نوسان گیری در ارزهای دیجیتال با استفاده از تتر چگونه انجام می شود؟

1402/04/06


ما سعی می کنیم در مقاله نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از تتر چگونه انجام می شود؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی استفاده از تتر برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال بپردازیم و نشانه های دامیننس تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با خرید تتر از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کنین.

روش های کسب درآمد از دنیای ارزهای دیجیالی بسیار متنوع است و هر روز یک روش جدید برای کسب درآمد از این بازار نو ظهور معرفی میشود. معمولا سرمایه گذاری در این بازار به دو حالت سرمایه گذاری بلند مدت و یا ترد انجام میشود. در روش سرمایه گذاری بلند مدت همان طور که از نام آن پیداست افراد دیدشان به کسب سود بلند مدت است و اهداف بلند مدتی را دنبال میکنند. اما در سرمایه گذاری های کوتاه مدت یا همان ترد که بیت معامله گران ارزهای دیجیتالی هم بسیار محبوب است تریدرها با زیر نظر گرفتن نوسانات قیمت سعی میکنند خود را با آن هم سمت و سو کرده و با موج سواری روی نوسانات قیمتی از آن برای کسب سود استفاده کنند. به این روش نوسانگیری میگویند. نوسانگیری در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از تتر روش های مخصوص به خود را دارد که در این مقاله سعی میکنیم به آنها بپردازیم و شما را نوسانگیری با استفاده از تتر آشنا کنیم. همان طور که بودن داشتن دانش مربوط به بازار ارزهای دیجیتال نمیتوان وارد معامله شد. بدون داشتن دانش کافی در مورد نوسانگیری ارزهای دیجیتال مختلف شما در این بازار شکست خواهید خورد.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور مالی هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال خیلی از معامله گران و تریدرهای بازار قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای سرمایه با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. شما میتونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که دوست داره تا بخشی از پولش رو بر روی یکی از ارزهای دیجیتال مختلف به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت بازار ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست و همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تونه یه پیشنهاد عالی برای روش سودآوری بلند مدت باشه. با این حال واضح هست که دونستن جزئیات و داشتن اطلاعات و آگاهی از بازار برای هر کسی که مشتاق تبدیل شدن به یه سرمایه گذار موفق هست، ضروری محسوب میشه. در آخر نیز گام های زیادی وجود دارن که باید اون ها رو بردارین تا مطمئن بشین که سرمایه گذاری شما روی ارزهای دیجیتال سودآور میشه.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی داره که شما می تونین از این نوسانات سود به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از تتر چگونه انجام می شود؟ اطلاعاتی در مورد تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی استفاده از تتر برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال بپردازیم و نشانه های دامیننس تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

تتر یکی از رمزارزهایی است که به دلیل پشتوانه ارزی قوی و نسبت یک به یک با دلار آمریکا، محبوبیت زیادی در بین سرمایه‌گذاران دارد. به عبارت دیگر، هر واحد تتر معادل یک دلار آمریکا می‌باشد. با این وجود، بازار تتر همچنان تحت تأثیر نوسانات و رفتار بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. اما در حالت کلی چندان در بازار بین المللی به دنبال نوسان گیری از تتر نباشید. 

آشنایی با ارز دیجیتال تتر:

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ارز دیجیتال تتر رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت شما رو با ارز تتر آشنا کنیم.

نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از تتر چگونه انجام می شود؟

بهتره بدونین ارز دیجیتال تتر با نماد اختصاری USDT ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 67.55 میلیارد دلار و سهم 6.91 درصدی از کل بازار در رتبه 3 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال تتر به عنوان بزرگترین و مهم ترین استیبل کوین یا ارز باثبات بازار شناخته میشه که قیمت اون همیشه ثابت و معادل یک دلار آمریکا هست.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال تتر نوعی رمز ارز متمرکز هست که توسط موسسه Tether راه اندازی شده. همچنین دلار آمریکا نیز به عنوان پشتوانه تتر عمل می کنه. به این ترتیب، به ازای هر واحد ارز دیجیتال تتر که در بازار در حال گردش هست، یک دلار آمریکا در ذخایر موسسه Tether نگهداری میشه. همین موضوع نیز باعث میشه تا قیمت ارز دیجیتال تتر همیشه ثابت بمونه.

