معرفی شبکه های بلاکچین با کامزد تراکنش کم

1401/07/23

ما در این مقاله به معرفی شبکه های بلاکچین با کامزد تراکنش کم سعی می کنیم ارزهای دیجیتال با کارمزد تراکنش کم رو برای شما معرفی کنیم تا با این رمز ارزها آشنا بشین. تعداد کمی از مردم می تونن طوفان ایجاد شده توسط ارزهای دیجیتال دراین دوره رو نادیده بگیرن و مطمعناً هیچ گزینه سرمایه گذاری مثل ارز دیجیتال وجود نداره.خرید ارزهای دیجیتال مختلف از صرافی ارز دیجیتال اختصاصی آسون تر از همیشه هست و جفت های ارز دیجیتال برای همه ارزهای رمزپایه محبوب، از جمله بیت کوین، اتریوم و موارد دیگه دردسترس هستن. بااین حال، تنها چیزی که بیشتر معامله گران ارزهای دیجیتال رو نگرون می کنه، کارمزد تراکنش های نسبتاً بالایی داره که توسط سیستم های ارز دیجیتال دریفات می شه. تعدادی کمی از ارزهای دیجیتال با کارمزد ترکنش کم وجود دارن که برای معامله گزینه ایده آلی هستن. 

بهترین بلاکچین های با تراکنش پایین در ارزهای دیجیتال

در ادامه قصد داریم بلاکچین های با کارمزد تراکنش پایین رو بهتون معرفی کنیم.

مقاله پیشنهادی: راهنمای انتقال شبکه ارز دیجیتال

• بلاکچین استلار(stellar) 

 ارز دیجیتال استلار یکی محبوب ترین ارزهای دیجیتال برای معامله هستش. بلاکچین استلار فوق العاده سریعه و پرداخت ها حداکثر ظرف چند ثانیه تایید وتسویه می شن. میانگین کارمزد تراکنش نیز به طور قابل توجهی پایین بوده و0.12 دلار بوده که توکن استلار و مارکت کپ 3/2 میلیارد دلاره است و این یکی از دلایل اصلی استلار اکسپرس برای افرادی هستن که می خوان پول زیادی رو به صورت آنلاین منتقل کنند. 

• بلاکچین آیوتا

ارز دیجیتال آیوتا جزو لیست ارز دیجیتال با کارمزد تراکنش کم هستش که با محیط زیست بسیار سازگاره. آیونا نوعی رمزارز پروتکل باز هستش که برای تراکنش های خودش هیچ کارمزدی پرداخت نمی کنه. بنیاد آیوتا یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در برلین هستش که توسعه توکن آیونا رو مدیریت می کنه. کارمزد تراکنش های آیوتا صفره. همچنین، هیچ ماینری در شبکه آیوتا وجود نداره و هر تراکنش رو می تونه بدون نیاز به قدرت محاسبات قوی انجام بده. 

• بلاکچین نانو

بهترین بلاکچین های با تراکنش پایین در ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال نانو جزو ارزهای دیجیتال با کارمزد تراکنش کمه که برای تراکنش های شبکه، هیچ هزینه ای دریافت نمی کنه. تمام تراکنش ها اعتبار سنجی می شن و در کسری از ثانیه به پایان می رسن که این ارز دیجیتال رو تبدیل به یک ارز دیجیتال عالی برای افرادی می کنه که می خوان پول زیادی رو به سرعت جا به جا کنند. برخلاف الگوریتم اثبات کار بلاکچین که در اون استخراج کنندگان برای اضافه کردن بلاک ها با هم رقابت می کنند، هر کاربر نانو زنجیره بلوکی مخصوص خودش رو داره که می تونه توسعه بده. نانو اون شبکه رو «مشبک» می گن و این باعث شفافیت و مقیاس پذیری نانو بدون تاثیر منفی به شبکه می شه. 

مقاله پیشنهادی: سرعت تراکنش شبکه ارز دیجیتال چیست؟

• بلاکچین لایت کوین

ارز دیجیتال لایت کوین در ابتدا به عنوان یک روش پرداختی طراحی شده که توسعه دهندگان بتونن کارمزد تراکنش هارو تا حد امکان پایین نگه دارن. میانگین کارمزد تراکنش حدود 52 دلار برای هر تراکنش حدود دو دقیقه زمان می بره تا تسویه بشه. لایت کوین بسیار محبوبه، چون یکی از قدیمی ترین ارزهای دیجیتال با کارمزد تراکنش کم موجود در بازاره و این تراکنش شباهت زیادی با بیت کوین داره که یکی از دلایلی هستش که از زمان عرضه اون تقاضای زیادی داشته. 

• بلاکچین کاردانو

ارز دیجیتال کاردانو یک ارز دیجیتال فوق العاده محبوبه که سریع، مقیاس پذیر و مهم تر از همه سازگار با محیط زیسته. با این حال، در مقایسه با ارزهای دیگه که گفته شد، ADA همچنان کارمزد تراکنش های قابل توجهی رو میگیره که معمولاً بین 15/0 الی 18/0 ADA هست. بلاکچین کاردانو به دلیل توسعه سریع توجه افراد زیادی رو به خودش جلب کرده. به روزرسانی قراردادهای هوشمند کاردانو رو به ارمغان اورده که به کابران اجازه می ده DAPPS رو در شبکه بسیار شفاف کاردانو رو بسازند. با کارمزد های بسیار پایین تراکنش ها، اپلیکشن ها و اصول قوی، کاردانو به سرعت به یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در جامعه دیفای تبدیل شده. 

