کدام صرافی برای خرید ارز دیجیتال مطمئن تر است؟

1401/06/07


به تازگی در کشورمون ایران تعداد افرادی که علاقه مند به بازار ارز های دیجیتال شدن روز به روز در حال افزایش هستش. اگه شما هم میخواین در زمینه ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنین توصیه میکنیم مقاله " کدام صرافی برای خرید ارز دیجیتال مطمئن تر است؟" را با دقت مطالعه کنین چرا که برای شروع سرمایه گذاری احتیاج به حساب کاربری در صرافی آنلاین ارز های دیجیتال دارین که بتونین استیبل کوین دلخواه خودتون را خرید، فروش و معامله کنین. 

پیش از این که لیستی از بهترین ها را معرفی کنیم اول از هر چیزی میخوایم که یه توضیحی در مورد این که صرافی ارز دیجیتال چیست و بعد معیار هایی که یک صرافی آنلاین ارز های دیجیتال داره را مختصر بررسی کنیم و بعد در ادامه بیشتر به جزئیات بپردازیم.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

اول از هر چیزی بهتر هستش در مورد این که صرافی ارز دیجیتال چیه صحبت کنیم. صرافی‌ ارز دیجیتال پلتفرمی هستش که معامله ارز های دیجیتال و بعضی از ارز های فیات را آسون میکنه. این بستر ها به ‌عنوان واسطه ای میان فروشنده و خریدار هستن و با گرفتن کارمزد تراکنش‌، برای خودشون کسب درآمد میکنن. در واقع در هر صرافی ارز دیجیتال سه تا کار صورت میگیره:

• تبدیل ارز های دیجیتال 

• فروش ارز های دیجیتال

• خرید ارز های دیجیتال

پیش از این که اقدام به معامله ارز های دیجیتال در صرافی کنین، لازم هستش که بررسی ‌های کافی در خصوص کیفیت و اعتبار اون صرافی را انجام بدین. در ادامه برخی از ویژگی ‌های صرافی خوب و معتبر را آوردیم که بهتر هستش بدونین:

صرافی ارز دیجیتال

1. سرعت پاسخ گویی به سوالات و ابهامات مشتری ها

2. کم و معقول بودن درصد کارمزد معاملات 

3. تعداد ارز های دیجیتال قابل معامله

4. داشتن شبکه‌ های اجتماعی فعال

5. محیط کاربری همه پسند و راحت

6. کیفیت و سرعت عرضه سرویس

7. داشتن تیم پشتیبانی با قدرت

8. بالا بودن حجم معامله ها

معیار های صرافی آنلاین ارز های دیجیتال معتبر 

همون طور که اطلاع دارین بعد از تحریم شدن کاربر های ایرانی توسط اکثر صرافی های آنلاین خارجی ارز های دیجیتال، صرافی و سایت های بیشتر به وجود اومدن که انتخاب صرافی آنلاین ارز های دیجیتال هر روز دشوار تر از دیروز شد. به همین علت برای شما همراهان عزیز فاکتور و معیار هایی را لیست کردیم تا با دید بازتر انتخاب درست تری داشته باشین و با خیال آسوده مشغول خرید، فروش و معامله باشین.

1- داشتن پشتیبانی

بود و نبود پشتیبانی می بایست جز اولین معیار هایی باشه که در نظر میگیرین چرا که به علت وجود ابهام و شک و تردید در معامله در بازار ارز های دیجیتال حضور پشتیبانی را ضروری میکنه. بنابراین جهت انجام معامله با خیال راحت احتیاج به یک مرکز پشتیبانی با قدرت داره که با پاسخگویی در اسرع وقت و همه روزه باعث به حداقل رسیدن نگرانی‌ ها از بابت سرمایه خود، کاربر ها میشه.

