رشد قیمت بیت کوین پس از افزایش 0.25 واحد درصدی نرخ بهره

1401/11/13
رشد قیمت بیت کوین پس از افزایش 0.25 واحد درصدی نرخ بهره

رشد قیمت بیت کوین پس از افزایش 0.25 واحد درصدی نرخ بهره! همونطور که می دونین، تغییرات نرخ بهره تاثیرات زیادی بر قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می ذاره، به همین دلیل خیلی از تحلیلگران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال همواره تغییرات نرخ بهره توسط فدرال رزرو رو مورد توجه خودشون قرار میدن و سعی می کنند تا در زمان انتشار نرخ بهره از معاملات خودشون خارج شده و هیچ معامله ای انجام ندن تا روند بازار مشخص بشه. در تاریخ اول فوریه( 12 بهمن 1401) نرخ بهره منتشر شد. در ادامه همراه ما باشین تا با جزئیات بیشتر این خبر مطلع شده و بدونین قیمت بیت کوین کجا چه تغییراتی کرد.

نرخ بهره چیست و چه تاثیری بر قیمت بیت کوین دارد؟

نرخ بهره یا سود بانکی یکی از مهم ترین مفاهیم اقتصادی هست که دولت ها با کاهش یا افزایش اون، تغییرات مهمی در جامعه اقتصادی کشورها به وجود میارن. همچنین نرخ بهره نشون دهنده این هست که برای جلوگیری از کاهش ارزش پول پرداختی در امروز و دریافتی در آینده از وام گیرنده دریافت میشه. با افزایش نرخ بهره وام گیرنده باید سود زیادی رو پرداخت کنه که همین موضوع باعث میشه تا افزایش نرخ بهره تاثیرات منفی در بازارهای مالی به خصوص در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشه.

رشد قیمت بیت کوین بعد از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

مطابق انتظارات، فدرال رزرو(بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا) بعد از نشست کمیته بازار آزاد فدرال در اول فوریه(12 بهمن 1401) نرخ بهره رو 0.25 واحد درصد افزایش داد تا نرخ تامین سرمایه فدرال رو به محدوده 4.5 تا 4.75 درصدی برسونه. بعد از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که تورم این کشور رو به کاهش هست، قیمت بیت کوین از سطح 24.000 دلاری عبور کرد و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال هم نزدیک به 4 درصد افزایش پیدا کرد. پاول در این خصوص گفت که روند افزایش نرخ بهره همچنان ضروری هست و هر موقع که نیاز باشه، دوباره نرخ بهره رو افزایش میدن. چون فدرال رزرو سعی می کنه تا تورم رو به نرخ هدف 2 درصدی خودش برگردونه.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد رشد قیمت بیت کوین پس از افزایش 0.25 واحد درصدی نرخ بهره
سوال امنیتی :6+52 = ?