چه اتفاقی برای دارایی های بنیانگذار صرافی ورشکسته FTX افتاد؟

1401/11/02
چه اتفاقی برای دارایی های بنیانگذار صرافی ورشکسته FTX افتاد؟

 چه اتفاقی برای دارایی های بنیانگذار صرافی ورشکسته FTX افتاد؟ این سوال شاید برای خیلی از تریدرها و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال پیش اومده باشه. همونطور که می دونین با اینکه بازار ارزهای دیجیتال درگیر شوک ناشی از فروپاشی پروژه لونا بود، ورشکستگی صرافی FTX بار دیگه بازار رو تکان داد و خیلی از افراد رو متضرر کرد. صرافی FTX که قبل از این در کنار بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال بازار شناخته میشد، در یه چشم به هم زدن دچار بحران شد و در عرض چند روز فرم ورشکستگی فصل 11 خودش رو تکمیل کرد. در ادامه همراه ما باشین تا بهتون بگیم که چه اتفاقی برای دارایی های بنیانگذار صرافی FTX افتاد.

آشنایی با بنیانگذار صرافی FTX

اگه در چند سال گذشته اخبار مربوط به افراد مشهور یا اخبار ارز دیجیتال رو دنبال کرده باشین، احتمالا اسم سم بنکمن فرید به گوشتون خورده. سم بنکمن فرید که بیشتر با اسم SBF شناخته میشه، بنیانگذار 30 ساله صرافی ارز دیجیتال FTX هست که میزان دارایی ها و ثروت اون در بازه ای از 26.5 میلیارد دلار فراتر رفت و به تیتر نخست اخبار تبدیل شد. با عملکرد خوب ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر و استقبال گسترده از این بازار، افراد زیادی برای خرید این رمز ارزها به سراغ صرافی های ارز دیجیتال رفتن. با افزایش محبوبیت حوزه ارزهای دیجیتال، اسم بنکمن فرید و صرافی FTX هم بیش از سر زبان ها افتاد و به دو رکن اساسی این بازار تبدیل شدن.

چه اتفاقی دارایی های بنیانگذار صرافی FTX افتاد؟

مقامات ایالات متحده نزدیک به 700 میلیون دلار از دارایی های سم بنکمن فرید، بنیانگذار صرافی FTX رو توقیف کردن!

به دنبال انتشار یه پرونده قضایی در روز جمعه، فاش شد که مقامات فدرال رزرو 150 میلیون دلار دارایی مربوط به بنکمن فرید، بنیانگذار و مدیر عامل سابق صرافی FTX رو توقیف کردن که بخش بزرگی از اون به شکل سهام شرکت رابین هود بوده. در ارتباط با همیت تحقیقات حدود 700 میلیون دلار از دارایی های بنکمن فرید که شامل سهام، پول نقد و سایر دارایی ها میشه، توسط مقامات آمریکایی توقیف شد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در اوایل ماه جاری در مورد مصادره سهام رابین هود بنکمن فرید اطلاع رسانی کرده بود، ولی روز جمعه فهرست جامع تری از دارایی های توقیف شده از جمله پول نگهداری شده در چندین بانک و دارایی های موجود در صرافی بایننس رو ارائه کرد. جان ری که در حال حاضر مدیر عامل صرافی FTX، جایگزین بنکمن برید شده تا بر بازسازی FTX نظارت کنه، سعی می کنه تا وجوهی رو که سپرده گذاران این صرافی در زمان سقوط شرکت در ماه نوامبر از دست داده بودن، جبران کنه.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد چه اتفاقی برای دارایی های بنیانگذار صرافی ورشکسته FTX افتاد؟
سوال امنیتی :6+51 = ?