وضعیت بازارهای مالی با نزدیکتر شدن سخنرانی پاول در 27 سپتامبر

1401/07/05
وضعیت بازارهای مالی با نزدیکتر شدن سخنرانی پاول در 27 سپتامبر

فدرال رزرو ایالات متحده به افزایش نرخ بهره در تلاش برای مهار تورم پایدار ادامه داده و آنرا در ماه سپتامبر به محدوده بین 3 تا 3.25 درصد رسانده است. پس از آن تمام بازارهای مالی نه لزوما با خبر افزایش 75 امتیازی، بلکه با تداوم سیاست انقباضی فدرال رزرو سقوط کردند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پس از اعلام افزایش نرخ بهره اظهار داشت که بازار های مالی در مسیر مهار تورم همچنان با نوسانات نزولی روبرو خواهند بود و راهی جز تحمل نخواهند داشت. پاول بر تعهد فدرال رزرو به کاهش تورم که در جکسون هول بیان کرد، تاکید کرده است.

رئیس فدرال رزرو همچنین صراحتا اعلام کرده است که هدف نرخ بهره نهایی فدرال رزرو تا پایان سال آینده 4.6 درصد می باشد که به طور قابل توجهی بالاتر از هدف قبلی 3.8 درصدی است. پاول همچنین اظهار داشته که احتمالا برای مهار تورم، بیکاری به بالای 4.5 درصد خواهد رسید.

بازار سهام پس از کنفرانس مطبوعاتی پاول در 22 سپتامبر نسبتا کاهش یافته و به دنبال آن قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز افت کرده است. با این حال با نزدیکتر شدن به سخنرانی رئیس بانک مرکزی در اوایل 27 سپتامبر با وجود افت بازار سهام، مارکت دیجیتال شاهد افزایش گسترده ای بوده و همزمان با افزایش ارزش بیت کوین، قیمت اتریوم و بسیاری از آلت کوین های دیگر نیز افزایش یافته است.

نشست 27 سپتامبر روسای فدرال رزرو

سخنرانی 27 سپتامبر جروم پاول در خصوص تاثیر اقدامات و تصمیمات فدرال رزرو بر رکود اقتصادی خواهد بود و رئیس بانک مرکزی قرار است از اقدامات فدرال رزرو برای جلوگیری از مهار تورم رونمایی نماید با این حال از نظر کارشناسان اقتصادی، به نظر نمی رسد که فدرال رزرو از سیاست انقباضی خود بازگردد.

فدرال رزرو در آخرین بیانیه خود صراحتا اعلام کرده است که برای مهار تورم نیاز به تحمل درد است و طبق ادعای پیشین فدرال رزو رشد اقتصادی آهسته تر، بیکاری بالاتر و احتمالا رکود در ادامه روند افزایش نرخ بهره وجود خواهد داشت. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آنچه را که بسیاری از اقتصاددانان برای ماه‌ ها اعلام کرده اند را تصدیق کرده و اظهار داشته است که هدف فدرال رزرو برای مهندسی فرود نرم آنقدر رشد اقتصادی را کند خواهد کرد تا بتواند تورم را مهار کند.

سخنرانی پاول در کنفرانس سالانه تسویه حساب و سیاست بانکی نیویورک همچنین در خصوص چشم انداز اقتصادی و سیاست پولی فدرال رزرو خواهد بود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد وضعیت بازارهای مالی با نزدیکتر شدن سخنرانی پاول در 27 سپتامبر
سوال امنیتی :6+96 = ?