هدف دولت ها از ممنوعیت بیت کوین

1401/02/19
هدف دولت ها از ممنوعیت بیت کوین

ملتم دمیرورز ، مدیر ارشد استراتژی شرکت مدیریت دارایی‌ های دیجیتال CoinShares، اظهار داشت که دولت ‌ها با حمله به مفهوم الگوریتم اثبات کار، به سمت ممنوعیت بیت کوین پیش می ‌روند. براساس اظهارات او در کنفرانس کریپتو باهاما، دلیل سیاستمداران جهانی برای ممنوعیت بیت کوین مصرف انرژی ست، اما در واقعیت، ماهیت غیرمتمرکز این دارایی تمامیت خواهی دولتها را تهدید می ‌کند، او معتقد است ممنوعیت موفقیت آمیز اثبات کار احتمالاً منجر به شکست کلی بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد.
هشدار او قبل از سقوط اخیر بیت کوین بوده و اکنون بازار ارزهای دیجیتال متحمل یک اصلاح قیمت گسترده شده و زیر 35000 دلار معامله می شود. براساس گزارش Finboldدر 8 می، بیت کوین با قیمت 34600 دلار معامله شد که پایین ترن سطح قیمت 10 ماهه خود می باشد. الیزابت استارک، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل لایتنینگ لبز در این کنفرانس سخنان دمیروز را تایید و تکرار کرد که حملات گسترده دولتها به ماینینگ به دلیل ماهیت غیرمتمرکز آن می باشد.

قانونگذاران در حال تصویب قوانین ممنوعیت ارزهای دیجیتال

اخیرا حوزه های قضایی بیشتری روی قوانینی کار می کنند که احتمالاً پروتکل های اثبات کار را به دلیل مصرف بالای انرژی ممنوع می کند. به عنوان مثال، قانونگذاران مجمع نیویورک لایحه ‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن یک تاخیر دو ساله در حوزه‌ استخراج دیجیتال اثبات کار در این ایالت اجرا خواهد شد. طبق این لایحه، کارشناسان حوزه دیجیتال قبل از اجرای قوانین دیجیتال باید نتیجه مطالعات خود را در اختیار مسئولان قرار دهند. با این حال، این لایحه با مخالفت کمیته حفاظت از محیط زیست سنا مواجه شده است.
همچنین براساس گزارشFinbold، سازمان بازارهای اوراق بهادار اروپا،ESMA برای ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال برای دارایی های دارای پشتوانه اثبات کار،PoW در اتحادیه اروپا لایحه مشابهی را ارائه کرده است که با مخالفت اکثر نمایندگان روبرو شده است.
اگرچه بیت کوین به سمت پذیرش گسترده در حال پیشروی است، اما ماینینگ این دارایی دیجیتال به دلیل نگرانی در مورد مصرف انرژی متوقف شده است. قابل ذکر است، اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، همگام با بیت کوین در حال تغییر به سمت پروتکل اثبات سهام می باشد.
در این راستا، سازمان محیط زیستGreenpeace، علی‌ رغم نگرانی ‌های محیط زیستی، براساس آخرین داده ‌ها، تأثیر بیت ‌کوین بر محیط ‌زیست آنچنان که گزارش شده آسیب‌ رسان نمی باشد. براساس گزارش شورای استخراج بیت کوین، در سه ماهه اول سال 2022 مصرف برق بیت کوین در مقایسه با مدت مشابه یک سال قبل، حدود 25 درصد کاهش یافته و اکثر ماینرها از انرژی های تجدیدپذیر برای کاهش ردپای کربن بیت کوین استفاده می کنند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد هدف دولت ها از ممنوعیت بیت کوین
سوال امنیتی :4+61 = ?