کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال

1401/06/24

کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال؛ دنیای ارزهای دیجیتال به قدری گسترش یافته که افراد در حوزه های مختلف میتونن فعالیت کنن. یکی از این حوزه ها که میتونین کسب درآمد داشته باشین، کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال هستش. شما با اطلاعاتی که از ارزهای دیجیتال کسب کردین و تجاربی که به دست آوردین میتونین در جهت آگاه سازی دیگر افراد جامعه و همچنین کسب درآمد برای خودتون استفاده کنین تا هم کمکی به سرمایه گذاران و افراد تازه وارد کنین و هم برای خودتون یک منبع درآمدی داشته باشین. ما امروز میخوایم به موضوع کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال و پلتفرم های آموزشی که در این راه به شما کمک میکنن رو بیان میکنیم.

مقاله پیشنهادی: کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

مقدمه ای بر ارزهای دیجیتال

یکی از انقلاب هایی که توسط بشر ساخته شد، ارزهای دیجیتال هست.ارزهای دیجیتال نیز به مانند پیدایش اینترنت، در سراسر جهان در کمترین زمان ممکن گسترش یافت و مردم علاقه بسیار زیادی به این حوزه پیدا کردن. حتی بعضی از مردم با اومدن ارزهای دیجیتال به عرصه تکنولوژی و فناوری، اونو از بازار های سرمایه دیگه مانند طلا، بورس و فارکس ارزشمند تر دونستن و معتقدن ارزهای دیجیتال کاربرد و سرمایه گذاری بهتری نسبت به بازار های دیگه میباشد.

کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال

کریپتوکارنسی ها یک سیستم پرداخت دیجیتال هستن که برای تایید تراکنش ها به بانک ها متکی نیستن. به عبارتی یک سیستم همتا به همتا هست که میتونه هر کسی رو در هر جایی قادر به ارسال و دریافت پرداخت کنه، به جای اینکه پول فیزیکی جابجا بشه و در دنیای واقعی رد و بدل شه، پرداخت‌های رمزنگاری صرفاً به‌عنوان ورودی‌های دیجیتالی یک پایگاه داده آنلاین وجود دارن که تراکنش‌های خاص رو توصیف میکنن. هنگامی که وجوه ارز دیجیتال رو انتقال میدین، تراکنش ها در یک دفتر کل ثبت میشن. اولین ارز رمزنگاری شده بیت کوین بود که در سال 2009 تاسیس شد و تا به امروز شناخته شده ترین ارز باقی مانده.

بیشتر علاقه به ارزهای رمزپایه تجارت برای کسب سود هست و دلالان گاهی اوقات قیمت ها رو به نفع خودشون به سمت بالا میبرن. رمزارزها بر روی یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین اجرا میشن که رکوردی از تمام تراکنش های به روز شده و نگهداری شده توسط دارندگان ارز هست. واحدهای ارز دیجیتال از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد میشن که شامل استفاده از نیروی کامپیوتر برای حل مسائل پیچیده ریاضی هست که سکه تولید میکنه.

کاربران همچنین میتونن ارزها رو از کارگزاران خریداری کنن، سپس اونا رو با استفاده از کیف پول های رمزنگاری ذخیره و خرج کنن. اگرچه بیت کوین از سال 2009 وجود داشته، ارزهای رمزنگاری شده و کاربردهای فناوری بلاک چین هنوز از نظر مالی در حال ظهور هستن و انتظار میره در آینده کاربردهای بیشتری داشته باشن. بیشتر افراد معتقدن معاملات از جمله اوراق قرضه، سهام و سایر دارایی های مالی رو می توان در نهایت با استفاده از این فناوری معامله کرد.

کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال

کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال

یکی از راه های که میتونین از این بازار بهره ببرین، کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال هست. شما با استفاده از دانش و تجربه ای ای که از این بازار به دست آوردین، میتونین اونو در مسیر درست استفاده کنین و تجارب خودتون رو با بقه به اشتراک بزارین و کسب درآمد کنین. بسیاری از افرادی که تازه وارد هستن و تجربه ای از این بازار و روند های قیمتی در شرایط مختلف رو ندارن،بسیار مشتاقن تا آموزش ببینن و با دانش وآگاهی کامل وارد فاز سرمایه گذاری بشن، در نتیجه شما از طریق آموزش ارزهای دیجیتال میتونین به راحتی کسب درآمد داشته باشین.در ادامه به آموزش هایی که شما در این حوزه میتونین با دیگران به اشتراک بزارین رو بیان میکنیم.

