مقایسه دوج کوین و شیبا؛ کدام یک بهتر است؟

1401/10/18
مقایسه دوج کوین و شیبا؛ کدام یک بهتر است؟

یکی از موضوعات داغ و جذاب بازار، انتخاب بین شیبا یا دوج کوین هست! به همین دلیل در این مقاله به مقایسه دوج کوین و شیبا پرداختیم. دوج کوین و شیبا اینو؛ کدوم یک برای سرمایه گذاری و خرید بهتر هستن؟ ممکنه این دو میم کوین با نماد سگ رو اشتباه گرفته باشین. به شما حق می دیم. چون کاملا طبیعی هست. این دو رمز ارز تفاوت ها و شباهت هایی دارن که شاید آگاهی از اون ها برای سرمایه گذاران جذاب باشه. دوج کوین و شیبا اینو دو ارز دیجیتالی هستن که در سال 2021 به طور چشمگیری رشد کردن. مقایسه دوج کوین و شیبا نشون میده که این دو ارز دیجیتال در حال حاضر از محبوب ترین ارزهای دیجیتال هستن که در بازار دیجیتال وجود دارن.

بدون شک اسم ارز دیجیتال دوج کوین و شیبا اینو به گوشتون خورده یا شما هم قبلا خرید دوج کوین و شیبا را انجام داده باشید؛ دو ارز دیجیتالی که در این یکی دو سال حسابی رشد کردن و سود خوبی رو به سرمایه گذاران خودشون رسوندن. البته ناگفته نمونه که این ارزها مثل شمشیر دو لبه عمل کردن و در کنار پولدار کردن تعدادی از افراد برخی رو هم متضرر کردن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقایسه دوج کوین(DOGE) و شیبا اینو(SHIB)، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال دوج کوین و شیبا اینو به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت دوج کوین با شیبا اینو بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و خرید اون ها بگیرین.

آشنایی با دوج کوین(DOGE)

آشنایی با دوج کوین

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ارز دیجیتال دوج کوین یا DOGE رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این رمزارز به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که دوج کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دوج کوین نوعی ارز دیجیتال همتا به همتا با پروژه بلاک چین متن باز هست که در ابتدا به صورت میم اینترنتی بین افراد شناخته میشد. دوج کوین در سال 2013 راه اندازی شد و تصویر یه سگ شیبا اینو رو به عنوان لوگوی خودش داره. دوج کوین با اینکه به ظاهر به عنوان یه شوخی ایجاد شده، ولی هنوز هم شایستگی هایی مثل داشتن بلاک چین اختصاصی داره.

آشنایی با شیبا اینو(SHIB)

ارز دیجیتال شیبا هم در سال 2020 توسط شخصی به اسم مستعار ریوشی راه اندازی شد و خیلی ها اقدام به خرید شیبا کردند. این رمز ارز همونطور که از اسمش مشخصه، از یه نژاد سگ با اسم شیبا اینو الهام گرفته شده. ارز دیجیتال شیبا نوعی توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم هست. به این معنی که به جای بلاک چین خود روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده و توسط اون میزبانی میشه. خالق این ارز دیجیتال به این دلیل شیبا رو در بستر اتریوم راه اندازی کرده که وایت پیپر اون امن و قابل تثبیت هست. با این وجود کارشناسان هشدار میدن که سهولت راه اندازی یه پروژه در بلاک چین اتریوم به این معنی هست که ارزهای دیجیتال توسعه نیافته می تونن با هزینه کم توسط یه توسعه دهنده راه اندازی بشن.