البته بعضی وقت ها پیش اومده که قیمت تتر نیز دچار نوساناتی بشه، ولی به قدری نبوده که بشه ازش سود کسب کرد. همچنین از اونجایی که قیمت ارز دیجیتال تتر همیشه ثابت هست، میشه ازش برای جلوگیری از نوسانات شدید بازار استفاده کرد.

کاربرد تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر به طور خاص برای ساخت پلی میان ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال و ارائه ثبات، شفافیت و کارمزد معاملاتی پایین برای کاربران طراحی شده. این ارز دیجیتال با پشتوانه دلار آمریکا عرضه میشه و از نظر ارزش با این ارز فیات نسبت یک به یک داره.تتر قیمت ثابت داره، اکثرا برای نقل و انتقالات پول و ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیره.

مقاله پیشنهادی: 5 کاربرد مهم تتر در بازار ارزهای دیجیتال

نوسان گیری ارزهای دیجیتال چگونه انجام می شود؟

 بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها به وجود میاره، به این ترتیب شما نیز می تونین از نواسانات بازار استفاده کرده و سودهای زیادی به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کرده و نوسان گیری رو بلد باشین. 

نوسان گیری ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از استراتژی های معاملاتی در بازار کریپتوکارنسی ها محسوب میشه. با استفاده از این استراتژی تریدرها می تونن در مدت چند دقیقه تا چند ساعت سود مورد نظر خودشون رو از طریق معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال به دست بیارن. با یادگیری نوسان گیری ارزهای دیجیتال میتونین سود کنین.

نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از تتر چگونه انجام می شود؟

بهتره بدونین هدف معامله گران با استفاده از استراتژی نوسان گیری ارزهای دیجیتال، دستیابی به سود نه چندان زیاد هست، ولی تعداد زیاد این معاملات باعث میشه تا شخص معامله گر یا تریدر به سود زیادی برسه. 

نوسان گیری ارزهای دیجیتال کار ساده و راحتی نیست و به شناخت نسبتا زیادی از بازار و ارز دیجیتال مورد نظر داره که در تعریف تکنیکالی، نوسان گیری در ارز دیجیتال به معنی سوار شدن بر موج های صعودی قیمت در ابتدای تشکیل و پیاده شدن از اون ها در انتهای موج هست. بنابراین شما می تونین با یادگیری نوسان گیری در ارز دیجیتال، در نوسانات بازار ارزهای دیجیتال موج سواری کنین و سود زیادی به دست بیارین.

در واقع یکی از روش های جالب کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال، همین موضوع نوسان گیری ارزهای دیجیتال هست. بخصوص اینکه نقش مهمی در معاملات و سرمایه گذاری بین کاربران داره. همچنین نوسان گیری یکی از روش های معامله گری هست که با تشخیص سقف و کف ارزهای دیجیتال، انجام میشه و معامله گران نوسان گیر نیاز ندارن تا ساعت های زیاد به نمودار ارز دیجیتال خیره بشن.

روش های نوسان گیری در ارز دیجیتال کدامند؟

نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از تتر چگونه انجام می شود؟

نوسان گیری ارز دیجیتال با استفاده از روش های مختلفی انجام میشه که شما نیز می تونین با انتخاب یکی از این روش ها از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله استفاده از تتر برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال، به بررسی روش های نوسان گیری در ارز دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این روش ها آشنا بشین.

• تشخیص محدوده های ثابت نوسان

یکی از روش های نوسان گیری در ارز دیجیتال این هست که محدوده های ثابت نوسان رو تشخیص بدین. از این روش میشه زمانی که بازار به حالت رنج زدن در اومده استفاده کرد. در این وضعیت قیمت بین دو سطح حمایت و مقاومت افقی که مثل یه جعبه هست، به تله افتاده و بین اون دو نوسان می کنه. به این ترتیب، باید سفارشات خرید خودتون رو نزدیکی سطح حمایتی و سفارشات فروش خودتون رو در نزدیکی سطح مقاومت قرار بدین.

• استفاده از دامیننس تتر

یکی دیگه از روش های نوسان گیری در ارز دیجیتال این هست که از دامیننس تتر یا USDT.D استفاده کنین. بهتره بدونین دامیننس تتر با قیمت سایر ارزهای دیجیتال رابطه عکس داره. برای مثال با افزایش دامیننس تتر قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال افت و با کاهش دامیننس تتر نیز قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال افزایش پیدا می کنه.