1. تحلیل بنیادی

کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال

تحلیل بنیادی یکی از مهم‌ترین بخش های آموزش ارزهای دیجیتال هست. اینکه آیا ارز مورد نظر شما ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر. در تحلیل بنیادی، به بررسی ارزش سهام یک دارایی با تمرکز بر عوامل زیرزمینه‌ای اثرگذار بر تجارت اصلی اون کسب‌و‌کار و وضعیتش در آینده، می‌پردازیم. شما میتونین تحلیل بنیادی رو برای یک صنعت یا اقتصاد به صورت کلی انجام بدین. به عبارتی دیگه، منظور از تحلیل بنیادی بررسی پایه‌ای هر موردی هست که نشان‌دهنده وضعیت اقتصادی شرکت موردنظر باشه.

تحلیل بنیادی به موارد واضحی مانند درآمد و سود تا نسبت فروش شرکت به کل فروش صنعت مربوطه و کیفیت مدیریت اون میپردازه. به عبارت ساده تر، تحلیل بنیادی یا اصطلاحاً تحلیل فاندامنتال، یکی از روش های تحلیل بازار های مالی  ست که به کمک اون، سرمایه گذاران میتونن وضعیت یک ارز رو بررسی کرده و ارزش واقعی سهام اون رو محاسبه کنن؛ سپس با بررسی ارزش واقعی سهام شرکت نسبت به خرید یا فروش اون تصمیم‌گیری کنن. با یادگیری تحلیل بنیادی در کنار سایر روش‌ها، میتونین تصمیمات بهتری اخذ کرده و شانس موفقیت خودتون رو افزایش بدین.

2. تحلیل تکنیکال

کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال

هنگامی که صحبت از تصمیمات سرمایه گذاری به میان میاد،افکار اولیه اکثر افراد بر فروش، درآمد یا ترازنامه شرکت متمرکز هست تا ارزش اون رو ارزیابی کنن. انتخاب‌های مبتنی بر رویدادهایی مانند پیش‌بینی رشد ارزهای دیجیتال، کاهش تولید نفت اوپک، یا بیش از حد انتظار مشترکان نتفلیکس بر اساس تحلیل‌های تکنیکال هست.

تحلیل تکنیکال ابزاری برای بررسی و پیش‌بینی حرکت قیمت در بازارهای مالی با استفاده از نمودارهای تاریخی قیمت و آمار بازار هست. بر اساس این ایده اگه یک معامله گر بتونه الگوهای قبلی بازار رو شناسایی کنه، میتونه پیش بینی نسبتاً دقیقی از مسیرهای قیمتی آتی داشته باشه.

تحلیل تکنیکال در بازار های مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال بسیار مهمه زیرا قیمت ارز های دیجیتال مختلف درهنگام برخورد به سطوح مقاومت یا حمایت، واکنش نشون میدن و جهت بازار رو عوض میکنن.

 اندیکاتور هایی در تحلیل تکنیکال به کار گرفته میشه عبارت اند از: اندیکاتور RSI، اندیکاتور MACD،اندیکاتور فیبوناچی و... در ادامه به طور خلاصه به تعریف این اندیکاتورها و نحوه کارکرد اونا میپردازیم.

• RSI

 RSIیا Relative Strength Index بیشتر برای کمک به معامله گران در شناسایی حرکت شرایط بازار و سیگنال های هشداردهنده برای حرکات خطرناک قیمت استفاده میشه.

RSI به صورت رقمی بین 0 تا 100 بیان می شه. اگه RSI به عدد 70 برسه به این معنی هستش که بیش از حد خرید صورت گرفته و قیمت هر لحظه امکان داره ریزش کنه؛ در حالی که اگه در سطح 30 یا نزدیک به 30 باشه یعنی بیش از حد فروش شده و امکان صعود قیمت وجود داره.

