معرفی قانون ارزهای دیجیتال اروگوئه

1401/06/22
معرفی قانون ارزهای دیجیتال اروگوئه

پروژه جدید لایحه ارز دیجیتال اروگوئه با هدف شفاف‌ سازی و نحوه تنظیم دارایی‌ های دیجیتال توسط قوه مجریه به پارلمان کشور معرفی شد. در صورت تصویب، این اولین لایحه ای خواهد بود که به منطقه خاکستری فعالیت صرافی های ارزهای دیجیتال و ارائه دهندگان خدمات دارایی دیجیتال کشور خواهد پرداخت.

لایحه پیشنهادی منشور بانک مرکزی اروگوئه را اصلاح کرده و بانک مرکزی را ناظر اصلی فعالیت ارائه دهندگان خدمات دارایی دیجیتال معرفی نموده است.

ارائه‌ دهندگان خدمات حضانت و نگهداری دارایی های دیجیتال، شرکت‌ های تسهیل کننده مبادلات دیجیتال و اشخاص ثالث ارائه دهنده خدمات مالی مرتبط با دارایی های دیجیتال بخشی از این دسته بندی در نظر گرفته خواهند شد.

این لایحه همچنین با معرفی طبقه سازمانی دیگری با عنوان «صادرکننده مجوز مبادلات دیجیتال» اظهار داشته است که تمام دارایی های دیجیتال باید در محدوده نظارتی قرار گرفته و موسسات دیجیتال برای ادامه روند مبادلات خود باید مجوز رسمی از این سازمان دریافت نماید.

مانند سایر پروژه ‌های مالی، بانک مرکزی به ‌عنوان ناظر اصلی مبادلات دیجیتال معرفی شده و لایحه پیشنهادی تمام وظایف مربوط را در اختیار بانک مرکزی قرار داده است. بدین ترتیب بانک مرکزی نگهبان اصلی مبادلات ارزهای دیجیتال خواهد بود.

سال گذشته لایحه ارز دیجیتال ارائه شده توسط سناتور سارتوری با هدف دستیابی به قانونی کردن ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت در کشور صورت گرفته است. همچنین، در ماه آگوست، بانک مرکزی اروگوئه به دلیل ارائه محصولات مالی دیجیتال، اخطاریه ای برای بایننس مستقر در اروگوئه فرستاده است.

اروگوئه و ارزهای دیجیتال

وضعیت قانونی دارایی دیجیتال در اروگوئه کشوری در آمریکای جنوبی از ابتدا بحث برانگیز بوده و در حال حاضر مقررات ارزهای دیجیتال را تنظیم نکرده است. بر اساس Cointobuy، فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتال در کشور از نظر امنیت دارای رتبه ایمنی 2 از 10 است.

علیرغم عدم صدور مقررات دیجیتال پذیرش فن آوری های نوین از جمله مزایایی کشور برای توسعه بلاک چین است. در سال 2020، اروگوئه میزبان «اجلاس جهانی بلاک چین» به عنوان بخشی از استراتژی خود برای تقویت بخش بلاک چین و ارتقای اروگوئه به عنوان یک مرکز فن آوری تجاری بوده است.

السالوادور اولین کشور آمریکای جنوبی است که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته و با وجود کاهش قیمت بیت کوین ذخایر دیجیتال خود را افزایش داده است. ونزوئلا، کلمبیا و برزیل از دیگر کشورهای آمریکای جنوبی هستند که در حال تنظیم مقررات مربوط به ارزهای دیجتال خود می باشند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد معرفی قانون ارزهای دیجیتال اروگوئه
سوال امنیتی :6+30 = ?