• استفاده از میانگین متحرک

یکی دیگه از روش های نوسان گیری در ارز دیجیتال این هست که از شاخص میانگین متحرک استفاده کنین. یکی از کاربردهای اصلی این شاخص ایفای نقش حمایت و مقاومت متحرک هست که در روندهای صعودی جلوی ریزش رو بگیره و در روندهای نزولی در برابر رشد قیمت مقاومت می کنه. یکی از مهمترین روش ها برای نوسانگیری شناخت حمایت ها و مقاومت هاست. شما با شناخت حمایت میتوانید با رشد قیمت همسو شده و سود کنید و با شناخت مقامت ها میتوانید یا حد سود خود را مشخص کنید و یا با پوزیشن شورت با افت قینمت همراه شده و سود کنید.

استفاده از تتر برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال چگونه است؟

همونطور که گفتیم، یکی از روش های نوسان گیری در ارز دیجیتال، استفاده از تتر هست. بنابراین، شما می تونین با استفاده از تتر از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال استفاده کرده و سودهای زیادی به دست بیارین.

برای این کار نیز باید دامیننس تتر رو مورد بررسی قرار بدین چون خود تتر قیمت ثابتی داره و به تنهایی نمی تونه به معامله گران کمک کنه تا از نوسانات بازار سود به دست بیارن. به این ترتیب، اگه می خواهین از تتر برای نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنین، به نمودار دامیننس تتر مراجعه کرده و اون رو تجزیه و تحلیل کنین و بر اساس اطلاعات و داده های به دست اومده معامله ها و خرید و فروش های خودتون رو انجام بدین.

نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از تتر چگونه انجام می شود؟

دامیننس تتر یکی از ابزارهای اصلی برای معامله گران و تریدرها برای شروع معامله و خرید و فروش ها محسوب میشه. به این ترتیب، اگه شما نیز قصد دارین تا بهترین نقاط خرید و فروش یا ورود و خروج معامله رو تشخیص بدین، باید دامیننس تتر رو تجزیه و تحلیل کنین.

دامیننس تتر با قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال رابطه عکس داره. برای مثال، زمانی که دامیننس تتر کاهش پیدا می کنه و روند نزولی به خودش می گیره، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کرده و روند صعودی به خودشون می گیرن. زمانی هم که دامیننس تتر روند صعودی به خودش می گیره و افزایش پیدا می کنه، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال روند نزولی به خود گرفته و کاهش پیدا می کنند.

با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، شما می تونین با استفاده از تجزیه و تحلیل و اطلاعات به دست اومده از دامیننس ارز دیجیتال تتر، معامله ها و تریدهای خودتون رو انجام بدین و سود زیادی کسب کنین.برای اینکه بتونین با استفاده از ارز دیجیتال تتر نوسان گیری ارزهای دیجیتال رو انجام بدین، باید به نمودار دامیننس تتر مراجعه کرده و اون رو تجزیه و تحلیل کنین.

نشانه های دامیننس تتر چیست؟

جالب اینجاست که بدونین دامیننس تتر به معنی سلطه تتر بر بازار ارزهای دیجیتال هست و هرچقدر دامیننس تتر بیشتر باشه، سلطه اون بر بازار ارزهای دیجیتال افزایش پیدا می کنه. نکته قابل توجه این هست که افزایش و کاهش دامیننس بیت کوین نشونه های مختلفی رو برای معامله گران و تریدرها می رسونه.نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از تتر چگونه انجام می شود؟

 به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از تتر چگونه انجام می شود؟ نشانه های دامیننس تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

• افزایش دامیننس USDT

یکی از نشانه های دامیننس تتر، افزایش دامیننس USDT هست. بهتره بدونین افزایش دامیننس تتر نشون میده که معامله گران و تریدرها در حال تبدیل ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال خود به تتر هستن و حجم بازار تتر افزایش پیدا می کنه. 

به عبارت دیگه، افزایش دامیننس USDT به این معنی هست که تقاضا برای خرید ارز دیجیتال تتر افزایش و تقاضا برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کاهش پیدا میکنه. بنابراین، با افزایش خریداران تتر، دامیننس تتر روند صعودی به خودش میگیره و قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ریزش میکنه.

