پروژه مکاورس چیست؟(معرفی کامل Mekaverse)

1401/06/10


در مقاله مکاورس چیست؟ سعی می کنیم اطلاعاتی در مورد مکاورس برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های مکاورس بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این پروژه نیز اشنایی داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال یکی از بهترین بازارهای مالی هست که امروزه مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست اورده. همچنین در این میان بازارهای نوظهور دیگه ای نیز به وجود اومدن که شما می تونین وارد این بازارها نیز بشین و اقدام به سرمایه گذاری کنین و سودهای زیادی به دست بیارین. از جمله از این بازارها می تونیم به بازار توکن های غیر مثلی یا NFT ها اشاره کنیم.

شاید تا الان با بازار NFT ها اشنا شده باشین و نحوه خرید و فروش این توکن ها رو یاد گرفته باشین. بنابراین اگه با این بازار اشنایی داشته باشین، حتما می دونین پروژه های زیادی در بازار یا پلتفرم OpenSea در حال راه اندازی شدن و قابل فروش هستن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و درامدی به دست میارن. شما نیز اگه دوست دارین تا بر روی این پروژه ها سرمایه گذاری کنین، باید ابتدا پروژه ها رو بررسی کنین و معتبرترین و سودده ترین پروژه رو انتخاب کنین. برای این کار باید وارد سایت OpenSea بشین و پروژه های NFT موجود در این سایت رو بررسی کنین و مناسب ترین پروژه رو انتخاب کنین.

همونطور که گفتیم، پروژه های زیادی وجود دارن که شما می تونین بر روی هر کدوم از اون ها سرمایه گذاری کنین که مکاورس نیز یکی از پروژه های NFT هست که به تازگی آثار کم نظیر خودش رو بین هواداران و کلکسیونرها توزیع کرده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مکاورس چیست؟ اطلاعاتی در مورد مکاورس برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های مکاورس بپردازیم.

مکاورس چیست؟

مکاورس چیست؟

در پاسخ به سوال مکاورس چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که پروژه مکاورس مجموعه ای 8888 آواتار مولد با صدها عنصر مختلف در اون هاست که می تونین وارد این پروژه بشین و آواتارهای این بازی رو خریداری کرده و به کسب درآمد مشغول بشین. همچنین هر اثر هنری یا NFT دارای ویژگی های مختلفی هست که بر اساس این ویژگی ها در دسته بندی ها مختلفی قرار می گیرن و شما می تونین آواتارهای مورد نظر خودتون رو پیدا کرده و اون ها رو خریداری کنین. از جمله از این ویژگی ها می تونیم به پالت رنگی، شکل ظاهری و... اشاره کنیم. علاوه بر این، آواتارهای موجود در این پروژه از مجموعه های انیمیشن ژاپنی مخصوصا کت و شلوار کلاسیک الهام گرفته شدن.

جالب اینجاست که بدونین سبک هنری پروژه مکاورس با اکثر مجموعه هایی که در پلتفرم OpenSea یا سایر بازارهای دیگه راه اندازی میشن، متفاوت هست و همین موضوع باعث میشه تا منحصر به فرد بشن. همچنین آثار هنری اصلی برای ساحت یه مجموعه جذاب NFT خیلی پر اهمیت هست. علاوه بر این، تیم توسعه دهنده پروژه Mekaverse منحصر به فرد بودن رو در اولیت قرار میده تا بر کیفیت بر کمیت تاکید کنه. به عبارت دیگه پروژه Mekaverse نوعی پروژه دارای توکن های غیر مثلی منحصر به فرد هست که شما می تونین با بررسی آواتارهای موجود در این بازار اقدام به سرمایه گذاری کنین و سود به دست بیارین.

ایجاد مجموعه 8888 آواتاری پروژه Mekaverse منحصر به فرد، فقط اولین قدم تیم توسعه دهنده این پروژه هست. همچنین این تیم اینده ای رو از طریق نقشه راه خودش برای گسترش مکاورس و بردن اون به دنیای واقعی تصور می کنه. در آخر Meka Multiverse از طریق همکاری با فرنچایزها و پروژه های دیگه وجود خواهد داشت. سایر ایده های نقشه راه نیز شامل فیلم های کوتاه، کاوش فیزیکی و دیجیتالی و رویدادهاست.

