چرا باید به لایت کوین توجه ویژه ای داشته باشیم؟

1401/12/19
چرا باید به لایت کوین توجه ویژه ای داشته باشیم؟

چرا باید به لایت کوین توجه ویژه ای داشته باشیم؟ بهتره بدونین لایت کوین یه رمزارز محبوب هست که سال های پیش به بازار کریپتوکارنسی ها اضافی شده. این ارز دیجیتال معمولا دارای سرعت بالا در انجام تراکنش هاست. به همین دلیل پیش بینی میشه آینده خوبی داشته باشه. البته باید بدونین که ویژگی های دیگه هم داره. از جمله این ویژگی ها میشه به کارمزد کمتر به نسبت سایر رمزارزها اشاره کرد. ارز دیجیتال لایت کوین پتانسیل خوبی برای رشد قیمت داره و می تونین با خرید لایت کوین سود به دست بیارین. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین و بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری روی لایت کوین بگیرین.

آشنایی با ارز دیجیتال لایت کوین(LTC)

لایت کوین با نماد اختصاری LTC نوعی ارز رمزنگاری شده هست که ویژگی های زیادی داره. این ارز دیجیتال تونسته به خوبی از امکانات فناوری بلاک چین استفاده کنه. به همین دلیل پرداخت ها و تراکنش ها رو با سرعت بالا انجام میده. علاوه بر این، دارای امنیت بسیار زیادی هست و کاربران برای انجام تراکنش ها در بستر بلاک چین اون معمولا کارمزدها و هزینه های خیلی کمتری رو پرداخت می کنند. ارز دیجیتال لایت کوین دارای پروتکلی شبیه به بیت کوین هست. اگرچه از همون پروتکل استفاده می کنه، ولی تونسته سرعت بیشتر و کارمزد کمتری به نسبت بیت کوین داشته باشه. به طور کلی میشه گفت که سرعت انجام تراکنش ها در لایت کوین 4 برابر بیشتر از بیت کوین هست.

چرا باید به لایت کوین توجه ویژه ای داشته باشیم؟

جالب اینجاست که بدونین تحقیقات جدید توسط CoinGate که در تاریخ 1 مارس منتشر شد، نشون میده در سال 2020 لایت کوین چهارمین رمزارز پرکاربرد به عنوان گزینه پرداخت آنلاین بوده و 88.295 سفارش مربوط به لایت کوین بوده، یعنی به عبارتی 9.5 درصد از کل پرداخت های ارزهای دیجیتال از طریق CoinGate توسط لایت کوین انجام شده. لایت کوین پایین تر از بیت کوین و بعد از USDT و اتریوم قرار گرفته. همچنین تعداد پرداخت های لایت کوین در سال گذشته نسبت به رقم 83.620 در سال 2021 بیش از 6 درصد رشد داشته.

توجه داشته باشین که این گزارش گفته که استفاده از این ارز دیجیتال که در رتبه سیزدهم بر اساس ارزش بازار هست، از ژوئن 2022 در حال افزایش هست. دو مورد دلایل رتبه بالای لایت کوین به عنوان یه گزینه پرداخت، این مطالعه سرعت و کارمزد شبکه رو عنوان می کنه.

به گفته کوین گیت، چند دلیل قابل توجه وجود داره: اولا کارمزد تراکنش های لایت کوین ناچیز هست و بدون توجه به اندازه پرداخت، اون رو تبدیل به ارز مناسبی برای خرید آنلاین می کنه. در حال حاضر میانگین هزینه تراکنش در حدود 0.0070 دلار به ازای هر تراکنش هست. دوما لایت کوین سریع تر هست، چون ماینرها فقط 2.5 دقیقه طول میکشه تا یه بلوک تراکنش رو استخراج کنه. در حالی که برای بلاک چین بیت کوین این زمان به 10 دقیقه میرسه.

مقاله پیشنهادی: ارز دیجیتال لایت کوین LITECOIN چیست؟

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد چرا باید به لایت کوین توجه ویژه ای داشته باشیم؟
  • چطور میشه یه لایت کوین تریدر بود ؟

سوال امنیتی :5+70 = ?