• کاهش دامیننس USDT

یکی دیگه از نشانه های دامیننس تتر، کاهش دامیننس USDT هست. جالب اینجاست که بدونین زمانی که معامله گران و تریدرها تترهای خودشون رو میفروشن یا اون ها رو به سایر ارزهای دیجیتال و بیت کوین تبدیل می کنند، دامیننس تتر کاهش پیدا میکنه و قیمت ارزهای دیجیتال و بیت کوین افزایش پیدا میکنه. بنابراین، کاهش دامیننس تتر، به معنی افزایش قیمت ارزهای دیجیتال یا بیت کوین هست.

استفاده از تتر برای پیش بینی روند بازار:

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله، استفاده از تتر برای پیش بینی روند بازار رو مورد بررسی قرار بدیم. اکثرا مواقع روند بازار ارزهای دیجیتال به صورت دقیق و واضح معلوم نیست و معامله گران نمیدونن که قیمت ارزهای دیجیتال افزایش پیدا میکنه یا کاهش. تحلیلگران با استفاده از دامیننس ارز دیجیتال تتر به تجزیه و تحلیل بازار و پیش بینی روند احتمالی بازار می پردازن.

نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از تتر چگونه انجام می شود؟

در بسیاری از زمان ها در حالتی که اصطلاحا بازار در محدوده رنج قرار داره و رنج میزنه یا موج صعودی یا نزولی قدرتمندی شروع شده، تحلیل روند بازار کار بسیار سخت میشه. در این موقعیت نیز استفاده از خطوط حمایت و مقاومت در نمودار دامیننس تتر میتونه به تحلیلگران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال برای پیش بینی روند کلی بازار کمک کنه.

برای مثال بعد از افت 55 درصدی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در سال 2022 و سقوط اون از محدود 68.000 دلار به 30.000 دلار، دامیننس ارز دیجیتال تتر حدودا 2 درصد افزایش پیدا کرد. به این ترتیب، میشه فهمید که افزایش دامیننس تتر به معنی کاهش قیمت بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال هست. 

زمانی که بیت کوین در ماه نوامبر 2022 در محدوده قیمتی 68.000 دلار قرار داشت، دامیننس تتر به محدوده حمایتی خودش رسیده بود. در این زمان قیمت بیت کوین تا محدوده 30.000 دلار کاهش یافت و دامیننس ارز دیجیتال تتر به 5.3 رسید. به این ترتیب، اگه از دامیننس تتر استفاده کرده بودین، می تونستین با ضرر کمتر از معامله ها خارج بشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از تتر چگونه انجام می شود؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی استفاده از تتر برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال بپردازیم و نشانه های دامیننس تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

همونطور که گفتیم، یکی دیگه از روش های نوسان گیری در ارز دیجیتال این هست که از دامیننس تتر یا USDT.D استفاده کنین. بهتره بدونین دامیننس تتر با قیمت سایر ارزهای دیجیتال رابطه عکس داره. برای مثال با افزایش دامیننس تتر قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال افت و با کاهش دامیننس تتر نیز قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال افزایش پیدا میکنه.

سوالات متداول

  • آیا با تتر می توان به نوسان گیری پرداخت؟

در بازار بین المللی انجام این کار ممکن نیست. چرا که قیمت تتر ثابت و معادل یک دلار هستش. اما در بازار ایران به دلیل نوسانات قیمت دلار می توان این کار را انجام داد.

  • نوسان گیری با تتر در صرافی های خارجی چطور می تواند صورت گیرد؟ 

می توان تتر را به این صرافی ها انتقال داد و با آن به خرید و فروش ارزهای دیجیتال پرداخت. در غیر اینصورت نوسانگیری نمی توان انجام داد.

  • چطور میتوان در بازار ایران به نوسان گیری با ارز تتر پرداخت؟

با بررسی وضعیت سیاسی کشور و اخبارهای داخلی میتوان به پیش بینی قیمت دلار و متعاقب آن نوسان گیری با تتر پردداخت.


نظرات کاربران در مورد نوسان گیری در ارزهای دیجیتال با استفاده از تتر چگونه انجام می شود؟
  • مطالب مفیدی بود ولی خب این موضوع یه استراتژی برای خرید و فروش به شمار نمیاد

    در حال حاضر فک کنم بازار ارزهای دیجیتال بهترین زمان برای نوسانگیری باشه

سوال امنیتی :5+41 = ?