2- احراز هویت کاربر ها

معیار بعدی مهم که لازم به توجه هستش، احراز هویت کردن کاربر ها توسط صرافی آنلاین ارز های دیجیتال هستش. تعدادی از صرافی های دیجیتال وجود دارن که اهمیتی به احراز هویت نمیدن. لازم به ذکر هستش که نبود احراز هویت امنیت صرافی را به حداقل میرسونه. تعدادی دیگه هم به خاطر این که میزان حجم معامله ها کمه و سرمایه‌ گذاری‌ ها کوچیکه احراز هویت را اجبار نمی کنن ولی جهت اقدام به معامله هایی با حجم بزرگ تر، می بایست کاربر ها حتماً احراز هویت بشن. در حقیقت با احراز هویت پولشویی و میزان ریسک فساد اقتصادی به حداقل میرسه.

3- میزان کارمزد دریافتی

بهتر هستش بدونین که صرافی های آنلاین ارز های دیجیتال به طور معمول 2 نوع کارمزد میگیرن. یکی کارمزد معامله و اون یکی کارمزد انتقال هستش که درصدی از مبلغ انتقال و یا معامله کم میشه. در میان صرافی های آنلاین ارز های دیجیتال، انتخاب صرافی با کارمزد حداقلی مطلوب ترین انتخاب هستش ولی امکان داره صرافی به حدی عالی سرویس ارائه کنه و نیز از امنیت فوق العاده ای برخوردار باشه که کارمزد دریافتیش به چشم نیاد.

4- مقدار سابقه و رزومه کاری

برخوردار بودن صرافی آنلاین ارز های دیجیتال از میزان تخصص و تجربه مفید و کافی، اهمیت زیادی داره. موقع برگزیدن صرافی آنلاین دلخواه در خصوص سابقه کاری و نیز مدیریت اون در بازار ارز های دیجیتال پرس و جو و تحقیق کردن، الزامی هستش. در این حوزه میتونین از نظر و انتقاد کاربر های صرافی آنلاین دلخواهتون هم کمک بگیرین. همون طور که میدونین تعداد کاربر های هر صرافی آنلاین، نشون دهنده میزان رضایت مشتری و این که مقدار فعالیت در بازار ارز های دیجیتال هستش. تمامی این نکته ها کنار هم میتونن اطلاعات مفیدی در حوزه مقدار سابقه‌ و رزومه کاری یک صرافی آنلاین ارز های دیجیتال در اختیارتون قرار بده.

5- تنوع در ارزهای دیجیتال

تنوع ارز های دیجیتال با حجم معامله های صورت گرفته در صرافی آنلاین رابطه مستقیم داره چرا که به هر میزان تنوع ارز دیجیتال موجود در صرافی بیشتر باشه، حجم معامله های اون بالا هستش، در نتیجه صرافی آنلاین انتخاب شده قابل اطمینان تر هستش. لازم به ذکره که در صرافی‌ آنلاین انواع کریپتو برای معامله وجود داره، تصمیم گیری آسون تر میشه. هنگامی که صرافی انتخاب شده کوین ‌هایی متنوع تری داشته باشه، امکان سرمایه ‌گذاری متنوع را هم فراهم میکنه.

6- اعضای صرافی

برای این که کار کردن با صرافی هم برای مبتدی مناسب باشد هم برای حرفه ای می بایست رابط کاربری‌ راحت داشته باشه که بهره گیری از اون دشوار نباشه. برای این اقدام هم به یک تیم اجرایی و فنی کار بلد نیاز هست.حالا برای این که متوجه بشین رابط کاربری راحتی داره یا نه توصیه میکنیم به صفحه سایت اون صرافی سر بزنین.

مطمئن ترین صرافی آنلاین ارزدیجیتال کدام است؟ ایرانی یا خارجی؟

برای این سوال پاسخ های دریافتی را به 2 دسته میتونیم تقسیم کنیم چرا که هر کس بنا به سلیقه خودش جواب میده. برای این که این موضوع قابل فهم تر باشه براتون از یه مثال کمک میگیریم. برای مثال یک خودرو را در نظر داشته باشین که تعدادی از افراد نمونه‌ های خارجی را می پسندن و تعدادی دیگه هم به خاطر لوازم یدکی، خودرو های ملی را می پسندن.

