کاهش قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال انتشار داده های تورمی آمریکا

1401/12/06
کاهش قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال انتشار داده های تورمی آمریکا

کاهش قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال انتشار داده های تورمی آمریکا! بهتره بدونین ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) اغلب به عنوان پوششی در برابر تورم با این فرض که ارزش پول فیات در نهایت به دلیل چاپ پول بانک مرکزی کاهش پیدا می کنه، تبلیغ میشه. در مقابل بیت کوین دارای عرضه ثابت 21 میلیون سکه هست. با این محدودیت به بیت کوین در برابر تورم برتری میده. همونطور که می دونین، کشور آمریکا در وضعیت تورمی بدی سر می کنه و به همین دلیل قیمت رمزارزها مدام کاهش پیدا می کنند. در 24 ساعت گذشته قیمت بیت کوین بیش از 3 درصد کاهش داشته که به دلیل انتشار داده های تورمی آمریکا هست. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

تورم در بازار ارز دیجیتال

عوامل زیادی در این ارتباط وجود داره که اقصاد کشور در حال تورم هست و به صورت کلی تورم به دلیل افزایش قیمت کالاها و خدمات در یه اقتصاد و در یه دوره زمانی مشخص ایجاد میشه. به همین دلیل تورم رو به کاهش قدرت خرید ارزهای دیجیتال مورد نظر گفته میشه و در حال حاضر عوامل زیادی وجود دارن که تورم قیمت رو مشخص می کنند. اولین نکته ای که باید در نظر گرفت این هست که افزایش قیمت ها باید ادامه داشته باشه و نباید متوقف بشه. چون افزایش ناگهانی قیمت نمی تونه دلیل تورم باشه و اغلب به دلیل مشکل در عرضه و تقاضای یه کالای خاص ایجاد میشه. تورم شامل افزایش عمومی در قیمت کالاها و خدمات هست در صورتی که تغییر مربوط به قیمت معمولا مربوط به افزایش قیمت یه کالا یا دو کالا هست.

انتشار داده های تورمی آمریکا و ریزش قیمت رمزارزها

جالب اینجاست که بدونین قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در 24 ساعت گذشته بیشتر از 3 درصد کاهش پیدا کرده و به محدوده 23.190 دلار برگشته. قیمت ارز دیجیتال اتریوم هم در روز گذشته و 24 ساعت اخیر حدود 3 درصد کاهش یافته و به محدوده 1600 دلار رسیده. به عبارت جزئی تر، انتشار داده های مربوط به تورم کشور آمریکا در روز جمعه باعث شده تا قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال بازار سهام کاهش پیدا کنه. این داده ها نشون میدن که شاخص هزینه مصرف خصوصی نسبت به سال گذشته 5.4 درصد افزایش پیدا کرده و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو وجود داره و بازار ارزهای دیجیتال ریزش قیمت رو تجربه می کنند.

اعلام نرخ تورمی که فراتر از حد انتظار واقع شد، باعث اعمال فشار بیشتر بر فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره میشه. به عبارت دیگه، اگه نرخ تورم آمریکا بالا باشه، فدرال رزرو یعنی بانک مرکزی ایالات متحده، نرخ بهره رو دوباره افزایش میده و قیمت رمزارزها کاهش پیدا می کنند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال انتشار داده های تورمی آمریکا
سوال امنیتی :3+72 = ?