هاوینگ لایت کوین چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟

1402/03/01

هاوینگ لایت کوین؛ تاریخ و زمان هاوینگ لایت کوین چیست؟ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره هاوینگ لایت کوین و دلیل اتفاق افتادن اون به دست بیارین؟ هاوینگ لایت کوین چیست؟ هاوینگ چه تاثیری بر میزان خرید لایت کوین می ذاره؟ هاوینگ لایت کوین چه زمانی اتفاق می افته؟ تاریخچه هاوینگ های لایت کوین چیست؟ تاریخ هاوینگ بعدی لایت کوین چه زمانی هست؟

ارز دیجیتال لایت کوین نوعی نسخه سریع تر و کاربردی تر از بیت کوین هست که به کاربران اجازه انجام تراکنش ها رو فراهم می کنه. لایت کوین روی شبکه لایت کوین اجرا شده که به بیت کوین خیلی شبیه هست. یکی از وجوه شباهت بیتکوین و لایت کوین این هست که هر دو از الگوریتم اثبات کار استفاده می کنند و هر دوی این رمزارزها هاوینگ دارن. هاوینگ به معنی نصف کردن پاداش استخراج ارزهای دیجیتال برای ماینر هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله هاوینگ لایت کوین چیست؟ اطلاعاتی درباره هاوینگ لایت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی تاریخچه هاوینگ لایت کوین بپردازیم و تاثیر هاوینگ بر قیمت لایت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم.

هاوینگ لایت کوین چیست؟

هاوینگ لایت کوین چیست؟

شاید این سوال واستون پیش بیاد که هاوینگ بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بلاک چین لایت کوین توکن های جدید LTC رو هر 2.5 دقیقه یبار عرضه می کنه. هاوینگ لایت کوین که هر 4 سال یبار اتفاق می افته، روزی رو که این عدد به نصف کاهش پیدا می کنه، مشخص می کنه. با در نظر گرفتن این فرمول، مقدار LTC جدید عرضه شده در سال 2015 بر اساس فاصله زمانی فوق از 50 به 25 کاهش پیدا کرد. به طور مشابه در سال 2019 این تعداد از 25 به 12.5 کاهش یافت.

جالب اینجاست که بدونین بعد از هاوینگ لایت کوین، مقدار LTC جدید تولید شده در هر بلوک تا 50 درصد کاهش پیدا می کنه و در نتیجه عرضه لایت کوین کم میشه. طبق یه اصل، کاهش عرضه همراه با تقاضای ثابت باعث افزایش قیمت میشه. با توجه به اینکه هاوینگ عرضه لایت کوین رو در مقابل تقاضای ثابت اون کاهش میده، کارشناسان انتظار دارن که قیمت اون مثل دوره های قبلی افزایش پیدا می کنه. هاوینگ اغلب یه رخداد گاوی در نظر گرفته میشه، چون طی این رویداد عرضه جدید به بازار به نصف کاهش پیدا می کنه.

تاثیر هاوینگ بر قیمت لایت کوین

تاثیر هاوینگ بر قیمت لایت کوین

شواهد تاریخی زیادی وجود دارن که نشون میدن هاوینگ در بلند مدت بر قیمت تاثیر می ذاره و با نزدیک شدن به زمان این رویداد میشه انتظار روند قابل پیش بینی دیگه رو داشت که شامل افزایش قیمت در میان مدت میشه. در حالی که سرمایه گذاران زیادی منتظر هاوینگ آینده لایت کوین هستن، برخی دیگه سرمایه خودشون رو صرف خرید ارز دیجیتال لایت کوین می کنند، با این امید که در آینده نزدیک بتونن اون رو در روند صعودی با قیمت بالاتری بفروشن و سود به دست بیارن. با تبلیغات بیشتر این پروتکل و جامعه اون میشه انتظار داشت که هجوم برای خرید در هر لحظه شروع میشه.