• بلاکچین دش

بهترین بلاکچین های با تراکنش پایین در ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال دش که مخفف کش دیجتال هستش، به یک انتخاب محبوب در بین سرمایه گذاران وکاربران ارزهای دیجیتال تبدیل شده. میانگین کارمزد تراکنش برای دش بین0.2 تا 0.3 دلاره که به طور قابل توجهی ارزان تر از بیت کوین هست و به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال با کارمزد تراکنش کمه. مهم تر از همه، تراکنش های دش بسیار سریع هستن. این ارز دیجیتال فورک لایت کوین بوده که به نوبه خود فورکی از بیت کوین هست. بسیاری صرافی ها و معامله گران اکنون دش رو قبول می کنند و اون رو به یک گزینه سرمایه گذاری جذاب تبدیل کردند. 

• بلاکچین ایاس

ارز دیجیتال ایاس یک بلاکچین منبع باز هستش که برای ساخت و پشتیبانی از زیرساخت های دیجیتال طراحی شده. به عنوان یک ارز دیجیتال، EOS بسیار محبوبه. عرضع اولیه عمومی این ارز دیجیتال اولین بار در سال 2018 موفق به جذب 4.1 میلیارد دلار سرمایه شد. بنابریان، بسیاری ایاس رو رقیب مستقیم اتریوم هستش. از نظر فنی، نیازی نیست درهنگام ارسال یا دریافت ایاس نگران کارمزد تراکنش باشید. چراکه ایاس جزو ارزهای دیجیتال با تراکنش کم هستش. با این حال، استفاده از برخی منابع اصلی مثل RAM، CPU و پهنای باند هزینه داره. ولی باید بدونیم که در این مورد کامزد معامله تقریبا ناچیزه. 

• بلاکچین ترون

ارز دیجیتال ترون در سال 2017 ایجاد شد و ارزش بازار خودش رو چند سال به 5.67 میلیار دلار رسونده. در حال حاضر، میانگین کارمزد تراکنش کسری از سنت هستش که اون رو به گزینه ای عالی برای ارسال یا دریافت پول تبدیل می کنه. USDT، استیل کوین صادر شده توسط تتر، در شبکه ترون موجوده که می تونیم اون رو به عنوان یکی از کم کارمزدترین ارزهای دیجیتال نام ببریم. 

• بلاکچین زیلیکا

بهترین بلاکچین های با تراکنش پایین در ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال زیلیکا یک بلاکچین هست که در درجه اول برای تکمیل جامعه دیفای طراحی شده. توسعه دهندگان بلاکچین توانایی ایجاد DApps بر روی پلتفرم خودشون با استفاده از توکن زیلیکا داره. کارمزد تراکنش 0.1 ZIL هستش. بنابراین، برای هر تراکنش فقط 1 نت پرداخت می شه. 

• بلاکچین ریپل

ارز دیجیتال ریپل یکی از کم کارمزدترین ارزهای دیجیتال هستش که برای بهبود سیستم پرداخت جهانی و امکان انتقال مقدار زیادی پول در مدت زمان کوتاه طراتحی شده. میانگین تراکنش در ریپل 3 تا 5 ثانیه طول می کشه تا تسویه بشه و میانگین کارمزد تراکنش حدود 0.00275 مهم تر همه، ریپل با مشارکت چندین سازمان بزرگ، از جمله رویال بانک کانادا و... وجود خودش رو اثبات کرده. 

• بلاکچین دیجی بایت 

ارز دیجی بایت یک بلاکچین منبع باز هستش که به سرعت در حال رشده و ماهیت اون غیرمتمرکزه. این بلاکچین ها هر 15 ثانیه 1بار استخراج می شن و به 1066 سری تراکنش در هر ثانیه امکان میدن. ارز دیجی بایت از جمله ارزهای دیجیتال با کارمزد تراکنش کم هستش که چیزی معادل 0.0006 دلار در هر تراکنش هست و از الگوریتم اثبات کار استفاده می کنه. بنابراین، سازگار با محیط زیست هستش. 

 نتیجه 

ما سعی کردیم مقاله معرفی شبکه های بلاکچین با کامزد تراکنش کم سعی می کنیم اطلاعاتی در مورد معرفی انواع ارزهای دیجیتال برای شما معرفی کردیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. به طورکلی، هر چه کارمزد تراکنش های ارز دیجیتال کمتر باشه، زمان لازم برای تایید و انجام تراکنش، کمتره و چه قیمت رمزارز مرور زمان کمتر شه، کارمزد تراکنش های اون ارز هم کمتره. 

امیدواریم از این مقاله به خوبی استفاده کنین و نهایت بهره از ان برده باشین. درۀخر خوشحال می شیم نظراتتون رو با به اشتراک بزارین. 


نظرات کاربران در مورد معرفی شبکه های بلاکچین با کامزد تراکنش کم
سوال امنیتی :5+70 = ?