ویژگی های Mekaverse چیست؟

ویژگی های Mekaverse چیست؟

همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، با گسترش بازار NFT ها یا توکن های غیر قابل تعویض، پروژه های زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. به همین منظور در مقاله مکاورس چیست؟ به بررسی ویژگی های مکاورس بپردازیم 

• تنوع

یکی از ویژگی های Mekaverse که از ویژگی های اصلی این پلتفرم محسوب میشه و باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازار NFT قرار بگیره، تنوع هست. به عبارت دیگه در پروژه مکاورس آواتارهای مختلفی با ویژگی های متنوعی وجود دارن که شما می تونین با بررسی هر کدوم از این ویژگی ها آواتار مورد نظر خودتون رو پیدا کنین و اون رو بخرین.

• منبع الهام

یکی دیگه از ویژگی های مکاورس، منبع الهام این پروژه هست. بهتره بدونین منبع الهام اواتارهای موجود در این بازار، مفاهیم دانش محور و علمی تخیلی ربات های غول پیکر و ماشین ها ژاپنی هست. این روایت های علمی تخیلی تا حدود زیادی در ژاپن رایج هستن و به عنوان یه سرگرمی و زیرشاخه ی یه فرهنگ محسوب میشن.

• همکاری با هنرمندان

یکی دیگه از ویژگی های Mekaverse که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که با هنرمندان زیادی در حوزه NFT همکاری می کنه. به عبارت دیگه یکی از اهداف همکاری با هنرمندان این هست که مجموعه ای جدیدی رو توسعه و به وجود بیارن.

نحوه کار مکاورس چیست؟

نحوه کار مکاورس چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله Mekaverse چیست؟ اطلاعاتی در مورد نحوه کار مکاورس برای شما ارائه کنیم. مثل سایر مجموعه های NFT، اولین قدم مکاورس مجموعه آثار خودش به مخاطبان هست. به عبارت دیگه این پروژه در مرحله اول محصولات و آثار خودش رو برای کاربران معرفی می کنه تا با فروش این محصولات و اواتارها سود به دست بیاره. همچنین هر کدوم از آواتارها و آثار پروژه مکاورس دارای ویژگی ها و خصوصیات خاصی هستن که با توجه به این ویژگی ها در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرن و شما می تونین با بررسی این ویزگی ها اقدام به سرمایه گذاری کنین.

جالب اینجاست که بدونین با توجه به اینکه اولویت تیم توسعه دهنده پروژه Mekaverse، کیفیت محصولات هست، هدف اون ها دسترسی به مجموعه اثار NFT منحصر به فرد هست. به عبارت دیگه این تیم قصد داره تا با ایجاد اثار منحصر به فرد به یکی از محبوب ترین بازارهای NFT در پلتفرم OpenSea تبدیل بشه. علاوه بر این، هر کدوم از مکا ها یا محصولات داستان و تاریخچه مربوط به خودشون رو دارن. به این معنی که هر کدوم از NFT های موجود در این پلتفرم بر اساس داستان علمی و تخیلی خاصی به وجود اومدن که این داستان برگرفته از داستان های رایج در کشور ژاپن هست. به این ترتیب شما با خرید این اواتارها در واقع شخصیت داستان رو خریداری می کنین. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش ساخت NFT رو هم مطالعه کنید.

از اونجایی که هر کدوم از اواتارها از یه داستان علمی و تخیلی الهام گرفته شدن، به چهار دسته مختلف تقسیم میشن که از جمله از این دسته ها می تونیم به اورجینالز مکاس، میراژ، اف9 و گادیانس اشاره کنیم. مالکان هر کدوم از این آثار NFT این امکان رو دارن تا هر کدوم در چهار گروه عضو بشن و فعالیت خودشون رو شروع کنند. نکته قابل توجه این هست که هر کدوم از صاحبان می تونن به رویدادهای خاص، توییتر و سایر پلتفرم های این تیم دسترسی داشته باشن.

