چگونه در معاملات ارز دیجیتال با پول کم سرمایه گذاری کنیم؟

1402/01/18
چگونه در معاملات ارز دیجیتال با پول کم سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه در معاملات ارز دیجیتال با پول کم سرمایه گذاری کنیم؟ می دونین چجوریه میشه سود معاملاتی خودتون رو افزایش بدین؟ تا الان چیزی در مورد اهرم در معاملات ارز دیجیتال شنیدین؟ کدوم صرافی ارز دیجیتال خارجی معاملات اهرم دار ارائه میدن؟ معاملات لوریج دار چه مزایایی به همراه دارن؟ شما هم دوست دارین تا با استفاده از اهرم ها سود معاملاتی خودتون رو افزایش بدین؟

در ادامه همراه ما باشین تا پاسخ این سوالات رو پیدا کنین!

معاملات اهرم دار ارز دیجیتال چیست؟

اگه با بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشین، به احتمال زیاد با اصطلاحاتی مثل معاملات اهرمی ارز دیجیتال و مارجین مواجه شدین. با وجود اینکه این دو اصطلاح با همدیگه مرتبط هستن، ولی معانی یکسانی ندارن. معامله گران حرفه ای از ابزارهای مختلف مثل معاملات لوریج دار، به عنوان ابزار مالی ایده آل برای رسیدن به اهداف خودشون استفاده می کنند. امروزه خرید ارز دیجیتال با اهرم، محبوبیت زیادی میان معامله گران حرفه ای بازار کریپتوکارنسی پیدا کرده.

چگونه در معاملات ارز دیجیتال با پول کم سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه در معاملات ارز دیجیتال با پول کم سرمایه گذاری کنیم؟

یکی از بهترین راه های معامله در بازار ارزهای دیجیتال با سرمایه کم، خرید ارز دیجیتال با اهرم یا Leverage هست. به این ترتیب که با استفاده از پلتفرم معاملاتی این امکان برای معامله گران فراهم شده تا با استفاده از سرمایه کم خود، مبلغی رو به صورت قرض از یه شخص ثالث یعنی همون صرافی دریافت کرده و با وام دریافتی معامله کنند.

در نتیجه بدون نیاز به سرمایه اولیه فراوان و فقط از طریق قرض و وام کاربر می تونه خودش را در معرض معاملات بزرگ تر و در نتیجه کسب سود بیشتر قرار بده، توجه داشته باشین که هر صرافی شرایط خاص خودش رو داره و با نسبت های متفاوتی به کاربران خودش وام میده.

مقاله پیشنهادی: آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

کاربرد لوریج در ارز دیجیتال چیست؟

لوریج در ارز دیجیتال به صورت یه ضریب یا نسبت بیان میشه. این نسبت تفاوت بین مقدار دارایی در اختیار و مقدار دارایی که اجازه معامله با اون رو دارین، نشون میده. مثلا، اگر وارد خرید اهرمی ارز دیجیتال با نسبت 100.1 شده و 100 دلار سرمایه گذاری کنین، 10000 دلار در اختیار خواهین داشت. در این مثال، همه پوزیشن های معاملاتی شما و سود و زیان حاصل از اون 100 برابر میشه. اهرم ارز دیجیتال مثل سایر ابزارهای معاملاتی مزایا و معایبی داره که لازمه قبل از استفاده، معامله گران آگاهی درست و کاملی درباره مزایا و معایب آن داشته باشن.

مزایای معاملات لوریج

مزایای معاملات لوریج

قدرت خرید بیشتر:

شاید جالب ترین بخش استفاده از معاملات لوریج دار در افزایش قدرت خرید کاربر باشه، به این ترتیب سرمایه گذار می تونه سبد خرید خودش رو در مقیاس بزرگ تر و متنوع تر نظیم کنه.

سودهای بالا:

مهم ترین مزیت معاملات اهرمی افزایش سود معامله گران هست. همون طور که اشاره شد شما مقداری پول رو در حساب خودتون ذخیره کرده و سپس با استفاده از اهرم در ارز دیجیتال اون مقدار رو در نسبت های موجود ضرب می کنین. بعد از قرض گرفتن وجه مورد نیاز وارد معامله شده و سود شما افزایش پیدا می کنه.

