فعال شدن کیف پول بیت کوین دوران ساتوشی ناکاموتو پس از هشت سال

1400/12/09
فعال شدن کیف پول بیت کوین دوران ساتوشی ناکاموتو پس از هشت سال

از سال 2013 که، خالق مرموز بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو ناپدید شد، این کیف پول هیچ استفاده ای ازش نشده و مالک آن خرید بیت کوین و دیگر ارز ها را انجام نداده بود. در حال حاضر این کیف پول با مقادیر بسیار زیادی ارز دیجیتال فعالیت خود را مجددا شروع کرده است. این کیف پول دارای 321 بیت کوین میباشد که هشت سال قبل، ارزش تقریبی آن 6594 دلار بود. هم اکنون ارزش دارایی های این کیف پول 2300 برابر شده و به 15.103.046 دلار افزایش یافته است. ربات وال آلرت (Whale Alert) تراکنش های ارزهای دیجیتال را ردیابی و همه کیف پول هایی که غیر فعال بوده اند و دوباره به فعالیت خود ادامه میدهند را شناسایی و معرفی میکند. این ربات در اکانت توییتری خود خبر از فعالیت این کیف پول را برای اولین بار منتشر کرد.
با وجود پیگیری های بسیار، هنوز مشخص نشده است که این حساب چگونه و به وسیله چه کسی در روز یکشنبه فعال شده. همچنین کیف پول های قدیمی که از سالهای 2011 تا 2013 به خواب رفته بودند و مرده به حساب می آمدند، نیز فعال شده اند که هر کدام از آن ها شامل ده ها میلیون دلار بیت کوین میباشند. یکی از این نهنگ ها هم به تازگی در تاریخ 19 سپتامبر، کیف پول بیت کوین خود را فعال و حساب خود را خالی کرد و تمامی 616 بیت کوین را به سایر حساب های خود انتقال داد. 

bitcoin

در اوایل سال جاری نیز دو تراکنش سنگین انتقال از کیف پول های دوران ساتوشی ناکاموتو انجام شده است. یکی از این تراکنش ها بیش از 5000 واحد و تراکنش دیگر 2000 بیت کوین را به کیف پول های مختلف انتقال داده. این انتقال ارز باعث شده که سایر نهنگ های بیت کوین احتیاط کرده و ریسکی که باعث افت بازار شود را نکنند. همچنین فعال شدن کیف پول های قدیمی بیت کوین باعث ترس بسیاری از هولدرهایی که در این زمینه فعالیت دارند، شده است. جالب است بدانید که در آن سال ها قیمت هر واحد بیت کوین چند سنت بوده است و کمتر سرمایه گذار و سهامداری احتمال رشد و همه گیری کریپتوکارنسی ها را میداد. سرمایه گذارنی که در آن دوران طلایی چند صد دلار روی BTC سرمایه گذاری کرده بودند و تا به امروز از سهام خود محافظت کرده اند، به نهنگ های فعلی بیت کوین تبدیل شده اند.

تاثیر فعالیت نهنگ ها بر بازار ارزهای دیجیتال

طبق گزارش های منتشر شده، کیف پول دیگری که از ژوئن 2010 غیر فعال شده بود نیز به تازگی بیدار شده و فعالیت های خود را از سر گرفته است. این کیف پول بیش از 5 میلیون دلار بیت کوین دارد. همچنین یک نهنگ دیگر بیت کوین که بیش از 900 بیت کوین دارد، فعالیت خود را مجددا شروع کرده. پس از گذشت 9 سال، کیف پول ناشناخته و غیر فعال دیگری نیز که حاوی 235 بیت کوین (11,114,901 دلار) است، فعال شده.
دلایل متعددی این سوال را برای کاربران و سرمایه گذارن مطرح کرده که آیا این نهنگ های میلیون دلاری تاثیری بر بازار ارزهای دیجیتال خواهند گذاشت؟ حتی عده ای دلیل ریزش بیت کوین را، عرضه این نهنگ ها دانسته اند. همچنین این خبر با واکنش های متنوعی مواجه شده و عده ای به شوخی عنوان نمودند که: احتمالا ساتوشی احتیاج داشته که رمز عبور چندین ساله آن کیف پول ها را مجددا برای خود یادآوری کند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد فعال شدن کیف پول بیت کوین دوران ساتوشی ناکاموتو پس از هشت سال
سوال امنیتی :5+44 = ?