سازندگان Mekaverse چه کسانی هستند؟

سازندگان Mekaverse چه کسانی هستند؟

در این قسمت از مقاله Mekaverse چیست؟ قصد داریم تا اطلاعاتی در مورد سازندگان مکاورس برای شما ارائه کنیم تا بتونین با بنیانگذاران اون نیز اشنا بشین. بهتره بدونین پروژه مکاورس زایید افکار دو شخص گرافیست فرانسوی به اسم های Matt Braccini و Mattey هست که بعدا MekaLabs رو به عنوان شرکت رسمی این پروژه تشکیل دادن و اون رو تاسیس کردن. این دو شخص تجربه زیادی در بازار ارزهای دیجیتال و توکن های غیر قابل تعویض دارن و از دانش برنامه نویسی بلاک چین نیز برخوردار هستن که همین موضوع باعث میشه تا توسعه و گسترش بازار مکاورس سریع تر انجام بشه و نقطه مثبتی برای اینده این پروژه باشه.

جالب اینجاست که بدونین این دو سازنده محتوای دیجیتال، بنیانگذاران مجموعه مکاورس هستن و اون ها با NFT و کهنه کار بلاک چین به اسم جولین ون دورلند نیز همکاری داشتن. این موضوع نیز باعث میشه تا تجربه کار اون ها فراتر بره و با تجربه بیشتری فعالیت خودشون رو ادامه بدن. این همکاری نیز یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین کاهش دارایی های دیجیتال در تاریخ NFT ها رو به همراه داشت. همچنین در اواخر آگوست 2021 بود که چشم انداز NFT به شدت تغییر پیدا کرد و بیش از 170 هزار عضو در سرور رسمی Discord و حدود 267 هزار دنبال کننده در حساب توییتر اون وجود داره که همین موضوع نشون دهنده محبوبیت این پلتفرم هست.

این دو شخص که معرفیشون کردیم، خالق آثار مکاورس نیز شناخته میشن. همچنین این دو هنرمند سابقه همکاری با کمپانی های بزرگی مثل اپل، آدیداس، مایکروسافت، ادوبی، ام تی وی و نایک رو دارن. این دو سعی می کنند که با خلق اثار ارزنده پتانسیل دارایی های بلاک چینی رو برای ذخیره ارزش نشون بدن. نکته قابل توجه این هست که هر کدوم از 8888 طرح موجود در این کلکسیون منحصر به فرد بوده و ظاهری متمایز و متفاوت از بقیه داره.

چرا مکاورس منحصر به فرد است؟

چرا مکاورس منحصر به فرد است؟

بهتره بدونین پروژه مکاورس ویژگی ها و مزایای زیادی به همراه داره و همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. به عبارت دیگه پروژه Mekaverse خصوصیات زیادی داره که همین موضوع باعث میشه تا نسبت به سایر پروژه ها منحصر به فرد بشه. همچنین منبع الهام اواتارها و آثار موجود در این پلتفرم دانش محور و علمی تخیلی ربات های غول پیکر و ماشین های ژاپنی هست. نکته قابل توجه این هست که وقتی شما این اواتارها رو خریداری می کنین، در واقع صاحب شخصیتی در داستان علمی تخیلی میشین و می تونین با استفاده از این اواتار در مبارزه ها شرکت کنین و درآمد به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین این رویدادهای علمی تخیلی تا حدود زیادی در ژاپن رایج هستن و به عنوان یه پروژه سرگرمی و زیرشاخه ای از یه فرهنگ محسوب میشن. همچنین مانگاها و اینمه های زیادی در این پروژه به وجود میان که از جمله از محبوب ترین این اثار می تونیم به گاندم یونیورس اشاره کنیم. علاوه بر این، با توجه به اینکه خیلی از پروژه های NFT فعلی به شکلی روی هنر پیکسل تمرکز دارن، سبک هنری مکاورس متفاوت هست و در جایگاه ویژه و به خصوصی قرار می گیره و نسبت به سایر پروژه های NFT منحصر به فرد هست.

بررسی نقشه راه Mekaverse:

یکی از ویژگی های اصلی پروژه مکاورس، منتشر کردن نقشه راه توسط تیم توسعه دهنده هست. انتشار توکن های غیر قابل تعویض این مجموعه در پلتفرم اوپن سی فقط قدم اول این پروژه هست. با این حال چنین اقدامی به حجم معاملات 14.000 اتری این آثار باعث شده هست. همچنین آثار مکاورس حداقل قیمت پنج اتر هست و باید بدونین که این مقدار در طول زمان دچار نوساناتی میشه و ممکنه قیمتشون بیشتر از این مقدار هم بشه.