تفاوت دوج کوین با شیبا

تفاوت دوج کوین با شیبا

بعضی از افراد فکر می کنند ارز دیجیتال شیبا اینو، شکست یا قاتلی برای دوج کوین هست. البته این طرز فکر تحت تاثیر گفته بنیانگذار شیبا هست که به اون برچسب نابودکننده دوج کوین رو زد، ولی حقیقت کمی پیچیده تر از این حرفاست. این دو ارز دیجیتال در کنار شباهت، برخی تفاوت های بنیادین در تکنولوژی، میزان ذخایر، ارزش بالا، بلاک چین، اهداف و کاربرد دارن که باعث میشه تا متمایز بشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت دوج کوین با شیبا بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• یکی از تفاوت دوج کوین با شیبا، نحوه تولید توکن اون هاست. فناوری دوج کوین شبیه بیت کوین هست که هر دو برای تایید تراکنش های شبکه از اجماع اثبات کار استفاده می کنند. شیبا هم نوعی توکن ERC-20 روی شبکه اتریوم هست. چون شیبا روی این شبکه قرار داره، می تونه قراردادهای هوشمند رو راه اندازی کنه.

• یکی دیگه از تفاوت دوج کوین با شیبا این هست که دوج کوین در ابتدا با عرضه 100 میلیارد سکه معرفی شد تا تا سال 2005 همه اون ها استخراج شد و هر دقیقه 10.000 سکه به ماینرهای خودش پاداش میده. ولی شیبا سیستم عرضه متفاوتی داره و در ابتدای عرضه 50 درصد توکن های اون به صرافی یونی سواپ ارسال و 50 درصد دیگه به عنوان هدیه به ویتالیک بوترین داده شد.

• یکی دیگه از تفاوت دوج کوین با شیبا اینو ارزش بازار اون هاست. در زمان نوشتن این مقاله دوج کوین حدود 132 میلیارد سه در گردش داره و شیبا اینو هم نزدیک به دوج کوین هست. ولی تفاوت دوج کوین و شیبا در روش عملکرد اون هاست. تقریبا 549 تریلیون سکه شیبا وجود داره و این موضوع باعث میشه تا ارزش کلی اون 12 میلیارد دلار باشه.

• یکی دیگه از تفاوت دوج کوین با شیبا اینو، بلاک چین اون هاست. دوج کوین بلاک چین خاص خودش رو داره که تراکنش ها رو سریع تر و ارزون تر از بیت کوین انجام میده. از طرف دیگه شیبا اینو توکنی بر مبنای بلاک چین اتریوم هست که برای خودش شبکه اختصاصی نداره.

دوج کوین بهتر است یا شیبا؟!

دوج کوین بهتر است یا شیبا

هم شیبا و هم دوج کوین طرفداران خاص خودشون رو دارن و به این راحتی نمیشه یکی رو به اون یکی برتری داد. دوج کوین میم کوین شماره یک بازار هست و سالیان زیادی از حضور اون در بازار ارزهای دیجیتال می گذره. در مقابل شیبا در همین مدت زمان کم عملکرد خیلی خوبی رو از خودش نشون داده و ارمان های خیلی بزرگی داره. از سمت دیگه دوج کوین حامی بزرگی مثل ایلان ماسک رو داره. البته چندین بار توییترهای ماسک به افزایش قیمت شیبا هم دامن زده. بیشتر افراد میم کوین هایی مثل شیبا اینو و دوج کوین رو با عملکرد فوق العاده ای یکی دو سال اخیر خود می شناسن. ولی باید بدونین که قیمت تنها مسئله مهم در حوزه ارز دیجیتال نیست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقایسه دوج کوین(DOGE) و شیبا اینو(SHIB)، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال دوج کوین و شیبا اینو به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت دوج کوین با شیبا اینو بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و خرید اون ها بگیرین. همونطور که گفتیم، بعضی از افراد فکر می کنند ارز دیجیتال شیبا اینو، شکست یا قاتلی برای دوج کوین هست. البته این طرز فکر تحت تاثیر گفته بنیانگذار شیبا هست که به اون برچسب نابودکننده دوج کوین رو زد، ولی حقیقت کمی پیچیده تر از این حرفاست. دوج کوین و شیبا اینو خیلی شبیه به هم هستن، ولی تفاوت هایی هم در این میان دیده میشه که باعث میشه تا متمایز بشن.


نظرات کاربران در مورد مقایسه دوج کوین و شیبا؛ کدام یک بهتر است؟
سوال امنیتی :1+44 = ?