درآمد 400 میلیون دلاری کره شمالی از سرقت ارز های دیجیتال

1400/11/19
درآمد 400 میلیون دلاری کره شمالی از سرقت ارز های دیجیتال

بر اساس گزارش های سازمان ملل، هکر های تحت حمایت کره شمالی حملات سایبری به صرافی‌های ارزهای دیجیتال و موسسات مالی انجام داده اند که هدف این حملات سرقت ارز های دیجیتال بوده که منبع درآمد مهمی برای تامین مالی کره شمالی به حساب می آیند. هکرهای کره شمالی در فاصله زمانی 2020 تا 2021 دست کم 3 بار به صرافی های ارز دیجیتال فعال در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا دست برده اند و بیش از 50 میلیون دلار سرقت کرداند.

حملات سایبری کره شمالی 

بنا بر گزارش های منتشر شده از سوی چینالیسیس (رد یاب تراکنش بیت کوین ) رژیم پیونگ یانگ در سال 2021 هفت حمله به حوزه ی ارزدیجیتال انجام داده که منجر به سرقت تقریباً 170 میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال شده است. مجموع دارایی های به سرقت برده شده توسط کره شمالی تا به امروز چیزی حدود 400 میلیون دلار در 49 حمله سایبری بوده است.
کره شمالی از سال 2006 تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد که این تحریم ها به طور مستقیم دارایی های پیونگ یانگ را تحت تاثیر قرار می داد تا از توان مالی این کشور برای ساخت سلاح کشتار جمعیتی کم کند. بر خلاف انتظار این تحریم ها نتوانستند عمل باز دارنده برای ساخت سلاح هسته ای باشند و این کشور با تمام توان آزمایش موشک بالستیک خود را انجام داد به طوری که 9 پرتاب را در ژانویه انجام داده که در نوبه خود بزرگترین ازمایش سلاح هسته ای در تاریخ خود است و این کشور همچنان در حال توسعه برنامه های هسته ای و موشکی خود است.

نحوه نقدینگی ارزهای سرقت شده 

کره شمالی برای استفاده از ارز های به سرقت برده از نرم‌افزار میکسر استفاده می کند. در این روش ارزهای دیجیتال را به مبالغ کوچک تقسیم می‌کند و قبل از ارسال به یک آدرس جدید، آن را با سایر تراکنش‌های خرد ترکیب می‌کند که نوعی پولشویی به حساب می اید. ایالات متحده اولین اتهامات پولشویی خود را علیه کره شمالی در سال 2020 ثبت کرد. این گزارش بیان کننده این است که کره شمالی در حال انجام یک پولشویی سیستماتیک است و استفاده آن‌ها از میکسرها تلاشی حساب شده برای پنهان کردن منشأ ارزهای دیجیتال است که به طور غیرقانونی آن‌ها را به ارز فیات تبدیل می کند. کره شمالی به اخبار منتشر شده توسط سازمان ملل متحد در خصوص سرقت ارز های دیجیتال واکنشی نداده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد درآمد 400 میلیون دلاری کره شمالی از سرقت ارز های دیجیتال
سوال امنیتی :7+36 = ?