فلج شدن کانال های پرداخت روسیه بر اثر تحریم ها

1401/04/06
فلج شدن کانال های پرداخت روسیه بر اثر تحریم ها

براساس گزارش بلومبرگ در روز دوشنبه 27 ژوئن، روسیه، کشوری که با تحریم ‌های مالی سخت ‌گیرانه همه جانبه ایالات متحده و اروپا مواجه است، برای اولین بار در بیش از یک قرن گذشته به تعهدات خود در خصوص بدهی ‌های ارزی خارجی عمل نکرده است. اگرچه این کشور بودجه کافی برای پرداخت در دسترس دارد اما محدودیت های پرداخت به مانعی برای توزیع وجوه بین طلبکاران بین المللی تبدیل شده است.

این کشور آخرین مهلت پرداخت را در روز یکشنبه، 26 ژوئن از دست داد که حدود 100 میلیون دلار آن متعلق به پرداخت های سود معوقه در 27 می بوده است. آژانس های اعتباری معمولاً چنین نکول های پرداختی یا عدم تعهد پرداختی را به طور رسمی تأیید می کنند. با این حال، تحریم ‌های روسیه توسط دولت ‌های غربی، آنها را مجبور به لغو رتبه ‌بندی نهادهای نظارتی در این کشور کرده است.

روسیه پیش از موعد مقرر، پرداخت های بهره بین المللی را به Euroclear ارسال کرده بود، اما این پرداخت بدلیل تحریم ها در آنجا متوقف شد و طلبکاران موفق به دریافت بدهی خود نشده اند. پلتفرم Euroclear وضعیت پرداخت دولت روسیه را تایید نکرده و اظهار داشته که به تمام تحریم های ایالات متحده و اروپا پایبند می باشد.

قطع شبکه پرداخت روسیه از شبکه پرداخت های بین المللی

سیستم مالی روسیه به دلیل تحریم های گسترده غرب از چند ماه گذشته در واکنش به تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای حمله به اوکراین متوقف و فلج شده است و بانک مرکزی روسیه هم در راستای توقف خدمات پرداخت سوئیفت به روسیه تجارت بین اللملی خود را از دست داد و ارزش روبل به پایین ترین حد خود رسید، با این حال بانک مرکزی روسیه با استراتژی روبل با پشتوانه طلا توانست ارزش روبل را افزایش دهد ولی همچنان این کشور از شبکه مالی بین المللی جداست.

روز پنجشنبه 23 ژوئن آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه وضعیت نکول را مضحک خواند و اظهار داشت که روسیه در هر صورت به تعهدات پرداخت خود عمل خواهد کرد.

آخرین نکول در قبال طلبکاران بین المللی توسط دولت روسیه بیش از یک قرن پیش اتفاق افتاده است. در سال 1918 بلشویک های تحت رهبری ولادیمیر لنین از پذیرش بدهی سرسام آور کشور که توسط تزارها گرفته شده بود، خودداری کردند. با این حال، این کشور در سال 1998 در بحبوحه بحران مالی و کاهش روبل، تعهد بدهی 40 میلیارد دلاری خود را رد و از پرداخت آن سرباز زد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد فلج شدن کانال های پرداخت روسیه بر اثر تحریم ها
سوال امنیتی :4+86 = ?