در کدام کشورها مالیات بیت کوین دریافت نمی شود؟

1402/02/19

معرفی 7 کشور طرفدار ارزهای دیجیتال؛ آیا دوست دارین با این کشورها آشنا بشین؟ به نظر شما در کدوم کشورها مالیات بیت کوین دریافت نمیشه؟ کدوم کشور برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و خرید بیت کوین مناسب هست؟ ارز دیجیتال بیت کوین در کدوم کشورها قانونی هست؟ وضعیت فعلی بیت کوین در ایران چجوریه؟ چرا برخی از کشورها برای بیت کوین مالیات تعیین کردن؟

در خیلی از کشورها قانون گذاری مشخصی درباره بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتو وجود نداره و بعضی از کشورها هم کاملا مخالف کریپتو هستن، ولی در این بین کشورهایی هم وجود دارن که این فناوری رو پذیرفتن و حتی بدون دریافت مالیات، امکان معاملات ارزهای دیجیتال رو فراهم می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله در کدام کشورها مالیات بیت کوین دریافت نمی شود؟ اطلاعاتی در مورد قانونی بودن بیت کوین به شما ارائه کنیم و به معرفی 7 کشور طرفدار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا بدونین کدوم کشور برای سرمایه گذاری رمزارزها مناسب هست.

انتخاب کشور مناسب برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

انتخاب کشور مناسب برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بهترین کشور برای سرمایه گذاری رمزارزها کجاست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که قوانین مالیاتی بر روی رمزارزها در هر کشوری متفاوت بوده و این روزها به سرعت تغییر می کنه. پس شما قبل از انتخاب کشور باید نسبت به قوانین مالیاتی اون در زمینه رمزارزها آگاه بشین. مالیات سود کسب شده توسط شما به عنوان تریدر، نسبت به کشوری که در اون ترید انجام میدین، متفاوت میشه. در اصل شما باید به دنبال بهترین کشورها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باشین.

مقاله پیشنهادی: 5 روش کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین

چرا مالیات بیت کوین دریافت می شود؟

جالب اینجاست که بدونین پرداخت مالیات برای معاملات ارزهای دیجیتال به یکی از مسئولیت های مهم و اصلی برای خیلی از افراد تبدیل شده، چون کشورهایی که از لحظا اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار هستن، به اقدامات خودشون درباره قانون گذاری این صنعت ادامه میدن. این موضوع در واقع نکته مثبتی برای پذیرش جهانی حوزه ارزهای دیجیتال محسوب میشه. در حال حاضر کشورهای بزرگی مثل آمریکا به دنبال معرفی و ارائه قوانین سخت گیرانه تر برای حوزه رمزارزها هست و هم اکنون از سود حاصل از معاملات ارزهای دیجیتال مالیات دریافت می کنه.

معرفی 7 کشور طرفدار ارزهای دیجیتال

معرفی 7 کشور طرفدار ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، در خیلی از کشورها قانون گذاری مشخصی درباره ارزهای دیجیتال وجود نداره و بعضی از کشورها کاملا مختلف کریپتو هستن، ولی در این بین کشورهایی هم وجود دارن که این فناوری رو پذیرفتن و حتی بدون دریافت مالیات امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو امکان پذیر می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی کشورهایی بپردازیم که مالیات بیت کوین دریافت نمی کنند.

مقاله پیشنهادی: 5 باور اشتباه درباره بیت کوین

  • پرتغال

یکی از کشورهای طرفدار ارزهای دیجیتال که مالیات بیت کوین دریافت نمی کنه، کشور پرتغال هست. این کشور در آوریل 2020 برنامه اجرایی انتقال دیجیتالی رو برای معرفی و ارتقای غیرمتمرکزسازی تدوین کرده. این کشور در اوایل دهه 1990 با ابرتورمی روبرو شد که تقریبا همه شرکت ها رو تا مرز ورشکستگی کشوند. در این کشور هیچ گونه مالیاتی بر کسب سود از ارزهای دیجیتال یا درآمد شخصی از رمزارزها دریافت نمیشه.

  • برمودا

برمودا هم یکی دیگه از کشورهایی هست که در اون مالیات بیت کوین دریافت نمیشه. جالب اینجاست که این کشور در اواخر سال 2020، ETF بیت کوین رو پذیرفته هست. در حالی که چندین سال هست هیچ کدوم از ETFهای بیت کوین در آمریکا تایید نمیشن. بازار بورس برمودا، ETF کریپتو هشتگ رو تایید کرده. به این ترتیب، این ETF به یکی از اولین صندوق های قابل معامله تبدیل شده و ثابت کرده که کشور برمودا همچنان از ارزهای دیجیتال استقبال می کنه.

  • سنگاپور

یکی دیگه از کشورهایی که در اون مالیات بیت کوین دریافت نمیشه، سنگاپور هست. سنگاپور کشوری هست که برای راه اندازی کسب و کار خیلی مناسبه و به آرومی در حال تبدیل شدن به مکانی امن برای سرمایه گذاران رمزارزهاست. بانک مرکزی این کشور معتقد هست که اکوسیستم کریپتو باید نظارت بشه تا از پولشویی و سایر فعالیت های غیرقانونی جلوگیری بشه. علاوه بر این، بارو داره که نباید در مسیر نوآوری مانعی به وجود بیاد.

  • سوییس

سوییس هم یکی دیگه از کشورهای طرفدار رمزارزهاست که مالیات بیت کوین دریافت نمیشه. بانک سوییس یکی از اولین بانک های دنیا هست که در سال 2018 و بعد از اینکه مشخص شد کانال های بانکی می تونن به حذف کلاهبرداری ها و تشویق به کسب و کارهای قانونی و معتبر در این کشور کمک کنند، به شرکت های مرتبط با کریپتو حساب های تجاری ارائه داده. در بعضی از مناطق کشور سوییس کریپتو به عنوان دارایی و بیت کوین به عنوان پول قانونی شناخته میشه. بنابراین، رویکرد کلی نسبت به رمزارزها در این کشور مثبت هست.

  • السالوادور

یکی دیگه از کشورهای طرفدار بازار کریپتو که در اون مالیات بیت کوین دریافت نمیشه، السالوادور هست. توجه داشته باشین که السالوادور درباره قوانین مرتبط و به نفع رمزارزها بی رقیب هست. در سال 2021 بیت کوین به عنوان پول قانونی در این کشور شناخته شده. این کشور هیچگونه مالیات بر درآمد یا کسب سود از بیت کوین دریافت نمی کنه و با ساخت اولین شهر بیت کوین در دنیا سعی می کنه تا جایگاه خودش رو به عنوان قطب کریپتو حفظ کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله در کدام کشورها مالیات بیت کوین دریافت نمی شود؟ اطلاعاتی در مورد قانونی بودن بیت کوین به شما ارائه کنیم و به معرفی 7 کشور طرفدار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا بدونین کدوم کشور برای سرمایه گذاری رمزارزها مناسب هست. همونطور که گفتیم، پرداخت مالیات برای معاملات ارزهای دیجیتال به یکی از مسئولیت های مهم و اصلی برای خیلی از افراد تبدیل شده، چون کشورهایی که از لحظا اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار هستن، به اقدامات خودشون درباره قانون گذاری این صنعت ادامه میدن. کشورهای مختلفی مالیات بیت کوین دریافت نمی کنند. از جمله از این کشورها میشه به السالوادور، سنگاپور، برمودا، پرتغال و.... اشاره کنیم.


نظرات کاربران در مورد در کدام کشورها مالیات بیت کوین دریافت نمی شود؟
سوال امنیتی :8+99 = ?