روند نزولی توکن بومی دسنترالند، MANA

1401/07/10
روند نزولی توکن بومی دسنترالند، MANA

مانا، توکن بومی دسنترالند مبتنی بر بلاک چین اتریوم در سه ماه گذشته 75 درصد کاهش یافته است. طبق داده های کوین مارکت کپ قیمت مانا در این دوره زمانی از 2.7 دلار به 0.69 دلار کاهش یافته است، همزمان ارزش بیشتر دارایی های مارکت دیجیتال از جمله قیمت بیت کوین با تاثیر از سقوط سلسیوس و اکوسیستم ترا و شرایط نزولی اقتصاد کلان نیز کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان حوزه دیجیتال، علاقه عمومی به پروژه های مبتنی بر متاورس کاهش یافته و سرمایه ‌گذاران به سرمایه گذاری در  پروژه ‌ها و دارایی‌ های دیجیتال امن متمایل شده اند.

با توجه به داده ‌های پلتفرم تحلیل بلاک چین سنتیمنت، نهنگ‌ های بزرگی که دارای ذخایر مانا می باشند، طی سه ماه گذشته به تدریج بخشی از دارایی ‌های خود را فروخته اند. تعداد آدرس هایی که بین 100 هزار تا 1 میلیون توکن مانا و 1 میلیون تا 10 میلیون توکن مانا را در اختیار داشته اند در شش ماه گذشته به ترتیب 4 و 5 درصد کاهش یافته است.

همزمان دارندگان 1000 تا 100هزار توکن مانا، در همان بازه زمانی انباشت خود را افزایش داده اند. با این حال، این دسته از دارندگان قادر به اعمال فشار خرید کافی برای بالا بردن قیمت دارایی نبوده اند.

طبق داده ‌های Dune Analytics؛ عدم علاقه مداوم به پروژه های مبتنی بر متاورس منجر به فروش گسترده دسنترالند در دو فصل گذشته بوده است. تا 26 سپتامبر، کل فروش انجام شده در دسنترالند به 65,577 دلار رسید که بیانگر کاهش 90 درصدی از فروش هفتگی 716,089 دلاری در 4 آوریل بوده است.

کاهش حجم معاملات دارایی همزمان با کاهش قیمت

سقوط آزاد قیمت ارز دیجیتال مانا در دوره مورد بررسی منجر به کاهش قابل توجه حجم معاملات دارایی نیز شده است. طبق داده ها، از زمان رسیدن به بالاترین میزان روزانه 1.74 میلیارد دلاری حجم معاملات در 14 می، حجم معاملات روزانه مانا تا 94 درصد کاهش یافته است.

به دلیل عدم فشار لازم برای افزایش قیمت دسنترالند، تعداد معامله گران روزانه نیز کاهش یافته است، در واقع، از زمان فروپاشی اکوسیستم ترا  تعداد آدرس ‌های فعال روزانه مانا 66 درصد کاهش یافته است.

در نهایت، طی یک میانگین 180 روزه، تعداد قابل توجهی از سرمایه‌ گذاران MANA متضرر شده ‌اند. براساس داده‌ های DappRadar؛ با تداوم کاهش قیمت توکن، عرضه مانا در صرافی‌ ها کاهش خواهد یافت که احتمالا در طولانی مدت باعث افزایش قیمت دارایی خواهد شد.

با این حال، با تنها 576 کاربر در 30 روز گذشته، دسنترالند شاهد کاهش 13 درصدی بازدیدکنندگان این پلتفرم بوده است. علاوه بر این، تعداد کل تراکنش های انجام شده در دسنترالند نیز در ماه گذشته کاهش یافته است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد روند نزولی توکن بومی دسنترالند، MANA
سوال امنیتی :4+66 = ?