قوانین جدید برای استخراج کنندگان بیت کوین در قزاقستان

1400/11/20
قوانین جدید برای استخراج کنندگان بیت کوین در قزاقستان

قزاقستان به یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال پس از ممنوعیت استخراج در چین تبدیل شد. در همین راستا دولت قزاقستان نیز در صدد ایجاد یک سیاست استوار در قبال ارزهای دیجیتال و استخراج انها است. دولت قزاقستان که در ابتدا یکی از مخالفان داد و ستد ارزهای دیجیتال بود، با ورود ماینرها از چین به این کشور برای استخراج بیت کوین با مشکلات تامین برق روبه رو شده بود. به طوری که دولت برای تامین برق کشور تصمیم به ساخت یک نیروگاه هسته ای با توان تولید برق بیشتر را گرفت. در سال2020 پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرد که در آن استخراج رمزارزها را قانونی و شرایط را برای فعالیت رمز ارز ها مناسب کرد. در متن این قانون شرایط احراز صرافیهای مجاز رمزارز را به صراحت بیان کرده، این قانون همچنین نرخهایی را برای دریافت مالیات از استخراج کنندگان ارز های دیجیتال تعیین کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استخراج بیت کوین مقاله ما را مطالعه نمایید.

مشکلات ماینرها در قزاقستان به دنبال افزایش قیمت برق و مالیات

هزینه های ارزان برق و نزدیکی به چین باعث شده استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال که از دست مقامات چینی در بحبوحه سرکوب ها در این کشور فرار می کنند، وارد قزاقستان شوند. همین کار باعث شده که این کشور به دومین تولیدکننده بزرگ قدرت هش برای بیت کوین پس از ایالات متحده تبدیل شود و طبق گفته دانشگاه کمبریج، حدود 18 درصد از هش ریت شبکه شبکه بیت کوین تا اوت 2021 توسط ماینرهای این شبکه تامین خواهد شد. در 4 فوریه، معاون اول وزیر دارایی قزاقستان، پیشنهاد افزایش قیمت از 0.0023 دلار در هر کیلووات ساعت به 0.01 دلار (حدود 335 درصد افزایش) را به طور خاص برای استخراج کنندگان کریپتو ارائه کرد. او همچنین مالیاتی را برای هر کارت گرافیک و هر قطعه تجهیزات مورد نیاز برای استخراج کریپتو پیشنهاد کرد. اگر این کشور طرح پیشنهادی برای افزایش بهای برق و مالیات فلج کننده را به تصویب برساند، احتمال ترک ماینر ها از این کشور زیاد می شود؛ چرا که به نظر می رسد برق ارزان قیمت مهم ترین عامل جذب ماینرها به این کشور بوده است.

جدید ترین اخبار در زمینه بازار ارزهای دیجیتال را از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس مطلع شوید

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد قوانین جدید برای استخراج کنندگان بیت کوین در قزاقستان
سوال امنیتی :8+98 = ?