مطمئن ترین روش برای انتخاب صرافی

ولی باید توجه شود که در کل هر دو نوع صرافی آنلاین ارز های دیجیتال چه ایرانی و چه خارجی مزایا و معایبی دارند. همون طور که اطلاع دارین به دلیل تحریم هایی که علیه کشورمون ایران اعمال شده، بهره گیری از صرافی ‌های آنلاین خارجی دردسر هایی داره از جمله ضرورت بهره گیری از VPN و هر لحظه امکان مسدود شدن حساب و از دسترس خارج شدن سرمایه، اشاره کرد. در اینجا توصیه می کنیم مقاله ی رفع مسدودی حساب کاربری در صرافی های خارجی رو هم مطالعه کنید و اطلاعات خوبی در این زمینه بدست بیارید.

در مقابل صرافی های آنلاین ارز های دیجیتال ایرانی هم به علت تجربه کم و تازه‌ کار بودن بعضی اوقات ممکن است هنگام استفاده با مشکلاتی رو به رو بشین ولی با این حال به دلیل برخی مزیت ها میتونن مطلوب ترین انتخاب باشن در ادامه مقاله " کدام صرافی برای خرید ارز دیجیتال مطمئن تر است؟"

قصد داریم 3 مورد از معیار های انتخاب صرافی آنلاین ارز های دیجیتال ایرانی را بررسی کنیم تا انتخاب صحیح تری داشته باشین:

1. میزان رتبه سایت صرافی آنلاین در الکسا و قدمت آن:

 اولین معیاری که می بایست به اون دقت بشه میزان رتبه سایت صرافی آنلاین در الکسا و قدمت اون هستش. البته نمیشه رتبه یک سایت در الکسا را ملاک معتبر بودن فرض کرد ولی میشه نتیجه گرفت که کاربر های ایرانی تمایل بیشتری به بهره گیری از اون دارن.

2. داشتن قابلیت پیگیری:

 مهم ترین مزیت صرافی های آنلاین ارز های دیجیتال معتبر ایرانی داشتن قابلیت پیگیری هستش. هنگام به وجود اومدن هر مشکلی در سایت و پاسخگو نبودن عوامل صرافی و سایت، میتونین طبق قانون از اونا شکایت کنین.

3. زبان فارسی:

 اگه به زبان انگلیسی یا حالا هر زبان دیگه ای آشنایی ندارین توصیه میکنیم به دلیل این مزیت هم که شده به سمت صرافی های آنلاین ارز های دیجیتال ایرانی روی بیارین.

معرفی بهترین و مطمئن ترین صرافی ارز های دیجیتال خارجی

در این بخش از مقاله میخوایم چند تا از صرافی های خارجی را معرفی کنیم که برای خرید و فروش ارز های دیجیتال مطمئن تر هستن.

1. صرافی کوین بیس

از جمله بهترین و عظیم ترین صرافی های بیت کوین، صرافی کوین بیس هستش. این صرافی به علت رابط کاربری روان و تمرکز مخصوص روی عرضه مطالب آموزشی از جمله مطلوب ترین صرافی های آنلاین ارز های دیجیتال خارجی برای تازه کار ها به شمار میره.

صرافی کوین بیس

پلتفرم کوین بیس به دلیل ورود راحت کاربر ها جهت اقدام به معامله، موانع ورود به ارز های دیجیتال را به حداقل میرسونه و نیز این صرافی دارای انواع گوناگون موارد آموزشی هستش و با تشویق کردن کاربر ها به آموزش و یاد گیری نحوه معامله کردن ارز های دیجیتال، به اونا به عنوان پاداش ارز دیجیتال اهدا میکنه.

