پیش بینی سقوط بازار توسط رئیس بانک مرکزی تایلند

1400/11/23
پیش بینی سقوط بازار توسط رئیس بانک مرکزی تایلند

 کشور تایلند جزو کشور هایی بود که شتاب بیشتری در دنیایی ارز دیجیتال داشت به طوری که در ماه نوامبر 251 میلیارد بات، معادل 7.62 میلیارد دلار ارز دیجیتال در این کشور معامله شده. رئیس سابق بانک مرکزی ثماجای در خصوص سقوط قریب الوقوع قیمت ارز های دیجیتال به مردم هشدار داد. بر اساس پیش بینی های او در پایان ماه مارس زمانی که نقدینگی در بازار مالی به دلیل اقدامات بانک‌های مرکزی برای کاهش تسهیلات کمی و افزایش نرخ‌های بهره کاهش می‌یابد، حباب ارز های دیجیتال احتمالا هم از بین خواهد رفت و شاهد افت قیمت در این بازار خواهیم شد. او خاطرنشان کرد که موج اول حباب کریپتو در حال حاضر سپری شده است و بسیاری از ارزهای دیجیتال امسال بیش از 40 درصد از ارزش خود را از دست دادند، و بسیاری از میم کوین ها که در سال 2021 وارد بازار شدند. مانند شیبا اینو که تقریبا سود 44 میلیون درصدی داشت و یا توکن اسکویید بر گرفته از سریال بازی مرکب در یک هفته 75000 درصد رشد کرد و ناپدید شد در این افت اخیر بازار شاهد ناپدید شدن بسیاری از این میم کوین ها خواهیم بود.
بنابراین ثماجای اضافه کرد که اگرچه ارز دیجیتال به اکوسیستم مالی در اقتصاد می تواند کمک می کند، اما خطراتی را برای سیستم های مالی نیز به همراه دارد. وی همچنین به سرمایه گذارانی که دارایی های پرریسک دارند، هشدار داد که در سه ماهه دوم امسال بیشتر مراقب باشند. همچنین او برنامه‌های دولت تایلند برای مالیات بر تراکنش‌های رمزنگاری و تشدید مقررات ارزهای دیجیتال حمایت می‌کند. و همچنین بیان کرد که مشاغل غیرقانونی از ارزهای دیجیتال برای پولشویی و سایر اهداف تامین مالی غیرقانونی استفاده می کنند.

حمایت تایلند از ارز دیجیتال

در همین حال، تایلند اخیراً قوانین مالیاتی کریپتو را کاهش داده و 15 درصد مالیاتی که برای معامله گران این بازار در نظر گرفته بود را کنار گذاشته است. ماه گذشته، بانک تایلند، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند و وزارت دارایی این کشور اعلام کردند که ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت در این کشور تنظیم می شود. همچنین این کشور از اولین کشورهایی بود که اقدام برای راه اندازی ارز دیجیتال ملی کرد.

بهترین اخبار در بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پیش بینی سقوط بازار توسط رئیس بانک مرکزی تایلند
سوال امنیتی :9+77 = ?