ضرر 140 میلیون دلاری تسلا از بیت کوین!

1401/11/14
ضرر 140 میلیون دلاری تسلا از بیت کوین!

 ضرر 140 میلیون دلاری تسلا از بیت کوین در سال 2022! طی خبری که منتشر شده، شرکت سازنده خودروهای برقی یعنی تسلا برای موجودی بیت کوین خودش در سال 2022، ضرر 204 میلیون دلاری رو ثبت کرده. البته غول خودروسازی همچنین از معاملات بیت کوین خودش سود 64 میلیون دلاری رو گزارش کرده که با این وجود ضرر خالص اون 140 میلیون دلار هست. البته توجه داشته باشین که تسلا همچنان روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده و هیچ تصمیمی مبنی بر خروج از بیت کوین نگرفته. در ادامه همراه ما باشین تا با جزیئیات کامل این خبر مطلع بشین.

رابطه تسلا با بیت کوین در سال های گذشته

جالب اینجاست که بدونین در سه ماهه اول سال 2021 میلادی، شرکت سازنده خودروهای برقی یا همون تسلا، 1.5 میلیارد دلار در ارز دیجیتال بیت کوین سرمایه گذاری کرد و اعلام کرد که به دوام این ارز رمزنگاری شده در دراز مدت اعتقاد داره. در اون زمان، شرکت تسلا گفت که بیت کوین جایی برای ذخیره سازی پول نقد و دسترسی فوری به اون در سراسر نقاط جهان هست و در مقایسه با بانک های مرکزی سنتی، بازگشت سرمایه بهتری رو ارائه می کنه. همین اظهارات تسلا در سال 2021 باعث شد تا قیمت بیت کوین رشد قیمتی قابل توجهی رو تجربه کنه.

در تاریخ مارس سال 2021 میلادی هم ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت سازنده خودروهای برقی یا همون تسلا اعلام کرد که مشتریان می تونن برای خرید خودروهای تسلا از ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان روش پرداخت استفاده کنند که این موضوع باعق شد تا قیمت بیت کوین افزایش پیدا کنه. چند هفته بعد ایلان ماسم و تسلا با ابراز نگرانی نسبت به میزان انرژی مورد نیاز برای ماینینگ بیت کوین، از تصمیم خودشون عقب نشینی کردن و بعد از اون قیمت بیت کوین سقوط زیادی کرد و سرمایه گذاران ضرر کردن.

تسلا در سال 2022 از بیت کوین 140 میلیون دلار ضرر کرد!

بر اساس داده های منتشر شده در روز دوشنبه در کمیسون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا، تسلا سال گذشته بیش از 140 میلیون دلار در سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین از دست داده. طبق این گزارش، شرکت سازنده خودروهای برقی یا همون تسلا 204 میلیون دلار به دلیل کاهش ارزش بیت کوین در سال 2022 از دست داده، در حالی که فقط 64 میلیون دلار به وسیله تبدیل این دارایی به دست اورده. سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین در فوریه 2021 این شرکت رو به یکی از بزرگترین سازمان های سرمایه گذار در ارزهای دیجیتال تبدیل کرد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ضرر 140 میلیون دلاری تسلا از بیت کوین!
سوال امنیتی :8+92 = ?