نماینده بریتانیا خواستار مقررات لیبرال ارزهای دیجیتال

1401/04/07
نماینده بریتانیا خواستار مقررات لیبرال ارزهای دیجیتال

مت هنکاک، یکی از اعضای محافظه‌کار پارلمان و وزیر بهداشت سابق بریتانیا، بر اهمیت داشتن یک چارچوب نظارتی لیبرال برای ارزهای دیجیتال تاکید کرده است، براساس اظهارات وی، با گسترش ارزهای دیجیتال هیچ کشوری نمی تواند انقلاب نوین ارزهای دیجیتال را متوقف نماید.

مت هنکاک، عضو پارلمان بریتانیا، در مصاحبه روز جمعه 24 ژوئن با UKTN،  اظهار داشت که فشار فروش در شرایط نزولی بازار ارزهای دیجیتال اعتماد او به این بخش را متزلزل نکرده است و احتمالا بزودی دولتها مجبور به انطباق با فن آوری و تنظیم قوانین مربوط به آن خواهند بود. 

هنکاک در سخنرانی خود در کنفرانس چهارمین سالگرد دیجیتال A.M در 26 ژوئن، خواستار یک سیستم مالیاتی یکپارچه و رژیم نظارتی لیبرال شده است، این قانون در صورت تصویب بریتانیا را به قطب بزرگی از ارزهای دیجیتال تبدیل خواهد کرد. طبق اظهارات وی؛ وظیفه رگولاتورها تنها توسعه زیرساخت و تنظیم قوانین شفاف مربوط به ارزهای دیجیتال است و بریتانیا زمانی موفق می شود که از فن آوری جدید استقبال نماید.

نماینده بریتانیا همچنین در خصوص سقوط اخیر ارزهای دیجیتال لونا و استیبل کوین UST اظهار داشت که شکست اکوسیستم ترا به عنوان نمونه ای از بلوغ بازار بوده است؛ وی در ادامه افزود که فن آوری زیرساخت بسیار قدرتمندی است و فقط به دلیل اینکه حباب دات کام در سال 2001 سقوط کرد، اینترنت به عنوان یک فن آوری بی اعتبار نشد.

آخرین وضعیت مقررات ارزهای دیجیتال در بریتانیا

دولت بریتانیا پذیرش ارزهای دیجیتال را به عنوان یکی از تعهدات خود برای سال پارلمانی بعدی در نظر گرفته است. در اواخر ماه گذشته، دولت بریتانیا از طرح هایی برای حمایت از پذیرش ارزهای دیجیتال رونمایی کرده است. ریشی سوناک، وزیر خزانه داری بریتانیا نیز در ماه آوریل چندین پیشنهاد برای تبدیل شدن بریتانیا به قطب ارزهای دیجیتال جهانی، از جمله تنظیم استیبل کوین ها و ایجاد یک توکن رویال یا سلطنتی غیر قابل تعویض،NFT را ارائه داده است.

شاهزاده چارلز، هم راستا با اهداف دولت بریتانیا در خصوص رونمایی از قوانین ارزهای دیجیتال با معرفی دستور کار قانونگذاری دولت در افتتاحیه رسمی جلسه پارلمان در اوخر می، پیش نویس قوانین مربوط به جرایم اقتصادی و خدمات مالی دیجیتال را ارائه کرده است.

با وجود اینکه تجارت ارزهای دیجیتال در بریتانیا ممنوع نیست؛ با این حال، شرکت‌ های زیادی وجود ندارند که پرداخت های دیجیتال را بپذیرند. هم اکنون بسیاری از بانک ‌های بریتانیا پرداخت مبادلات دیجیتال را می پذیرند. 

بریتانیا در نظر دارد تا پایان سال جاری قانونی را برای تنظیم صنعت ارزهای دیجیتال و مقررات مصادره سود باج افزار توسط مقامات را ارائه نماید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نماینده بریتانیا خواستار مقررات لیبرال ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :8+99 = ?