عدم پذیرش پرداخت های بیت کوین توسط آمازون و کاهش قیمت بیت کوین

1401/02/08
عدم پذیرش پرداخت های بیت کوین توسط آمازون و کاهش قیمت بیت کوین

پادشاه ارزهای دیجیتال با افت 3.3 درصدی در 24 ساعت گذشته دچار بحران شده است. بیت کوین در حال حاضر در حدود 38210 دلار معامله می شود که کمترین میزان از مارس سال جاری همزمان با امضای فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مورد مقررات ارزهای دیجیتال بوده است. قیمت بیت کوین در روز سه شنبه، 26 آوریل به 40800 دلار رسید، اما بلافاصله پس از آن کاهش یافت.
عقب نشینی آمازون در برابر پذیرش خرده فروشی پرداخت های بیت کوین، عامل اصلی افت ناگهانی بیت کوین بوده است. حتی قیمت اتریوم نیز پس از این خبر کاهش یافته است. آمازون قبل از آن یک آگهی شغلی مرتبط با ارز دیجیتال را ارائه داده بود که باعث افزایش قیمت بیت کوین بوده است. چند ساعت بعد، سخنگوی آمازون ادعای مبنی بر اضافه شدن بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت در سال جاری را رد کرد.

اصلاح چند موجی(Multi-Wave Correction)

به نوسانات تجربه شده توسط بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، اصلاح چند موجی گفته می شود. اصلاح چند موجی در ماه آوریل به اوج خود رسیده و پیش ‌بینی می‌شود قبل از سقوط دوباره به حداکثر 45000 دلار برسد. نوسانات بیت کوین بخشی از این اصلاح است. صنعت ارزهای دیجیتال پس از رسیدن به رکورد 65000 دلار به دلیل حواشی مسائل محیطی و مقرراتی، دچار افت شدیدی شده است.
براساس نمودار روزانه تریدینگ ویو ارزش کل بازار بیت کوین 751.41 میلیارد دلار بوده است. بیت کوین و دیگر ارزهای بازار براساس پیش بینی ها این هفته حرکت های نوسانی دور از تصوری را خواهند داشت. در همین حال، سرمایه گذاران به دنبال موج بزرگ بعدی هستند که می تواند بیت کوین را از محدوده معاملات ناچیز 30000 تا 40000 دلاری خود در چند ماه گذشته خارج کند.

نوسانات بیت کوین با اعلام تصمیم فدرال رزرو

از آنجایی که فدرال رزرو قرار است تصمیم خود را در خصوص نرخ تورم در روز چهارشنبه، 4 می اعلام کند، سطح ریسک نوسانات در این هفته کمی بالاتر خواهد بود. علاوه بر این، اخبار مربوط به تحقیقات مربوط به کلاهبرداری بانکی انجام شده توسط مدیران تتر، فضای ارزهای دیجیتال را معلق کرده است.
سرمایه گذاران بیت کوین با نگرانی های تورم، زیست محیطی، سیاسی و اقتصادی به ویژه با فدرال رزرو روبرو هستند. نرخ تورمی که در مارس امسال اتفاق افتاد بدترین نرخ تورم در مقایسه با سال 1981 بوده است. در کل عوامل متعددی در کنار هم بر نوسانات در بازار سهام و ارز دیجیتال تأثیر گذاشته اند. براساس تحلیل کارشناسان، محدوده قیمت فعلی یک حد وسط برای بیت کوین است و عملکرد آن صعودی یا نزولی بودن آنرا در چند روز آینده تعیین خواهد کرد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد عدم پذیرش پرداخت های بیت کوین توسط آمازون و کاهش قیمت بیت کوین
سوال امنیتی :1+38 = ?