پذیرفته شدن ارزهای دیجیتال در روسیه

1400/11/21
پذیرفته شدن ارزهای دیجیتال در روسیه

اخباری که چند هفته پیش منتشر شد حاکی از این بود که روسیه هرگونه فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال (خرید، فروش، و استخراج ) را ممنوع اعلام کرد، همچنین سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز خاطر نشان کرد که ارز های دیجیتال امکان آسیب های رساندن به محیط زیست را دارند و با نوسان های که این بازار دارد باعث مختل کردن سیستم مالی و اقتصادی در دنیا خواهد شد.

رویکرد جدید دولت روسیه نسبت به ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش هایی که یکی از خبر گذاری های روسیه امروز اعلام کرده؛ دولت و بانک مرکزی روسیه در خصوص نحوه قانونگذاری ارز های دیجیتال به توافق رسیده اند. دولت و بانک مرکزی در حال آماده سازی پیش نویس قانون برای ارز های دیجیتال هستند که احتمالا تا تاریخ 18 فوریه آماده شود. در این پیش نویس ارزهای دیجیتال به جای دارایی های مالی دیجیتالی به عنوان نوعی ارز تعریف شده اند که روند قانونی به خود گرفته است، و تاکید دارند که در صورت استفاد از ارزهای دیجیتال در بخش های قانونی باید احراز هویت کامل از طریق سیستم های بانکی یا از طریق صرافی های دارای مجوز انجام شود.
از طرفی گزارش های منتشر شده در چند روز اخیر حاکی از این است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از استخراج بیت کوین در این کشور حمایت کرده و گفته که روسیه با داشتن مازاد تولید برق کشور می تواند وارد صنعت استخراج ارز های دیجیتال شود. به این ترتیب با حمایت رئیس جمهور ممکن است استخراج در مناطق غنی از انرژی این کشور آغاز شود. این مزایای خاص احتمالا روسیه را به مقصد جدیدی برای ماینر ها تبدیل خواهد کرد.

قوانین ارز دیجیتال در روسیه

در جزئیات گزارش منتشر شده از روسیه، جریمه هایی نیز برای کساتی که به طور غیر قانونی خرید ارز دیجیتال یا فروش آن را انجام دهند، در نظر گرفته شده است. بنابراین طبق قانون جدید تمامی تراکنش های انجام شده توسط شهروندان با ارزهای دیجیتال در این کشور باید اعلام شوند در صورت اعلام نشدن شامل جرم کیفری خواهند بود.

جدیدترین و مهترین اخبار در حوزه ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پذیرفته شدن ارزهای دیجیتال در روسیه
سوال امنیتی :4+86 = ?