پول MetaMask خود منع شدند.
این اولین باری نیست که صنعت ارزهای دیجیتال مجبور به مقابله با این نوع موانع می باشد. به عنوان مثال، یک شرکت نرم افزاری اتریوم، ConsenSys، به طور غیرمنتظره ای گروهی از دانشجویان ایرانی را در نوامبر 2021 به دلیل تحریم های ایالات متحده از آکادمی برنامه نویسی خود محروم کرد.

جدیدترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد جزئیات تحریم کاربران ایران توسط اوپن سی و کیف پول متامسک
سوال امنیتی :9+77 = ?