نحوه تبدیل بیت کوین به ارزهای مختلف

1401/06/10
نحوه تبدیل بیت کوین به ارزهای مختلف


بیت کوین مهمترین ارز دیجیتال موجود در بازار است. این ارز طی چند سال گذشته باعث جلب توجه بسیاری از سرمایه گذاران خرد و بزرگ به سمت بازار کریپتوکارنسی شد. بعد از آن هم به مرور ارزهای بیشتری دچار رشد قیمت شدند. با این حال اگر شما مقداری بیت کوین خرید کردید و تمایل به تعویض آن با رمزارز دیگری داشتید، چگونه می شود که به سریعترین شکل ممکن این تغییر را انجام داد؟ در این متن تلاش می کنیم که بیشتر راجع روش های پیش رو توضیح دهیم.

تبدیل بیت کوین به ارز واقعی و مجازی

بسته به این که چه ارزی رو می خواهید تهیه کنید، می شود از صرافی های مختلف با امکانات متفاوت استفاده کرد.

تبدیل بیت کوین به ارز حقیقی

برای اینکه بعد از خرید بیت کوین اون رو به ارز حقیقی تبدیل کنید، اول از همه باید به یک صرافی دیجیتال مراجعه بشه. بعد از احراز هویت و اضافه کردن آدرس کیف پول خودتون، می شود به دو روش بیت کوین رو معامله کرد. یکی از اون ها معامله سریع است. برای این کار از قیمت بیت کوین در لحظه استفاده می کنید و سفارش خود رو با حجم بیت کوینی که تبدیل خواهید کرد مشخص کنید. با این کار میشه معامله رو به صورت آنی و در لحظه انجام داد. صرافی به صورت خودکار بین سفارش فروش شما و سفارش خرید اشخاص دیگر هماهنگی ایجاد میکنه.

روش دیگر هم گذاشتن مقدار بیت کوین فروشی و قیمت در سامانه است تا وقتی که شخص دیگری به صورت مستقل تصمیم بگیره ارز دیجیتال شما رو بخره. صرافی های ایرانی بیت کوین رو نهایتاً به ریال تبدیل خواهند کرد.

آیا می توانیم بیت کوین را به دلار تبدیل کنیم؟

این کار در صرافی های داخلی انجام نمی شود. برای تبدیل بیت کوین به دلار در ایران، تنها راه پیش رو فروش بیت کوین به ریال و در نهایت استفاده از ریال برای خرید دلار است. اما روش هایی برای به دست آوردن دلار وجود دارد. یکی از آن ها خرید دلار دیجیتال یا همان تتر است. تتر یکی از ارزهای دیجیتالیست که اصطلاحاً استیبل کوین نام گرفته. تتر با مقداری ارز حقیقی دلار حمایت مالی می شود. این کار باعث شده که قیمتش طی زمان ثابت باقی بماند. به همین دلیل یک روش جایگزین برای خرید دلار، تبدیل بیت کوین به تتر است.

تبدیل بیت کوین به ارزهای دیجیتال به صورت مستقیم

یک سری صرافی خارجی هم وجود دارند که بیت کوین را به صورت مستقیم به ارزهای دیجیتال تبدیل می کنن. برای این کار کافیه ثبت نام کنید. بعد هم ارز دیجیتال هدف و میزان فروش بیت کوین رو اعلام کنید. این کار نهایتاً با دریافت مقداری کارمزد توسط صرافی به نتیجه می رسه. در جریان کار با صرافی های ارز دیجیتال خارجی همیشه باید جانب احتیاط رو رعایت کرد. نباید اطلاعات آدرس کیف پول خودتون رو برای طولانی مدت به اون ها اعلام کنید.

تبدیل بیت کوین به تتر

در این روش از یک ارز دیجیتال واسطه استفاده میشه. فرآیند به این صورت هست که شما اول از همه در صرافی مقدار بیت کوین خودتون رو به تتر تبدیل می کنید. تتر یکی از انواع استیبل کوین هاست. معنی آن این است که از ارزش تتر با استفاده از مقداری ثابت دلار حمایت میشه. با این کار میشه روی ارزش پایدار تتر که مقداری ثابت داره حساب باز کنیم. تتر به صورت مشترک در شبکه ی بلاک چین بیت کوین و اتریوم عمل می کنه. شما قادرید بیت کوین خودتون رو به تتر تبدیل کنید. سپس از اون برای خرید دیگر انواع ارز دیجیتال استفاده کنید.

سوالات متداول درباره ی راه های تبدیل بیت کوین به ارزهای مختلف

  1. چگونه می شود بیت کوین را به ارز حقیقی تبدیل کرد؟
    برای این کار اول از همه باید یک صرافی ارز دیجیتال پیدا کنید. بعد هم با استفاده از خرید و فروش آنلاین یا خرید و فروش مستقیم، بیت کوین خود رو به ارز حقیقی تبدیل کنید.

  2. چگونه می شود با بیت کوین، دیگر ارزهای دیجیتال را خریداری کرد؟
    برای این کار چند روش وجود داره. یک روش مرسوم در صرافی های داخلی، تبدیل بیت کوین به ریال و سپس خرید ارز دیجیتال با استفاده از ریال هست. راه دیگه هم تبدیل مستقیم بیت کوین به انواع دیگه ی ارز دیجیتاله. این کار در بعضی صرافی های خارجی ممکن هست. همین طور می تونید بیت کوین رو به تتر تبدیل کنید و بعد هم این استیبل کوین رو به کریپتوکارنسی های دیگه تبدیل کنید.

  3. آیا تبدیل بیت کوین به ارزهای دیجیتال دیگر به صرفه می باشد؟
    هر چند این کار بستگی به استراتژی معاملاتی شما داره، باید دقت کنید که بیت کوین نسبت به انواع دیگه ی کریپتوکارنسی، دارای درجه اطمینان بیشتر هست. شما می تونید با اعتماد بیشتری نسبت به روند حرکت قیمت بیت کوین فکر کنید. به همین دلیل بهتر است که بیت کوین رو با پروژه های ضعیف و پرابهام تعویض نکنید.


نظرات کاربران در مورد نحوه تبدیل بیت کوین به ارزهای مختلف
سوال امنیتی :8+76 = ?