حذف 15 ارز دیجیتال از صرافی Crypto.com

1401/04/08
حذف 15 ارز دیجیتال از صرافی Crypto.com

با ادامه روند بازار نزولی، کریپتو دات کام  روز دوشنبه 27 ژوئن اعلام کرده که 15 ارز دیجیتال را از اپلیکیشن پاداش Crypto Earn خود حذف خواهد کرد. تغییرات Crypto Earn از 27 ژوئن 2022 قابل اجرا بوده است.

همچنین براساس اعلامیه رسمی کریپتو دات کام در 29 ژوئن، ارزهای دیجیتال فانتوم، زیلیکا و نیر پروتکل را به اپلیکیشن پاداش Crypto Earn اضافه نموده است، همزمان ارزهای دیجیتال دوج کوین، شیبا اینو، تزوس و فلو  و 11 ارز دیگر از اپلیکیشن پاداش حذف شده اند.

کریپتو دات کام همچنین در حال تغییر نرخ پاداش برای پنج استیبل کوین پوند انگلیس TGBP، استیبل کوین دلار استرالیا TAUD، استیبل کوین دلار کانادا TCAD، استیبل کوین TrueUSD و پکس دلار USDP را تغییر داده است. نرخ پاداش سایر ارزهای دیجیتال پیشرو مانند بیت کوین، اتریوم، پالیگان، آوالانچ و سولانا بدون تغییر باقی خواهد ماند. شرکت کریپتو دات کام در اطلاعیه خود جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

چندین کاربر توئیتری در واکنش به این خبر اظهار داشتند که حذف دوج کوین و شیبا اینو از اپلیکیشن پاداش Earn صرافی ناامیدکننده است. برخی دیگر نیز با توجیه عملکرد صرافی دیجیتال اظهار داشتند که این اقدام در راستای توسعه اپلیکیشن صورت گرفته است. برخی نیز مشکوک به کاهش نقدینگی و هک این صرافی بوده اند.

هک اخیر کریپتو دات کام

براساس گزارش شرکت داده بلاک چین  Peck Shield در 18 ژانویه 2022، صرافی کریپتو دات کام تقریبا 15 میلیون دلار اتریوم بر اثر هک از دست داد. طبق داده های بلاکچینی، حدود نیمی از دارایی های دیجیتال سرقت شده از طریق تورنادو کش شسته شده و قابل ردیابی نبوده اند.

با این حال کریپتو دات کام در آن زمان اعلام کرد که برداشت های صرافی را به دلیل مشاهده اقدامات مشکوک بحالت تعویق در آورده است. همزمان برخی از کاربران صرافی کریپتو دات کام از صفر شدن موجودی خود خبر داده اند. 14 ساعت پس از واقعه هک صرافی کریپتو دات کام امکان برداشت را از سر گرفت.

مدیر عامل کریپتو دات کام نیز با انتشار رشته توییتی اظهار داشت که تیم توسعه کریپتو دات کام با تقویت زیرساخت ها دلیل اصلی از دست ندادن سرمایه کاربران بوده است.

برخی از کاربران توییتر در آن زمان نیز از رفتار مدیران صرافی و عدم شفاف ‌سازی وقایع درخصوص دارایی های سرقت شده بر اثر هک انتقاد کرده اند. چند ماه بعد این صرافی مستقر در سنگاپور اعلام کرد که هکرها پس از دور زدن سیستم احراز هویت دو عاملی (2FA) ارزهای دیجیتال به ارزش 34.65 میلیون دلار را سرقت کرده اند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد حذف 15 ارز دیجیتال از صرافی Crypto.com
سوال امنیتی :6+91 = ?