همکاری ریپل و مونته نگرو در یک پروژه ارز دیجیتال آزمایشی

1401/11/12
همکاری ریپل و مونته نگرو در یک پروژه ارز دیجیتال آزمایشی

همکاری ریپل و مونته نگرو در یک پروژه ارز دیجیتال آزمایشی! بهتره بدونین سازنده های ارز دیجیتال ریپل با هدف ایجاد بستری امن برای دادوستد پول و کاهش نگرانی از وجود نداشتن پول های فیزیکی در معاملات مردن این کار رو به سرانجام رسوندن. ریپل توسط بانک ها و موسسه های مالی دیگه پذیرفته شده و کارمندان می تونن ارزهای دیجیتال خودشون رو ارسال، دریافت و به صورت غیرمتمرکز نگهداری کنند. طی یه خبری هم که تازه منتشر شده، ریپل قرار هست با بانک مرکزی مونته نگور همکاری کنه تا یه پروژه ارز دیجیتال آزمایشی رو اجرایی کنند. در ادامه همراه ما باشین تا با جزئیات بیشتر این خبر مطلع بشین.

بانک مرکزی مونته نگرو و ریپل در پروژه آزمایشی ارز دیجیتال ملی همکاری می کنند!

نخست وزیر مونته نگرو از همکاری در پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی با ریپل(XRP) خبر داد! این کشور مستقل در جنوب شرقی اروپا هم اکنون به جای پولی ملی از یورو استفاده می کند. بهتره بدونین دریتان آبازوویچ نخست وزیر مونته نگرو در دیداری با جیمز والیس معاون تعاملات بانک مرکزی در ریپل و برد گارلینگ هاوس، مدیر عامل ریپل اعلام کرد کشورش به دنبال ارز دیجیتال ملی هست. با این وجود، ماهیت و اسم دقیق این ارز دیجیتال همچنان نا معلوم هست، چون مونته نگرو در حال حاضر ارز فیات ملی خودش رو نداره!

والیس، معاون ریپل در امور بانک مرکزی و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی(CBDC) هست. ظاهرا چیزی که آبازوویچ به اون اشاره می کنه، چیزی شبیه به یه ارز دیجیتال بانک مرکزی هست. اون در تاپیک توییتری خودش عنوان کرد:

«با همکاری ریپل و بانک مرکزی، یه پروژه آزمایشی برای ساخت اولین ارز دیجیتال یا استیبل کوین ملی مونته نگرو رو راه اندازی کردیم»

جالب اینجاست که بدونین با وجود این مواقعیت که مونته نگرو نه بخشی از منطقه یورو هست و نه عضو اتحادیه اروپا، این کشور منطقه بالکان از سال 2002 زمانی که ارز فراملی معرفی شد، از یورو به عنوان واحد پول خودشون استفاده کرده. مونته نگرو در سال 2008 برای عضویت در اتحادیه اروپا درخواست داده. توجه داشته باشین که دولت منوته نگرو ماه هاست که به دنبال پیدا کردن جایگاهی در حوزه ارزهای دیجیتال هست. این کشور به دلیل پذیرش ارزهای دیجیتال شهرت پیدا کرده. علاوه بر این، آوریل هیئتی با عنوان Future Now برپا کرد که ویتالیک بوترین یکی از خالقان اتریوم هم در اون شرکت داشت.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد همکاری ریپل و مونته نگرو در یک پروژه ارز دیجیتال آزمایشی
سوال امنیتی :1+75 = ?