قانونی شدن پرداخت های ارزهای دیجیتال در روسیه

1401/01/27
قانونی شدن پرداخت های ارزهای دیجیتال در روسیه

بر اساس گزارش رسانه روسی کومرسانت، وزارت دارایی روسیه لایحه ای را در مورد پرداخت های دیجیتال در این کشور ارائه داده است. این سند ارائه شده توسط رسانه روسی توسط دو منبع مختلف دیگر نیز تایید شده است. هدف لایحه ارائه شفافیت قانونی دارایی های دیجیتال به سرمایه گذاران روسی ارزهای دیجیتال است. این سند که جریان دیجیتال نامیده می شود، به جنبه های ناشناخته مقررات قبلی دیجیتال روسیه می پردازد.
از جمله موارد اضافه شده می توان به طبقه بندی ارز دیجیتال، چارچوب قانونی برای صدور و گردش قانونی آن در روسیه، گواهینامه ها، تجارت و موارد دیگر اشاره کرد.  براساس گزارش رسانه کامرسانت، نهادهای روسی باید مجوز تجارت ارزهای دیجیتال را داشته و از فرآیند شناسایی دقیق آن پیروی کنند. همچنین بر اساس این پیش نویس قانونی ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداختی و سرمایه گذاری پذیرفته خواهند شد.
پلتفرم ‌های ارزهای دیجیتال برای ارائه خدمات خود در روسیه باید حداقل سرمایه را ارائه کنند. این مبلغ برای اپراتورهای صرافی حدود 40.000 دلار و برای پلتفرم های تجارت دیجیتال بیش از 100.000 دلار تعیین شده است. همچنین براساس مقررات روسیه، نهادهای دیجیتال پرداخت الزاما مواردی مانند ایجاد واحدهای جداگانه، گزارش‌ های سالانه، کنترل‌ ها و ممیزی ‌های داخلی، و ثبت ‌نام کامل در نهادهای تخصصی مبارزه با پولشویی AML  را رعایت خواهند کرد.

قانون پرداخت دیجیتال روسیه

از آنجایی که داده های به دست آمده از کاربران باید روزانه نگهداری و به روز شوند، موارد ارائه شده در پیش نویس قانونی برای شرکت های کوچک و برای حفظ حریم خصوصی سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در روسیه سخت خواهد بود. همچنین براساس مفاد لایحه، تنها نهادهای روسی می توانند برای ارائه خدمات خود درخواست دهند. برای اینکه صرافی های خارجی مجوز فعالیت بگیرند، باید یک نهاد تجاری در روسیه ایجاد کنند.
همچنین اتباع روسیه مجاز به معامله ارزهای دیجیتال در مبادلات بین المللی می باشند. به نظر می‌رسد تنظیم‌ کننده‌ های روسی معتقدند سیاست ‌های؛ مشتری خود را بشناسید(KYC)، برای ارائه اطلاعات خود به مقامات محلی کافی است و نیز فروش یا خرید ارزهای دیجیتال بدون شناسنامه غیرممکن خواهد بود. این اپراتور تنها از طریق بانک ها با استفاده از حساب بانکی قادر به واریز و برداشت ارزهای فیات خواهد بود.
این لایحه گامی در جهت تسهیل معاملات دیجیتال برای کاربران ارزهای دیجیتال در کشور می باشد اما با این حال، نگرانی هایی از سوی نهادهای روسی مطرح شده است. برخی معتقدند که این سند به موضوعات کلیدی نمی پردازد، بنابراین، مردم می توانند به طور کلی از قانون دوری کرده و به مبادلات بین المللی یا بازار سیاه روی بیاورند. 
از آنجایی که روسیه قصد دارد یک ثبت ملی برای بخش استخراج ارزهای دیجیتال ایجاد نماید، ماینر های ارزهای دیجیتال نیز باید فرآیند مشابه معامله گران را طی نمایند.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد قانونی شدن پرداخت های ارزهای دیجیتال در روسیه
سوال امنیتی :4+86 = ?