حملات فیشینگ گسترده به صرافی غیرمتمرکز اوپن سی

1400/12/02
حملات فیشینگ گسترده به صرافی غیرمتمرکز اوپن سی

صرافی غیر متمرکز اوپن سی (Opensea) یک پلتفرم برای خرید و فروش راحت کلکسیون های دیجیتالی است که طیف وسیعی از توکن ها را با گزینه های پرداخت مختلف ارائه می دهد. یکی از مزایای خوب این صرافی برای هنرمندان دیجیتال است. به این صورت که خالق یک NFT میتواند در صرافی اوپن سی حق امتیاز متناسب با ارزش توکن خود دریافت کند.
دیروز صرافی غیر متمرکز اوپن سی برای به روز رسانی قرار داد های هوشمند خود از کاربران خواست تا طی یک هفته NFT های لیست شده خود در این بازار در شبکه اتریوم را به کیف پول هوشمند جدیدی منتقل کنند. تصمیمی که ناخواسته فرصت را برای سو استفاده هکرها فراهم کرده است. اگر دوست دارید بدانید NFT چیست؟ مقاله ما را مطالعه نمایید.
بر اساس گزارش های به دست آمده چند ساعت پس از اعلام این بروز رسانی برنامه ریزی شده و مهلت یک هفته ای برای حذف NFT های غیر فعال از اپن سی، کاربران این بازار قربانی حملات فیشینگ شده اند.
کم بودن مهلت و همچنین فوری بودن این بروز رسانی دریچه کوچکی را برای سو استفاده هکر ها باز کرد که تنها چند ساعت پس از اعلام این به روزرسانی گزارش های متعددی در رابطه با هجوم هکرها به NFT کاربران منتشر شد.

OPENSEA

دوین فینزر مدیر عامل این صرافی در توییتی نوشت که احتمالا هدف این هک خود این صرافی نبوده است بلکه کسانی بوده که برای معامله و نگهداری از دارای دیجیتال خود در این بازار فعالیت می کردند. همچنین او در حساب توییتر خود اعلام کرد که تا جایی که می دانیم این حمله فیشینگ است و باور داریم که این حمله با سایت اوپن سی ارتباط خاصی نداشته است. به نظر میرسد که تاکنون 32 کاربر قربانی این حمله شده و NFT آن ها دزدیده شده است.
جزییات بیشتر در خصوص حمله فیشینگ به اپن سی
کاربران در فضای مجازی با برسی داده های سایت اتر اسکن نظرات مختلف خود را عنوان کرده اند. به عبارت دیگر احتمال می رود که کاربران ایمیل هایی با ظاهر رسمی دریافت کرده اند که آن ها را به انتقال دارایی خود به کیف پول دیگر فریب داده اند. در حال حاضر آدرسی که توسط سایت اتر اسکن با نام هک فیشینگ شناسایی می شود، دارای 641 اتریوم به ارزش بیش از 1.7 میلیون دلار است.

جدید ترین و بهترین اخبار را در بازار رمز ارزها در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد حملات فیشینگ گسترده به صرافی غیرمتمرکز اوپن سی
سوال امنیتی :6+71 = ?