فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را اعلام کرد.

1400/11/07
فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را اعلام کرد.

فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نرخ بهره را در حال حاضر تغییر نداد و آن را در محدوده صفر تا 0.25 درصد ثابت نگه داشت، ولی نشست این گروه روز چهارشنبه 26 ژانویه به صراحت بیان کرد که می تواند از ماه مارس افزایش نرخ بهره را آغاز کند. همچنین فدرال رزرو در حال آماده شدن برای افزایش نرخ بهره در ماه مارس برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده است، زیرا تلاش می کند تا از افزایش قیمت ها جلوگیری کند.

فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر باقی می گذارد.

فدرال رزرو

این سازمان پس از آخرین جلسه دو روزه خود اعلام کرد که فعلاً نرخ بهره را نزدیک به صفر باقی می گذارد، اما این نکته را هم خاطر نشان کردند که در حال آماده شدن برای افزایش آن در جلسه بعدی خود هستند. در یک کنفرانس مطبوعاتی، رئیس فدرال رزرو جروم پاول، گفت که بانک مرکزی به نظارت بر کاهش روند تورم و بیکاری ادامه خواهد داد، اما به صراحت بیان کرد که نرخ بهره پایین ایالات متحده به زودی شروع به افزایش خواهد کرد. همچنین در اقدامی که چندان غافلگیرکننده نبود، گروه سیاست‌گذاری فدرال رزرو نیز اعلام کرد که احتمالاً یک چهارم درصد افزایش نرخ بهره را در نظر دارند، که این اولین افزایش از دسامبر 2018 خواهد بود.
پاول در کنفرانس خبری خود پس از این نشست گفت: من فکر می‌کنم فضای زیادی برای افزایش نرخ بهره بدون تهدید بازار کار وجود دارد. اگرچه نشانه‌ها حاکی از آن است که ممکن است این افزایش قیمت در جلسه ماه مارس رخ دهد، پاول زمان مشخصی برای زمان افزایش قیمت ارائه نکرده است.
مایکل پیرس، اقتصاددان ارشد آمریکایی خاطرنشان کرد: اعلام فدرال رزرو مبنی بر اینکه به زودی شاهد افزایش نرخ بهره خواهیم بود، نشانه روشنی است که افزایش نرخ بهره در ماه مارس در راه است. برنامه‌های فدرال رزرو برای شروع کاهش ترازنامه خود به محض شروع افزایش نرخ‌ها نشان می‌دهد که اعلامیه‌ ای در این باره می‌تواند به محض جلسه بعدی منتشر شود، که کمی تندروانه‌تر از آن چیزی است که ما انتظار داشتیم.

وظایف فدرال رزرو

فدرال رزرو دارای وظایف دوگانه است: به حداکثر رساندن اشتغال و ثابت نگه داشتن قیمت ها. در ماه های اخیر تورم در آمریکا روند صعودی داشته و به نرخ سالانه 7 درصد رسیده است و نرخ بیکاری به 3.9 درصد نزدیک به سطح قبل از همه گیری کرونا کاهش یافته است. پاول همچنین در این باره گفت: جای زیادی برای افزایش نرخ بهره بدون تهدید بازار کار وجود دارد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را اعلام کرد.
سوال امنیتی :3+60 = ?