صرافی کوین بیس در همه نسخه ‌های پلتفرم خودش از احراز هویت دو مرحله ‌ای استفاده میکنه و اکثر ارز های دیجیتال مشتری های خودش را به شکل آفلاین نگهداری میکند. لازم به ذکر هستش که دلیل بالا بودن کارمزد این صرافی نسبت به سایر صرافی ها، وجود بیمه نامه جهت حفاظت از دارایی های کاربران هستش که این یکی از ویژگی های جالب و جذاب این صرافی به حساب میاد.

ویژگی ‌های بارز صرافی کوین بیس

• دارای مجموعه وسیعی از موارد آموزشی و یادگیری در حوزه دنیای کریپتو

• پشتیبانی از بیشتر از ۱۰۰ ارز دیجیتال گوناگون

• دارای بیمه نامه دارایی کاربر ها 

• کارمزد معاملاتی بالا 

• فرآیند خرید راحت

• رابط کاربری روان 

• امنیت فوق العاده

2. صرافی جمینی

اگه به دنبال صرافی هستین که تمامی فاکتور های امنیتی در اون رعایت شده باشه بهترین انتخاب صرافی جمینی خواهد بود. این صرافی از معامله کردن بیشتر از ۵۰ ارز دیجیتال گوناگون، از جمله استیبل کوین جمینی پشتیبانی میکنه.

لازم به بیان هستش که این صرافی دارای الزامات امنیتی بسیاری هستش و تمامی ارز های دیجیتالی که به شکل آنلاین در کیف پول جمینی ذخیره میشن، بیمه شدن. همچنین بقیه ارز های دیجیتال همیشه در کیف پول سرد ذخیره میشن.

صرافی جمینی

 

کارمزد معاملات در جمینی با حجم معاملات ۳۰ روزه کاربر مرتبط هستش. در واقع شش سطح کارمزد موجود هستش. این موارد برای معامله گر های خرده فروش تا کاربر هایی که حجم زیادی ارز های دیجیتال را معامله میکنن، مختلف هستش. 

بهتره بدونین معامله از طریق این صرافی بهترین تصمیم هستش که میتونین بگیرین چرا که مطمئناً هیچ نگرانی از بابت امنیت در خرید و فروش و نگهداری ارز های دیجیتال نخواهین داشت.

ویژگی ‌های بارز صرافی جمینی

• پشتیبانی کردن بیشتر از ۵۰ ارز دیجیتال گوناگون

• رابط کاربری روان و همه پسند

• دارای ساختار کارمزد پیچیده

• پشتیبانی با قدرت

3. صرافی کراکن

صرافی کراکن از جمله بهترین و بزرگ ترین صرافی های آنلاین ارز های دیجیتال خارجی هستش.

 این صرافی بیشتر از ۹۰ ارز دیجیتال گوناگون را پشتیبانی میکنه و همچنین کاربر ها در این صرافی میتونن از خدمات ‌های استیکینگ، معاملات مارجین و قرارداد ‌های فعلی استفاده کنن.

صرافی کراکن

 

 یکی از قابلیت‌ های صرافی کراکن پشتیبانی کردن از انواع ارز های فیات هستش. تیم کراکن مسائل امنیتی را خیلی جدی گرفتن و اکثر ارز های دیجیتال خود را به شکل آفلاین ذخیره کردن و نیز کاربر ها جهت دسترسی داشتن به حساب های خودشون احتیاج به احراز هویت دو مرحله ای دارن.

ویژگی ‌های بارز صرافی کراکن

• پشتیبانی کردن بیشتر از ۵۰ ارز دیجیتال گوناگون و ۷ ارز فیات

• دارای رابط کاربری روان و متناسب با کاربرهای نا آشنا

• پشتیبانی کردن از چت زنده به صورت شبانه روزی

• پشتیبانی کردن از معامله های متنوع

4. صرافی اف تی ایکس

صرافی اف تی ایکس پلتفرم معاملاتی اوراق مشتقه هستش. معاملات مشتقه در حقیقت قرارداد های مالی میان دو و یا چندین طرف هستش که بر پایه قیمت و ارزش فعلی یک دارایی بسته میشه.