گسترش حساب:

یکی از برترین مزیت های معاملات اهرمی ارز دیجیتال در اینه که این معاملات به سرعت دارایی های شما رو افزایش میده . معامله گران معمولی به سختی می تونن منابع مورد نیاز برای رشد خود رو پیدا کنند، در حالی که از طریق خرید ارز دیجیتال با اهرم، می تونن شاهد رشد حساب خود باشن.

معایب معاملات لوریج

روش معاملاتی نا مناسب برای تازه وارد ها:

انجام معامله به روش لوریج، به دانش و مهارت زیادی نیاز داره. این روش برای افراد مبتدی و افرادی که در بخش معاملات اسپات هم موفق نبودن، گزینه مناسبی نیست.

روش معاملاتی نا مناسب برای معامله گرانی با تحمل ریسک پایین:

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی داشته و غیرقابل پیش بینی هست. خرید اهرمی ارز دیجیتال فقط برای معامله گرانی که ریسک های بالای معامله را درک و تحمل می کنند مناسب هست.

تفاوت مارجین و لوریج

برای درک بهتر تفاوت معاملات مارجین و لوریج ابتدا لازمه تعریف درستی از معاملات مارجین داشته باشیم. معامله مارجین بسیار شبیه به معاملات Leverag  در ارز دیجیتال هست. مارجین رو میشه به عنوان تفاوت بین ارزش کل اوراق بهادار نگهداری شده در حساب مارجین و مبلغ وام درخواستی از یه صرافی برای انجام معامله تعریف کرد. معامله مارجین روشی هست که طی اون سرمایه گذار با استفاده از دارایی های خود از صرافی وام گرفته و از پول بدست اومده در معامله استفاده می کنه.

مقاله پیشنهادی: برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چه چیز هایی لازم است؟

اهرم در معاملات اسپات(Spot)

اهرم در معاملات اسپات

از اهرم در معاملات فیوچر یا مارجین صرافی ها استفاده میشه اما در معاملات اسپات، نیز تحت شرایط خاصی از اهرم استفاده کرد. اهرم در معاملات اسپات خیلی کمتر از اهرم در معاملات فیوچرز هست. معاملات اسپات بر اساس دارایی واقعی شما صورت می گیرن. بنابراین، برای انجام معاملات اهرم دار در اسپات تریدینگ، ارز مورد نظر رو از صرافی قرض گرفته و برای هر روز نگهداری ارز در حسابتان، کارمزد پرداخت می کنین. بنابراین، قبل از شروع معاملات در هر صرافی، ابتدا به خوبی راجع به انواع کارمزدهای اون تحقیق کنین.

صرافی ارز دیجیتال با اهرم

تحریم های مالی بین المللی علیه ایران، باعث شده که ایرانیان نتونن در صرافی های خارجی به معامله ارزهای دیجیتال بپردازن. صرافی های داخلی با هدف بی نیاز کردن ایرانیان از صرافی های خارجی به وجود اومدن.

بهترین صرافی های اهرم ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان

شما میتونین از صرافی های خارجی معتبر برای انجام معاملات اهرم دار خود استفاده کنین. صرافی کوکوین، یکی از صرافی های بزرگ و معتبر ارزهای دیجیتال هست. ایرانیان می تونن با استفاده از سرویس های تغییر آی پی، وارد این صرافی شده و از معاملات اهرم دار استفاده کنند.

جمع بندی و نتیجه:

نتیجه می گیریم که معاملات اهرمی ارز دیجیتال این امکان را به معامله میدن تا از طریق سرمایه اولیه خود مبلغی را به عنوان وام از صرافی دریافت کنند و از طریق اون وارد معامله بشن. به این ترتیب از طریق خرید اهرمی ارز دیجیتال، میزان سرمایه معامله گر افزایش پیدا می کنه و باعث میشه سود بیشتری به دست بیا. اما در مقابل ریسک ضرر و زیان معاملات کاربر بالا میره.


نظرات کاربران در مورد چگونه در معاملات ارز دیجیتال با پول کم سرمایه گذاری کنیم؟
سوال امنیتی :3+61 = ?