کسب درآمد از پروژه مکاورس چگونه است؟

کسب درآمد از پروژه مکاورس چگونه است؟

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد پروژه مکاورسشما نیز دوست داشته باشین تا وارد این بازار بشین و با انجام فعالیت های مختلفی اقدام به کسب درآمد کنین. برای این کار باید ابتدا وارد پلتفرم اوپن سی بشین و با ثبت نام در این پلتفرم و ساخت حساب کاربری برای خودتون کسب و کار خودتون رو درست کنین و به کسب درآمد مشغول بشین. بهتره بدونین امروزه پروژه های NFT زیادی وجود دارن که شما می تونین با بررسی اون ها بهترین پروژه رو انتخاب کنین و با خرید و فروش NFT های مختلف سود به دست بیارین. از جمله از این پروژه ها می تونیم به پروژه مکاورس اشاره کنیم. در اینجا پیشنهاد می کنیم مقاله 6 روش کسب درامد از NFT را هم مطالعه کنید.

جالب اینجاست که بدونین پروژه مکاورس نوعی پروژه توکن های غیر مثلی یا NFT هست که شما می تونین اواتارها مختلفی رو در این پروژه مشاهده کنین که هر کدوم ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن. به این ترتیب اگه قصد دارین تا با استفاده از این پروژه درآمد به دست بیارین، باید NFT مورد نظر خودتون رو پیدا کنین و اون رو بخرین. توجه داشته باشین که ارزون ترین قیمت NFT موجود در این پلتفرم چیزی در حدود 5 اتر هست که باید برای پرداخت این NFT ها مقداری توکن اتر در اختیار داشته باشین. 

همچنین بعد از خرید نیز باید این توکن ها رو به ولتی انتقال بدین و اون ها رو ذخیره و نگهداری کنین. برای این کار نیز باید از ولتی استفاده کنین که از استاندارد شبکه ERC20 پشتیبانی می کنه و قابلیت ذخیره NFT رو داره. سپس بعد از اینکه NFT مورد نظر خودتون رو خریدین، می تونین اون ها رو برای فروش بذارین و با فروش اون ها سود به دست بیارین. بهتره بدونین آثار این پروژه امروزه محبوبیت زیادی به دست آورده و افراد زیادی اقدام به خرید این اثار می کنند. بنابراین اگه قصد سرمایه گذاری دارین، این پروژه گزینه مناسبی برای این کار هست.

همکاری هنرمندان در Mekaverse:

همکاری هنرمندان در Mekaverse:

همونطور که در بخش های قبلی نیز گفتیم، یکی از ویژگی های خوب Mekaverse همکاری با هنرمندان هست. بهتره بدونین این پروژه با سایر هنرمندان حوزه NFT همکاری می کنه. همچنین همه درآمد حاصل از فروش از NFT ها به هنرمندی که با این مجموعه همکاری کرده، تعلق می گیره. این موضوع در حقیقت رویکرد جالبی برای تسهیل روند همکاری در فضای فعال این حوزه هست، چون در حالت های دیگه شاهد شکل گیری بستری رقابتی خواهیم بود. به عبارت دیگه مجموعه مکاورس با استفاده از این روش هنرمدان سایر پروژه های NFT رو به سمت خودش جذب می کنه و قصد داره تا پلتفرم خودش رو توسعه بده.

جالب اینجاست که بدونین مراحل ساخت دنیای چندگانه مکا یکی از بخش های اصلی نقشه راه این پروژه هست که توسط تیم توسعه دهنده اعلام شده. از طرف دیگه میشه اون رو به عنوان بلند پروازانه ترین ویژگی این برنامه ریزی محسوب کرد. همچنین موضوعات مختلفی برای ارائه بخش جدید کوچکی از توکن های غیر قابل تعویض می تونه به شکل گیری دنیای چندگانه مکاورس کمک زیادی بکنه. نکته قابل توجه این هست که همکاری های فعلی با وجود مجوزهای مشهوری که در حوزه مکا وجود داره کار راحتی نیست و نمیشه به سادگی با این پروژه همکاری کرد. به عبارت دیگه باید به عنوان یکی از هنرمندان NFT شناخته شده باشین و رزومه کاری خوبی کسب کنین.