صرافی اف تی ایکس

 این صرافی، طیف گسترده ای از سرویس مالی را در زمینه ارز های دیجیتال عرضه میکنه و از لحاظ تنوع خدمات از جمله صرافی ‌های در حال پیشرفت در صنعت کریپتوکارنسی هستش.

بهتره بدونین که نرخ کارمزد معاملات اسپات و فیوچر در صرافی بر پایه حجم معامله های ماهانه ثابت نیست.

ویژگی ‌های بارز صرافی اف تی ایکس

• پشتیبانی کردن از معامله های روزانه، هفتگی و نیز سه ماهه

• دارای بازار های‌ حدس و پیش ‌بینی و همچنین شرط ‌بندی

• پشتیبانی کردن از قرارداد های اختیار معامله

• پشتیبانی از توکن‌ های لوریج دار

• پشتیبانی از معامله های فعلی

• نرخ کارمزد معاملاتی معقول

• دارای توکن اختصاصی 

5. صرافی بایننس

صرافی بایننس همیشه از جمله بهترین و مطمئن ترین صرافی ارز های دیجیتال خارجی به شمار میره حالا چه از نظر بالا بودن حجم معاملات چه از نظر امنیت فوق العاده ای که داره. 

این صرافی از محبوبیت بالایی میان معامله‌ گر ها برخوردار هستش و از جمله مهم ترین ویژگی ‌های صرافی بایننس میشه به پایین بودن کارمزدش اشاره کرد. 

صرافی بایننس

قابل ذکر هستش که بایننس همچنین جهت بهره گیری از توکن اختصاصی خودش در معامله ها با بقیه کوین ‌ها، تخفیف‌ های استثنایی در نظر میگیره. همچنین به این مورد هم توجه داشته باشین که به علت دارا بودن ویژگی های زیاد و مختلف امکان داره فضای این صرافی مناسب افراد تازه کار و مبتدی نیست.

ویژگی ‌های بارز صرافی بایننس

• پشتیبانی از ۶۰۰ ارز دیجیتال گوناگون

• چارت‌ های تحلیلی حرفه ای

• پایین بودن کارمزد معاملات

• برخورداری از امنیت بالا

6. صرافی بلاک ‌فای

اگه به دنبال به دست آوردن سود هستین صرافی بلاک‌ فای را پیشنهاد میکنیم و علاوه بر این به کاربر ها این قابلیت را فراهم کرده تا از ارز های دیجیتال خودشون کسب سود کنن و با وثیقه کردن بیت کوین خودشون وام دریافت کنن.

صرافی بلاک فای

لازم به ذکر هستش که این صرافی علاوه بر سود ماهانه سود سالانه هم داره و همچنین از امنیت فوق العاده ای برخورداری هستش چرا که برای حفظ امنیت از احراز هویت 2 مرحله ای استفاده میکنه.

صرافی بلاک فای فقط برای ارسال و برداشت ارز های دیجیتال کارمزد میگیره و برای معامله کردن ارز های دیجیتال در این پلتفرم کارمزدی دریافت نمیشه.

ویژگی ‌های بارز صرافی بلاک ‌فای

• قابلیت دریافت وام با وثیقه کردن بیت کوین

• دریافت سود ماهانه از ارز های دیجیتال

• دارای استیبل‌کوین اختصاصی 

• کارمزد معاملاتی معقول

7. صرافی هات بیت

صرافی بعدی که میخوایم خدمت شما همراهان عزیز معرفی کنیم صرافی هات بیت هستش که از نظر تعداد ارز های دیجیتال معاملاتی در جایگاه اول بهترین صرافی ارز های دیجیتال قرار داره. 

صرافی هات بیت

 

صرافی هات بیت بیشتر از ۷ میلیون کاربر فعال در سر تا سر دنیا داره و به علت محبوب بودن میان کاربر ها امکانات تازه ای را رونمایی میکنه. تاکنون این صرافی در خصوص کاربر های ایرانی هیچ سخت گیری و محدودیتی اعمال نکرده.