سیگنال خرید بیش از حد نشان می‌ده که سودهای کوتاه‌مدت ممکنه در حال رسیدن به نقطه سررسید و دارایی‌ها باید در انتظار اصلاح قیمت باشن؛ در مقابل، سیگنال فروش بیش از حد می‌تونه به این معنا باشه که کاهش‌های کوتاه‌مدت در حال رسیدن به بلوغ هستن و دارایی‌ها ممکن هست در آستانه صعود قرار بگیرن. پس باید در تحلیل های خودمون چه بلند مدت و چه کوتاه مدت به عدد RSI توجه داشته باشیم تا دچار اشتباه نشیم و سرمایمون رو وارد ضرر نکنیم.

• MACD

کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال

یکی از مهم ترین اندیکاتور های موجود در بازار ارز دیجیتال MAC یا میانگین متحرک واگرایی و همگرایی هستش.  MACDشاخصی هست که تغییرات حرکت رو با مقایسه دو میانگین متحرک تشخیص می ده و می تونه به معامله گران کمک کنه تا فرصت های خرید و فروش احتمالی رو در اطراف سطوح حمایت و مقاومت شناسایی کنن.

همگرایی به این معنی اینه که دو میانگین متحرک با هم میان؛ در حالی که واگرایی به معنای دور شدن آنها از یکدیگر هست. اگر میانگین متحرک ها همگرا باشن، به این معنی هست که حرکت در حال کاهش میباشد؛ و اگر میانگین متحرک ها واگرا باشند، حرکت در حال افزایش هستش.

• Fibunachi

فیبوناچی شاخصی هستش که می تونه میزان حرکت بازار را بر خلاف روند فعلی خودش مشخص کنه. معامله گرانی که فکر می کنن بازار در شرف حرکت هست، اغلب برای تأیید این موضوع از اصلاح فیبوناچی استفاده می کنن. به این دلیل که به شناسایی سطوح احتمالی حمایت و مقاومت کمک می کنه و می تونه نشان دهنده روند صعودی یا نزولی باشه.

از اونجایی که معامله‌گران می‌تونن سطوح حمایت و مقاومت رو با این اندیکاتور شناسایی کنند، به اون‌ها کمک میکنه تصمیم بگیرن در کجا توقف و محدودیت اعمال کنن یا چه زمانی موقعیت‌های خود را باز و بسته کنن. همچنین در فیبوناچی عدد 61.8 بسیار مهمه و به عنوان حمایت یا مقاومت اساسی در بازار عمل میکنه و معامله گران یا تریدر ها نگاه ویژه ای به این عدد دارن.

3. آموزش سبد سرمایه گذاری

یکی دیگه از راه هایی که میتونین از طریق آموزش به کسب درآمد برسین، آموزش سبد سرمایه گذاری هست. همون طور که میدونین چیدن سبد سرمایه گذاری یکی از مهم ترین اقداماتی هست که باید هر سرمایه گذای اونو رعایت کنه و نباید خارج از قوانینی که در این راستا مقرر شده، برخورد کنه.سبد سرمایه گذاری مجموعه ای از دارایی های مالی متعلق به یک سرمایه گذاره که شامل اوراق قرضه، سهام، ارزها، وجه نقد و معادل های نقدی و کالاها میباشد.

علاوه بر این، به مجموعه ای از سرمایه گذاری ها اطلاق میشه که یک سرمایه گذار برای کسب سود و در عین حال اطمینان از حفظ سرمایه یا دارایی ها استفاده میکنه.همچنین از مواردی که توصیه میشه اونو رعایت کنین، تنوع سبد سرمایه گذاری هست.

کارشناسان و افراد حرفه ای بازار های مالی همیشه میگن تخم مرغ هاتون رو در یک سبد قرار ندین زیرا با انجام این کار ممکنه برای ارزدیجیتال شما مشکلی در شبکه بوجود بیاد و ارزش اون پایین بیاد و دارایی شما ضرر کنه.

همچنین در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال نباید با احساسات و هیجانات خود خرید و فروش کنین و بدون در نظر داشتن شرایط پروژه، اقدام به سرمایه گذاری کنین.