هدف از راه اندازی Mekaverse چیست؟

در نگاه اول شاید مکاورس نیز مثل سایر بازارهای NFT به نظر برسه، ولی کارشناسان این اعتقاد رو دارن که بیشتر توکن های غیر مثلی موجود در بازار بیشتر جنبه زیبایی دارن و به کارایی اون ها اهمیت داده نشده. به همین منظور هدف از راه اندازی Mekaverse این هست که توکن های NFT ایجاد کنه که علاوه بر زیبایی کاربردهای خاصی نیز داشته باشن و بشه از اون ها در امور مختلفی استفاده کرد.

مقایسه Mekaverse با سایر پروژه ها:

مقایسه Mekaverse با سایر پروژه ها

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله پروژه Mekaverse چیست؟ به مقایسه پروژه مکاورس با سایر پروژه های NFT بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین بهترین روش برای مقایسه پروژه مکاورس با سایر پروژه ها نگاه کردن به سایر پروژه ها و بررسی ویژگی ها اون هاست که بر اساس سبک هنری حقیقی ساخته شدن. به عبارت دیگه یکی از تفاوت پروژه Mekaverse با سایر پروژه ها ساختار این پروژه هاست. در این مقاله قصد داریم تا پروژه Humanoids رو با مکاورس مقایسه کنیم، چون هر کدوم سبک هنری واقع گرایانه و ویژگی های ربات گونه دارن و شباهت زیادی با هم دارن.

جالب اینجاست که بدونین پروژه Humanoids با وجود شباهت های زیادی که با مکاورس داره، تفاوت هایی نیز در این میان دیده میشه که یکی از تفاوت ها میزان آثار هنری هست. بهتره بدونین پروژه Humanoids شامل 10.000 اثر NFT و پروژه مکاورس نیز شامل 8.888 عدد NFT هست. البته توجه داشته باشین که مجموعه مکاورس بیش از دو برابر حجم کل پروژه Humanoids رو به خوش اختصاص داده و قیمت توکن ها و اثارشون با هم متفاوت هست. همچنین طبق بررسی های انجام گرفته شده، مکاورس توزیع عادلانه تری از دارایی ها در اوپن سی داره. به عبارت دیگه 8/6 هزار اثر بین 5500 هولدر توزیع شده هست.

بررسی آینده Mekaverse:

امروزه بازار NFT به یکی از محبوب ترین بازارها مالی تبدیل شده که شما می تونین اثار هنری خودتون رو به NFT تبدیل کنین و اون ها رو خرید و فروش کنین و سود به دست بیارین. به این ترتیب پلتفرم های زیادی در این زمینه راه اندازی شدن که هر کدوم مزایای خاص خودشون رو دارن و با توجه به این مزایا مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. همچنین تیم توسعه دهنده مکاورس روز به روز در حال توسعه و گسترش این مجموعه هستن و همین موضوع می تونه نقطه مثبتی برای اینده Mekaverse محسوب بشه.

جمع بندی و نتیجه:

در مقاله Mekaverse چیست؟ سعی کردیم اطلاعاتی در مورد مجموعه مکاورس برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های Mekaverse بپردازیم، تیم توسعه دهنده این پروژه رو برای شما معرفی کنیم و هدف از راه اندازی Mekaverse رو برای شما توضیح بدیم تا بتونین وارد پروژه مکاورس بشین و اقدام به کسب درآمد کنین. 

همونطور که گفتیم، که پروژه مکاورس مجموعه ای 8888 آواتار مولد با صدها صعنصر مختلف در اون هاست که می تونین وارد این پروژه بشین و آواتارهای این بازی رو خریداری کرده و به کسب درآمد مشغول بشین. همچنین اثار موجود در این پلتفرم ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن که هر کدوم با توجه به این ویژگی ها در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرن.


نظرات کاربران در مورد پروژه مکاورس چیست؟(معرفی کامل Mekaverse)
سوال امنیتی :7+34 = ?