حاشیه های اخراج کارکنان شرکت متا (فیسبوک)!

1401/11/30
حاشیه های اخراج کارکنان شرکت متا (فیسبوک)!

حاشیه های اخراج کارکنان شرکت متا(فیسبوک)! در حالی که متا در آبان ماه1401 از تعدیل 11 هزار نفر از کارمندان خودش خبر داد و در هفته بعد هم تعداد زیادی از کارکنان خودش رو اخراج کرد، الان حاشیه های زیادی درباره اخراج کارکنان شرکت فیسبوک به وجود اومده که شنیدنش باعث میشه تا تعجب کنین. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

آشنایی با شرکت فیسبوک یا همان متا

فیسبوک یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی در دنیا امروز هست که در ماه فوریه سال 2004 راه اندازی شد و اکنون با اسم متا(Meta) هم شناخته میشه. این شبکه اجتماعی به کاربران خودش این امکان رو میده تا با خونواده و دوستان خودشون در ارتباط باشن و دوستان جدیدی رو هم پیدا کنند. کاربران فیسبوک می تونن پروفایل شخصی خودشون رو ایجاد کنند، تصاویر جدیدی رو در صفحه خودشون قرار بدن، به کاربران دیگه درخواست دوستی ارسال کنند و درخواست هایی رو که از طرف کاربران دیگه دریافت می کنند رو رد یا قبول کنند و اطلاعات خودشون رو بروزرسانی کنند. این شرکت توسط شخصی به اسم مارک زاکربرگ تاسیس شد.

حاشیه های اخراج کارکنان شرکت Meta

بر اساس داده های منتشر شده توسط فایننشال تایمز، شرکت متا بودجه تیم های داخلی خودش رو نهایی نکرده، یعنی بعضی از اون ها تحت تاثیر دور جدیدی از اخراج قرار می گیرن. این وضعیت باعث شده تا مدیران هر بخش نتونن برای فعالیت های مورد نیاز خودشون برنامه ریزی کنند و خروجی عملیاتی رو مختل کرده و حتی پروژه ها رو در حوزه های حساسی مثب متاورس و تبلیغات تحت تاثیر قرار بدن که در حال حاضر اون ها زمان بیشتری میبرن.

جالب اینجاست که بدونین این کار هم اکنون در داخل شرکت به اون مسطح سازی گفته میشه، به روحیه کارکنان هم تاثیر می ذاره. اون ها از چشم انداز سال بهره وری انتقاد کردن، اصطلاحی که توسط مارک زاکربرگ مدیر عامل متا برای توصیف اهداف شرکت استفاده میشه. در همین رابطه یکی از کارمندان گفته که:

انصافا هنوز هم اوضاع شرکت فیسبوک یا متا به هم ریخته هست. سال بهره وری با گروهی از مردم شروع میشه که برای انجام هیچ کاری پول می گیرن!

توجه داشته باشین که یکی از کارمندانی که نقش مهمی در بخش متاورس و VR این شرکت، جان کارمک متا رو در ماه دسامبر به دلیل ناکارآمدی های عملیاتی ترک کرد. اون در اون زمان اظهار داشت:

من فکر می کنم سازمان ما با نصف اثربخشی کار می کنه که باعث خوشحالی من میشه!

در صورت رسمی شدن این روند عملیاتی، این دور جدید اخراج دومین تعدیل کارکنان مشخص شده در کمتر از یه سال میشه. شرکت متا در حال حاضر ریتمی رو اجرا کرده که 11 هزار کارمند که 13 درصد از کل کارکنان متا رو تشکیل میده، از شرکت خارج کرده، ولی حرکات متا فراتر از این هست. طبق همین گزارش ها این شرکت در حال حاضر میانی مدیریت رو هدف قرار میده که از اون ها خواسته شده از سمت های غیرمدیریتی کنار برن یا شرکت رو رها کنند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد حاشیه های اخراج کارکنان شرکت متا (فیسبوک)!
سوال امنیتی :1+58 = ?