حباب قیمت ارز دیجیتال چیست و انواع آن کدامند؟

1401/08/23
حباب قیمت ارز دیجیتال چیست و انواع آن کدامند؟

ما سعی می کنیم در مقاله حباب قیمت ارز دیجیتال چیست و چگونه می ترکد؟ اطلاعاتی در مورد حباب قیمت یا حباب اقتصادی برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل حبابی نبودن بیت کوین بپردازیم و حباب ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. با رشد و توسعه بازار ارزهای دیجیتال در سال های اخیر، افراد زیادی علاقه مند به فعالیت در بازار کریپتوکارنسی ها شدن و این موضوع خود رو در ورود میلیون ها سرمایه گذار جدید به بازار نشون داده و همونطور که می دونین لازمه موفقیت در هر شغل و کسب و کاری، یادگیری مفاهیم پایه و اصطلاحات تخصصی اون حوزه هست.

افراد بدون یادگیری مفاهیم و اصطلاحات رایج در بازار ارزهای دیجیتال نمی تونن موفق بشن و سایر بازارهای مالی نیز از این امر مستثنی نیستن و در بین فعالان بازار، اصطلاحات مختلفی رواج داره و هر کدوم از اون ها بنیانگر مفهوم خاصی هستن. یکی از این اصطلاحات، عبارت حباب در ارز دجیتال هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله حباب قیمت ارز دیجیتال چیست و چگونه می ترکد؟ اطلاعاتی در مورد حباب قیمت یا حباب اقتصادی برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل حبابی نبودن بیت کوین بپردازیم و حباب ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

حباب قیمت یا حباب اقتصادی چیست؟

حباب قیمت یا حباب اقتصادی

اگه در بازارهای مالی فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم حباب قیمت یا حباب اقتصادی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که حباب قیمت یا حباب اقتصادی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که حباب اقتصادی یا Economic Bubble پدیده ای هست که به کمک اون قیمتی یه دارایی به قیمتی بسیار بالاتر از ارزش واقعی خودش میرسه. در حقیقت حباب چرخه اقتصادی افزایش سریع قیمت یه دارایی بوده که در ادامه با انقباض و سقوط شدید همراه بوده. معمولا حباب قیمت ها نه بر مبنای دلایل منطقی و ریشه ای که بر اساس هیجانات ناشی از موج ناگهانی خرید غیرضروری به وجود میاد.

جالب اینجاست که بدونین سرمایه گذاران تحت تاثیر چنین جوی و به صورت غیرمنطقی و بعضی وقت ها بر اساس شایعات، دست به خرید ارزهای دیجیتال می زنن. در این شرایط اگه میزان عرضه ثابت بمونه و یا جوری باشه که پاسخگوی افزایش تقاضا نباشه، قیمت رشد بیشتری می کنه و باعث افزایش قیمت نجومی و غیر معقول اون دارایی میشه. به دلیل اینکه در اقتصاد جبابی تعیین قیمت واقعی کالاها سخته و در رابطه با ارزش واقعی اون ها اختلاف نظر وجود داره، معمولا حباب های اقتصادی بعد از ریزش شدید قیمت در کوتاه مدت شناسایی میشن.

مقاله پیشنهادی: انواع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

منظور از حباب ارز دیجیتال چیست؟

منظور از حباب ارز دیجیتال چیست؟

احتمالا برای شما نیز پیش اومده باشه که در جایی صحبت از ارز دیجیتال و کریپتو باشه و برخی در اون جمع نگن که ارزهای دیجیتال مانند جریان دات کتم یا گل لاله حبابی بیش نیستن. ولی ابتدا باید دونست که منظور از این افراد مفهوم ارز دیجیتال هست یا برخی انفجار و سقوط قیمت هایی که مانند سال 2017 یا 2018 در این بازار اتفاق می افته. از دید بسیاری از اقتصاددان ها در سال 2018 مثل حباب داتکام، بازار ارزهای دیجیتال نیز درگیر یه حباب شد و ارزهایی که مثل بسیاری از شرکت ها وعده های حل کردن مشکلات بشر رو می دونن، محو شدن ولی اون هایی که مثل بیت کوین پتانسیل واقعی داشتن، دوباره تونستن خودشون رو احیا کنند.

مقاله پیشنهادی: بررسی جایگاه دو ساله 10 ارز برتر بازار

حباب در هر بازای ممکنه اتفاق بیفته. به دنبال یه حباب قیمتی پروژه ها یا ارزهای دیجیتال خوب و پر پتانسیل نیز افت شدیدی می کنند، چون به طور کلی اعتماد به بازار کم میشه. از طرف دیگه در سال 2017 هم بسیاری از اقتصاددان ها به این نکته تاکید داشتن که قیمت اون زمان ارزهای دیجیتال نسبت به کاربردشون اصلا عقلانی نبوده. بنابراین، شاید منطقی باشه که قبول کنیم در سال های 2017 و 2018 که امیدواری در پتانسیل های بلاک چین شکلی غیر واقع بینانه به خود گرفته بود، حباب قیمت رخ داد.

دلایل حبابی نبودن بیت کوین چیست؟

دلایل حبابی نبودن بیت کوین

بهتره بدونین هر موقع افراد موافق با حباب بیت کوین تونستن با اعداد و ارقام ارزش ذاتی این ارز دیجیتال رو مشخص کنند و میزان حباب قیمت اون رو هم تشخیص بدن، ادعای اون ها در مورد حباب بیت کوین درست هست. ولی دلایل زیادی برای حبابی نبودن بیت کوین وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی دلایل حبابی نبودن بیت کوین بپردازیم.

• یکی از دلایل حبابی نبودن بیت کوین این هست که معامله گران قیمت اصلی بیت کوین رو مشخص می کنند. اون ها با دانش تکنیکالی و فنی در نقاطی مشخص تشخیصشون افزایش قیمت هست و برعکس. در معامله های بیت کوین همه چیز طبق دانش تریدرها پیش میره. پس عملا حباب بیت کوین واقعیت نداره.

• یکی دیگه از دلایل حبابی نبودن بیت کوین این هست که تنها عاملی که روی قیمت بیت کوین تاثیر می ذاره، عرضه و تقاضا نیست. ماینرها و افراد استخراج کننده بیت کوین هم در محاسبه قیمت اون نقش دارن.

• یکی دیگه از دلایل حبابی نبودن بیت کوین، نوسانات زیاد و نامحدود هست. بیت کوین در طول 24 ساعت بازاری پر از نوسان دارن. از اونجایی که حجم نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوپا بودن کمتر هست، نوسانات هم بیشتر میشه و به همین دلیل احتمال حبابی بودن اون کاهش پیدا می کنه.

• یکی دیگه از دلایل حبابی نبودن بیت کوین این هست که انتهای رشد قیمت بیت کوین مشخص نیست و کسی نمی تونه اون رو تخمین بزنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله حباب قیمت ارز دیجیتال چیست و چگونه می ترکد؟ اطلاعاتی در مورد حباب قیمت یا حباب اقتصادی برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل حبابی نبودن بیت کوین بپردازیم و حباب ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، حباب در هر بازای ممکنه اتفاق بیفته. به دنبال یه حباب قیمتی پروژه ها یا ارزهای دیجیتال خوب و پر پتانسیل نیز افت شدیدی می کنند، چون به طور کلی اعتماد به بازار کم میشه.


نظرات کاربران در مورد حباب قیمت ارز دیجیتال چیست و انواع آن کدامند؟
سوال امنیتی :5+39 = ?