توجه داشته باشین که یکی از جمله های متحول کننده لایت کوین، مدل ضد تورمی عرضه اون هست. یعنی مقدار لایت کوین استخراج شده به مرور زمان کاهش پیدا می کنه. هاوینگ لایت کوین هر 4 سال یبار برگزار میشه و بر اساس اون عرضه این ارز دیجیتال به نصف کاهش پیدا می کنه. بنابراین، با گذشت زمان کمیاب تر میشه. به عبارت دیگه، هاوینگ لایت کوین یه رویداد شبکه ای هست که در کد اون تعبیه شده و مطابق اون پاداش های پرداختی به ماینرها تا 50 درصد کاهش پیدا می کنه.

مقاله پیشنهادی: مقایسه بیت کوین و لایت کوین؛ کدام بهتر است؟

تاریخچه هاوینگ لایت کوین

تاریخچه هاوینگ لایت کوین

ارز دیجیتال لایت کوین در 7 اکتبر 2011 راه اندازی شد. در 12 سال گذشته لایت کوین دو بار هاوینگ داشته و به زودی هاوینگ سوم اون اتفاق می افته. اولین هاوینگ لایت کوین در تاریخ 25 آگوست سال 2015 انجام شد. در ایبن هاوینگ پاداش استخراج لایت کوین از 50 کوین به 25 کوین کاهش پیدا کرد. در این به بررسی تاریخچه هاوینگ لایت کوین می پردازیم.

  • هاوینگ 2015 لایت کوین

اولین هاوینگ ارز دیجیتال لایت کوین در سال 2015 رخ داد. در این زمان بازار به طور قابل توجهی تکون خورد و نه تنها در دوره هاوینگ، بلکه ماه ها قبل و بعد اون هم نوسانات شدید قیمت رو تجربه کرد. قیمت لایت کوین تا ماه قبل از هاوینگ رشد زیادی داشت و بعد از هاوینگ تا مدت زیادی تقریبا ثابت مونده. کاربران زیادی در ماه های قبل هاوینگ لایت کوین می خریدن و به همین دلیل قیمت اون بالا میرفت.

  • هاوینگ لایت کوین 2019

جالب اینجاست که بدونین سال 2019 ارز دیجیتال لایت کوین(LTC) شاهد یه هاوینگ دیگه بود. این بار هم لایت کوین بر اساس یه الگوی آشنا یه ماه قبل از هاوینگ رشد قیمتی قابل توجهی داشته و سپس شاهد ثابت شدن قیمت بعد از رفع حباب قیمت بود. لایت کوین در سال 2019 فرایندی شبیه هاوینگ سال 2015 از خودش نشون داده و تریدرها قبل از هاوینگ مشغول خرید ارز دیجیتال لایت کوین بودن.

  • هاوینگ لایت کوین 2023

اگه از اطلاعاتی که تا الان به دست آوردین، استفاده کرده باشین، می تونین به این نتیجه برسین که به احتمال زیادی 40 روز قبل از هاوینگ، ارزدیجیتال لایت کوین یکی از بالاترین قیمت های خودش رو شاهد بود و سپس هم قیمت اون کاهش پیدا می کنه. میشه پیش بینی کرد که لایت کوین در ماه های باقی مونده تا هاوینگ رشد زیادی می کنه و حتی بالاترین قیمت خودش رو در سال 2023 تجربه می کنه. اگر دوست دارید بدانید چقدر تا هاوینگ بعدی لایت کوین باقی مانده بر روی لینک وب سایت کلیک کنین. هاوینگ بعدی لایت کوین

مقاله پیشنهادی: هاوینگ بیت کوین چیست و چه تاثیری روی قیمت دارد؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله هاوینگ لایت کوین چیست؟ اطلاعاتی درباره هاوینگ لایت کوین به شما ارائه کنیم و به بررسی تاریخچه هاوینگ لایت کوین بپردازیم و تاثیر هاوینگ بر قیمت لایت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بعد از هاوینگ لایت کوین، مقدار LTC جدید تولید شده در هر بلوک تا 50 درصد کاهش پیدا می کنه و در نتیجه عرضه لایت کوین کم میشه. طبق یه اصل، کاهش عرضه همراه با تقاضای ثابت باعث افزایش قیمت میشه.


نظرات کاربران در مورد هاوینگ لایت کوین چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟
سوال امنیتی :4+49 = ?