نتیجه دادگاه ریپل در مقابل کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده SEC

1401/01/25
نتیجه دادگاه ریپل در مقابل کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده SEC

ریپل لبز توانست در پرونده کلاهبرداری اوراق بهادار خود در برابر کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده SEC به پیروزی برسد. قاضی پرونده، درخواست کمیسیون SEC برای بررسی اسناد بیشتر را رد کرد. وکیل انجمن ریپل حکم جدید قاضی ارشد را پیروزی بسیار بزرگی برای ارز دیجیتال ریپل می خواند.
SEC، کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده در سال 2020 علیه ریپل و مدیران آن هاوس و لارسن به دلیل فروش اوراق بهادار ثبت نشده شکایت کرده بود. در آن زمان  SEC شکایتی را تنظیم کرد و مدعی شد که ریپل 1.3 میلیارد دلار از طریق ریپل، عرضه اوراق بهادار دارایی دیجیتال ثبت نشده، بدون اطلاع رگولاتور جمع آوری کرده است.
سارا نتبرن، قاضی ارشد، درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای بررسی مجدد اسناد مربوط به سخنرانی ژوئن 2018 توسط ویلیان هینمن، مدیر وقت ریپل، را رد کرد. هینمن در این سخنرانی گفته بود که بیت کوین و اتریوم اوراق بهادار نیستند.
قاضی ارشد، سارا نتبرن، کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحدهSEC را متهم به تغییر ادعای خود در طول دو سال اخیر نموده است ، قاضی ارشد افزود: درخواست کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده SEC ، داشتن هر دو سوی این پروژه است و این به معنای درخواست کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده SEC برای محاکمه و متعاقبا درخواست جریمه از ریپل می باشد.

نتایج نظرات ارائه شده در خصوص شکایت SEC از ریپل

در جمع بندی جنبه های مهم رد قاضی نتبرن برای تجدید نظر، وکیل مدافع ریپل لبز با بررسی پرونده گسترده ای از پرونده های مالی و  SEC، کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده ، جیمز کی فیلان، در 13 آوریل اعلام کرد این حکم فقط یک برد بزرگ برای ریپل لبز و هولدرهای ریپل نیست بلکه پیروزی برای سیستم قضایی است.
یکی دیگر از وکلای ریپل لبز و بنیانگذار Crypto-Law.us نیز نوشت که پس از حکم قاضی ارشد، کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده، SEC اکنون در موقعیت دفاعی قرار دارد و هر آن ممکن است ادعاهای جدیدی را ارائه کند.
علیرغم این حکم به ظاهر مهم، پرونده هنوز به پایان نرسیده است و کمیسیون SEC اکنون دو هفته فرصت دارد تا نسبت به این تصمیم اعتراض کند.
بخش اعظم صنعت دیجیتال روی روند این پرونده متمرکز است زیرا نتیجه آن می‌تواند آینده پرونده‌ های SEC علیه شرکت‌ های ارز دیجیتال برای فروش اوراق بهادار ثبت نشده را مشخص کند.
پیروزی ریپل می تواند منجر به عقب نشینی SEC از دعواهای تهاجمی خود علیه صنعت دیجیتال شود. با این حال، اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار برنده شود، شرکت های دیجیتال روند معاملات خود را تغییر خواهند دادش

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نتیجه دادگاه ریپل در مقابل کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده SEC
سوال امنیتی :2+80 = ?