ویژگی‌ های بارز صرافی هات بیت

• پشتیبانی از ۲۰۰۰ ارز دیجیتال گوناگون

• اپلیکیشن کاربری برای تمامی سیستم عامل ها

• دارای بیشتر از ۷ میلیون کاربر فعال

• کارمزد معاملاتی کم

• دارای سرعت بالا

8. صرافی کوینکس

صرافی کوینکس از زمان تاسیس تا به کنون به سرعت کاربر های بسیاری را از سر تا سر دنیا جذب کرد. 

صرافی کوینکس

صرافی کوینکس به علت ارائه خدمات به کاربر های ایرانی و پشتیبانی کردن از زبان فارسی، انواع قرارداد های فیوچرز، اسپات و مارجین، از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار هستش و در سال های اخیر حدود۶۰ درصد کاربران این سایت ایرانی هستن.

ویژگی های بارز صرافی کوینکس

• برداشت تا سقف ۱میلیون دلار بدون احتیاج به انجام احراز هویت

• پشتیبانی از ۵۰۰ ارز دیجیتال گوناگون

• پشتیبانی از زبان فارسی

• اپلیکیشن کاربردی و راحت

• کارمزد معاملاتی معقول

حرف آخر

توصیه ما به شما همراهان عزیز این هستش که در هر کدوم از صرافی ‌های آنلاین ارز های دیجیتال به هیچ وجه اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار بقیه قرار ندین.

امروزه بعضی از افراد با ترفند هایی همچون دادن وعده سود ماهیانه، حساب ‌های کاربری را جهت پولشویی اجاره میکنن و با این کار همه مسئولیت این اقدام به عهده صاحب حساب هستش و اگه از طریق مراجع قانونی هم پیگیری بشه، مورد باز خواست قرار میگیره. به همین سبب، بهتر هستش به خاطر داشته باشین که کرایه دادن حساب کاربری در صرافی آنلاین ارز های دیجیتال غیر قانونی هستش.

همون طور که با مطالعه مقاله " کدام صرافی برای خرید ارز دیجیتال مطمئن تر است؟" مطمئناً متوجه این شدین که بهتر بودن صرافی ایرانی و یا خارجی بستگی به نوع احتیاج و سلیقه شخصی هر کاربر داره. ممکن هستش فردی به دلیل تجربه کاربری خود صرافی های آنلاین و معتبر ارز های دیجیتال ایرانی را به خارجی ‌ها ترجیح بده.

درآمد سایت ‌ها و صرافی های خرید و فروش و معامله ارز های دیجیتال به طور تقریب بالا هستش و این سبب شده هر روز مثل قارچ سر و کله صرافی و سایت های جدید پیدا بشه. به خاطر این موضوع هستش که در انتخاب صرافی آنلاین و مطمئن وسواس و دقت بالایی داشته باشین.

در مقاله "کدام صرافی برای خرید ارز دیجیتال مطمئن تر است؟" همون طور که مطالعه فرمودین در مورد 8 صرافی آنلاین ارز های دیجیتال خارجی صحبت کردیم و از لحاظ سابقه و نظرات و انتقاد های کاربر ها در حال حاضر از معتبر ترین و مطلوب ترین صرافی ‌های آنلاین ارز های دیجیتال در کشورمون ایران به حساب میان؛ ولی هر لحظه امکان داره سیاست ها تغییر پیدا کنه و به گونه دیگه عملکرد داشته باشن.

پس تاکید میکنیم که حتماً با تحقیق و پرس و جو، صرافی آنلاین ارز های دیجیتال خودتون را انتخاب کنین تا با خیال آسوده مشغول خرید، فروش و معامله باشین.


نظرات کاربران در مورد کدام صرافی برای خرید ارز دیجیتال مطمئن تر است؟
سوال امنیتی :9+86 = ?