رشد خیره کننده شبکه های لایه دوم اتریوم در سال 2023

1401/11/01
رشد خیره کننده شبکه های لایه دوم اتریوم در سال 2023

 رشد خیره کننده شبکه های لایه دوم اتریوم در سال 2023! بلاک چین اومده تا خیلی از مشکلاتی که در حوزه مالی، جمع آوری اطلاعات و... هست رو برطرف کنه؛ ولی قطعا این تکنولوژی هم نقص های زیادی داره. خبر خوب این هست که پروژه ها بیکار ننشستن و روز به روز در حال ارتقا و رفع ایرادات خودشون هستن. بلاک چین تونسته تا اولین مشکل سیستم های مالی یعنی متمرکز بودن اون ها رو حل کنه، ولی خودش با مشکلاتی مثل سرعت، مقیاس پذیری و امنیت دست و پنجه نرم می کنه. در صورتی که شلوغی شبکه بالا بره و تعداد تراکنش ها زیاد بشه، میشه انتظار پایین اومدن امنیت تراکنش ها، سرعت اون ها و مقیاس پذیری رو داشت. از این رو پروژه هایی مثل اتریوم دست به ابداعاتی زدن که اون رو تحت عنوان لایه دوم اتریوم می شناسن که در سال 2023 با رشد خیره کننده ای همراه هستن. در ادامه همراه ما باشین تا با جزئیات این خبر آشنا بشین.

آشنایی با لایه دوم اتریوم

لایه دوم اتریوم همونطور که از اسمش مشخصه، مثل یه لایه بر روی بلاک چین اتریوم قرار می گیره و کارهای اون رو با سرعت بیشتری انجام میده. لایه دوم اتریوم سعی می کنه تا روی لایه یک قرار بگیره. افراد رو به خودش جذب کنه، سپس تراکنش اون ها رو با هزینه کمتر انجام بده. نتیجه همه تراکنش ها رو به لایه یک بفرسته و اونجا تایید بشه. اینجور کار هم سریع تر جلو میره، هم هزینه کمتری داره و هم جلوی شلوغی شبکه رو می گیره و روی قیمت اتریوم می تونه تاثیرگذار باشه. این راهکار منجر به ظهور پروژه ها و الگوریتم های زیاد شد که هر کدوم مزایا و معایبی دارن. 

رشد قابل توجه شبکه های لایه دوم اتریوم در سال 2023

جالب اینجاست که بدونین شبکه های لایه دوم اتریوم در چند ماه اخیر یه مرحله رشد انفجاری رو پشت سر گذاشتن، روندی که قرار هست در سال 2023 ادامه پیدا کنه. طبق داده های به دست اومده، شبکه های لایه دوم اتریوم شاهد افزایش کاربران فعال روزانه بودن که به افزایش هزینه ها برای اکوسیستم مربوطه تبدیل شده. بر اساس ارائه دهنده تحلیلی Token Terminal پالیگان با 313.457 کاربر فعال روزانه تا 17 ژانویه پیشتاز این اتفاق هست، معیاری که در اوایل ژانویه به بیش از 600 هزار کاربر فعال روزانه افزایش پیدا کرد.

این موضوع یه افزایش 30 درصدی در فعالی شبکه در ابتدای اکتبر هست که منجر به هزینه روزانه نزدیک به 55 هزار دلار برای پالیگان میشه. با افزایش 190 درصدی کاربران فعال روزانه طی سه ماه گذشته. این منجر به کارمزد روزانه شبکه 119.475 دلاری شد که از ابتدای سال تقریبا 140 درصد افزایش داشت. آربیتروم 1 در حال حاضر دارای 41694 کاربر فعال روزانه هست که نسبت به سه ماه گذشته حدود 40 درصد افزایش داشته. طبق داده ها، هزینه های روزانه در شبکه بیش از 40 هزار دلار هست.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد رشد خیره کننده شبکه های لایه دوم اتریوم در سال 2023
سوال امنیتی :6+30 = ?