حمایت مقامات فدرال رزرو از افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در ماه آینده

1401/03/29
حمایت مقامات فدرال رزرو از افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در ماه آینده

یکی از مقامات ارشد فدرال رزرو ایالات متحده با پیش بینی اینکه تورم به اندازه کافی برای کاهش سرعت انقباض پولی تعدیل نخواهد شد، حمایت اولیه خود را از افزایش 0.75 درصدی دیگر نرخ بهره در نشست بعدی بانک مرکزی در ماه ژوئیه (جولای)، ابراز کرده است.
براساس اظهارات کریستوفر والر، عضو ارشد فدرال رزرو در روز شنبه 18 ژوئن، بانک مرکزی در گزارش سالانه اخیر خود به گنگره تعهد کرده است تا برای بازگرداندن ثبات قیمتی و حفظ بازار قوی، بدون قید و شرط تلاش نماید.
اظهارات والر تنها چند روز پس از اولین افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره از سال 1994 برای کاهش قیمت ها و مهار تورم توسط فدرال رزرو بیان شده است. بانک ملی سوئیس و بانک انگلستان نیز همزمان با اقدامات تهاجمی فدرال رزرو برای مهار تورم در این هفته نرخ های بهره خود را افزایش داده اند.
کارشناسان مالی فدرال رزرو اکنون انتظار دارند که نرخ بهره با اعمال سیاست انقباضی تا پایان سال به بالای 3 درصد افزایش یابد و به 3.8 درصد در سال 2023 برسد.

پیش بینی احتمال رکود و چالش های اقتصادی پیش روی دولت

افزایش سریع هزینه های وام احتمالاً باعث ایجاد چالش های اقتصادی بسیاری در جامعه خواهد شد، طبق پیش بینی سیاست گذاران نرخ بیکاری طی دو سال آینده از سطح فعلی 3.6 درصد به 4.1 درصد در سال 2024 افزایش خواهد یافت و احتمالا تورم اصلی هنوز کمی بالاتر از 2 درصد باقی خواهد ماند.

بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که پیامدهای اقتصادی اقدامات فدرال رزرو برای مهار تورم بسیار بیشتر از آن چیزی است که بانک مرکزی تاکنون اذعان کرده است. آنها هشدار دادند که این به معنای افزایش بیکاری و افزایش احتمال رکود در سال آینده است.

براساس اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو تا زمان مشاهده شواهد قانع‌ کننده مبنی بر تعدیل تورم، فدرال رزرو سیاست تهاجمی خود را حفظ خواهد کرد که این مستلزم گزارش کاهش تورم ماهانه خواهد بود. به گفته رئیس فدرال رزرو؛ برای جلسه بعدی کمیته در ماه ژوئیه، فدرال رزرو احتمالاً افزایش بین 0.50 یا 0.75 درصدی را انتخاب خواهد نمود.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز جمعه 17 ژوئن اعلام کرد که با احتیاط از حرکت 0.75 درصدی دیگر در ماه آینده حمایت خواهد کرد. وی افزود که استراتژی محتاطانه احتمالا با افزایش نیم واحدی نرخ بهره پس از نشست جولای، تا رسیدن تورم به اهداف 2 درصدی ادامه خواهد یافت.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد حمایت مقامات فدرال رزرو از افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در ماه آینده
سوال امنیتی :3+50 = ?