رونق صنعت ارزهای دیجیتال در امارات

1401/02/18
رونق صنعت ارزهای دیجیتال در امارات

در واکنش به رونق جهانی ارزهای دیجیتال، امارات متحده عربی به دلیل قوانین دوستدار ارزهای دیجیتال به قطب صنعت دیجیتال تبدیل شده است، صرافی های بزرگ مانند FTX که آخرین ارزش آن 32 میلیارد دلار بوده است، خدمات خود را در دبی از چند ماه قبل آغاز کرده و همچنین شرکت ‌های ارز دیجیتال جهانی نیز مایل به سرمایه گذاری های بیشتری در امارات می باشند.
در مصاحبه ای با بلومبرگ، ریچارد تنگ، مدیر ارشد صرافی بایننس مستقر در امارات اظهار داشت: بسیاری از کارکنان موسسات مالی سنتی تمایل بسیاری برای همکاری با موسسات دیجیتال در امارات دارند و بسیاری از آنها هم در حال حاضر استخدام شرکت های دیجیتال شده اند. امیر تابچ، رئیس سابق بازارهای جهانی در بانک سرمایه گذاری امارات، معتقد است که صنعت مالی سنتی و بخش بازارهای دیجیتال خیلی متفاوت نیستند. او اظهار داشت که قصد دارد بانکداران سنتی بیشتری را در صنعت دیجیتال استخدام نماید. همچنین در چند ماه گذشته دبی و ابوظبی بیش از 30 مجوز مبادله ارز دیجیتال را صادر و مقررات جدیدی را وضع نموده اند.

استخدام انبوه در امارات

بایننس در حال جذب بیش از صد متخصص بازارهای مالی در منطقه خلیج فارس است و مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو از سنگاپور به دبی نقل مکان کرده و ملکی را در آنجا خریداری کرده است. کراکن دیگر صرافی بزرگ ایالات متحده نیز به خلیج فارس تمایل پیدا کرده و در حال طی مراحل راه اندازی نمایندگی امارات می باشد.
همچنین بایننس، بانکدار سابق بانک نیویورک، ویشال ساچندران را به عنوان مدیر بایننس مستقر در امارات منصوب کرده است. رابی ناکرمی، مشاور ارشد بایننس در دبی نیز در اواخر سال گذشته پس از ده سال همکاری بعنوان مشاور حقوقی بایننس به شرکت بایننس مستقر امارات منتقل شده است.
در سال 2017 نیز احمد اسماعیل، بانکدار سابق دبی و بانک آمریکا، به همراه کریس فلینوس، یکی از فارغ التحصیلان بانک آمریکا، بانک سرمایه گذاری ارز دیجیتال مستقر در ابوظبی، HAYVN را تأسیس کرده اند.

امارات متحده عربی، سومین بازار بزرگ دیجیتال در شرق میانه

بر اساس گزارش رسانه شهروندان جهانی، از آنجایی که حدود 5600 میلیاردر به امارات مهاجرت کردند کل ثروت خصوصی امارات بین سال‌ های 2019 تا 2021 به میزان 47 میلیارد دلار افزایش یافته است. براساس گزارشChainalysis، از جولای 2020 تا ژوئن 2021، امارات متحده عربی با حجم تراکنش های تقریباً 26 میلیارد دلاری، پس از ترکیه و لبنان، سومین بازار ارزهای دیجیتال در خاورمیانه بوده است. طبق داده ها اکنون در می 2022 نیز حدود 1500 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد رونق صنعت ارزهای دیجیتال در امارات
سوال امنیتی :4+88 = ?