پلتفرم های آموزشی  برای کسب درآمد ارزهای دیجیتال

کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال

شبکه های اجتماعی بهترین بستر برای کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال هستن.این شبکه ها به دلیل گستردگیشون در سراسر جهان، تولید محتوایی که شما در اون شبکه ها انجام میدین، زودتر به دیگر افراد نمایش داده میشه و در صورت ارائه مطاب درست و مفید، میتونه سریع تر از مطالب بقیه افراد در حوزه های مختلف برای دیگران قابل نمایش باشه.

به همین دلیل شما در اولین قدم برای کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال، باید این شبکه های اجتماعی مشهور و تاثیر گذار رو بشناسین. در ادامه به معرفی شبکه های اجتماعی که سرمایه گذاران وافرادی که در بازار های مالی فعالیت میکنن، این برنامه ها رو دنبال میکنن، میپردازیم.

1. اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری هست، این پلتفرم در سال 2010 تاسیس شد و اکنون بیش از 400 میلیون کاربر فعال داره. مالک اینستاگرام مارک زاکربرگ، بنیان گذار و مالک فیس بوک هست.

مارک زاکربرگ در 6 سپتامبر سال 2021 اینستاگرام رو به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کرد که ارزش فعلی این شبکه اجتماعی بیش از 100 میلیارد دلار تخمین زده شده. این شبکه اجتماعی امروزه در کنار توییتر، به یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین پلتفرم های انتشار اخبار ارز های دیجیتال شده.

2. تلگرام

تلگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها یا برنامه های پیام رسان موجود به شمار میره که قابلیت‌های بسیار متعددی رو در اختیار کاربران قرار داده و استفاده از تمام سرویس‌های اون رایگان هست. تلگرام ویژگی‌های متعددی دارده که اون رو از سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان متمایز میکنه.

تلگرام یک برنامه پیام رسان یا اصطلاحا مسنجر هست که امکان رد و بدل پیام‌های متنی، صوتی، فایل‌های تصویر، ویدیویی و غیره رو به صورت رایگان و از طریق شبکه اینترنت امکانپذیر میکنه. شما میتونین با استفاده از این برنامه با ایجاد کانال ها و گروه های آموزشی، به آموزش ارزهای دیجیتال بپردازیم و کسب درآمد داشته باشین.

3. یوتیوب

یوتیوب وب سایت رایگان اشتراک گذاری ویدیو هست که تماشای ویدیوهای آنلاین رو آسان میکنه. حتی میتونین ویدیوهای خودتون روآپلود کنین تا با دیگران به اشتراک بگذارین. یوتیوب که در ابتدا در سال 2005 ایجاد شد، اکنون یکی از محبوب‌ترین سایت‌های وب هست که هر ماه حدود 6 میلیارد ساعت ویدیو تماشا کننده داره.

یکی از دلایل محبوبیت یوتیوب، تعداد زیاد ویدیوهایی هست که میتونین پیدا کنین. به طور متوسط، هر دقیقه 100 ساعت ویدیو در YouTube آپلود میشه.

4. وب سایت ها

یکی دیگه پلتفرم هایی که شما میتونین توسط اون کسب درآمد داشته باشین، وب سایت ها میباشد. شما با استفاده از وب سایت های آموزشی که ایجاد کردین، میتونین با اشتراک گذاری اونا در سایت،به دیگران به اشتراک بزارین و دیگران از مطالب شما بهره ببرن در نتیجه شما به یک منبع درآمد غیر فعال میرسین که هر روزه قابلیت پیشرفت در اون وجود داره.

جمع بندی

کریپتو کارنسی ها آینده اقتصاد دنیا هستن و شما با کسب دانش و آگاهی در این حوزه، میتونین در آینده تصمیمات درستی برای خودتون بگیرین و آنیده بهتری رو برای خودتون رقم بزنین.

شما همچنین میتونین از طریق آموزش ارزهای دیجیتال، به کسب درآمد برسین تا سهمی در این دنیای بزرگ داشته باشین. ما در این مقاله به کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال و پلتفرم های آموزشی پرداختیم تا شما با دونستن بعضی موارد، چشم انداز بهتری رو برای خودتون داشته باشین و بتونین از طریق آموزش به کسب درآمد خیلی خوبی برسین. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشه و در راستای پیشرفت شما تلقی حاصل شه.


نظرات کاربران در مورد کسب درآمد از آموزش ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :2+57 = ?