گرانترین NFT های به فروش رفته تا به امروز( معرفی 20 NFT با قیمت میلیون دلاری)

1402/04/17


اگه بخوایین جزئیاتی در مورد برخی از گرانترین NFT های بفروش رفته تا به امروز بدونین یا بخوایین بدونین گرونترین مجموعه هنری NFT کدام هستش؟ اولاً باید بدونین اصلاً NFT چیست؟ چرا بوجود اومده ؟ هدف از بوجود اومدن اون چی بوده ؟ چطور تونسته تو بازار شناخته بشه و طرفدار پیدا کُنه، این فناوری جدید هستش، شور و شوق حاصل از این بازار از سال 2017 شروع شد و تونست تو اواسط سال 2021 تا سال 2022 ادامه داشته باشه در بخش هایی از این مقاله با گرونترین NFTهای فروخته شده در OpenSea آشنا می شیم. بنابراین اگر بخوایین درباره  20تا ازNFTهای برتر فروخته شده تا تاریخ 20 می 2022 آگاهی پیدا کنین این مقاله رو با دقت بخونین و تا آخرش با ما همراه باشین.

گرانترین NFT های به فروش رفته تا به امروز

سال 2021 سال خوش شانسی NFTها بود. سالی که قیمت برخی از NFT ها همه رو به تعجب انداخت و باعث شد چشم‌های زیادی به این بازار دوخته بشه و این خرید و فروش های پُرماجرا همچنان ادامه داشته باشه. اعداد و ارقامی که تو این بازار خواهین دید، خیلی مهیج هستش و درک اون برا خیلی از آدم هایی که اطلاعاتی در مورد NFT ندارن غیرممکن هستش! همراه ما باشین تا درمورد فناوری‌های بلاک چین و NFT بیشتر اطلاعات کسب کنین و قیمت گرون ترین NFTها را بدونین.

آشنایی بیشتر با توکن های بی همتا 

سال 2021 سال رُشد ارزهای دیجیتال و فنآوری بلاک چین بود. در این سال با افزایش سرمایه گذاری در زمینه ارزهای  دیجیتال و افزایش تراکنش های مالی در زمینه خرید و فروش NFTها استقبال بی نظیری از توکن های بی همتا و غیرقابل تعویض صورت گرفت. در چنین شرایطی کالاهایی که قبلاً به هیچ وجه مورد توجه نبودند نیز ارزشمند شده و مورد معامله قرار گرفتن. براساس آمارهای دقیقی که موتور جستجوگر گوگل ارائه کرده بیشترین عبارت NFT که تا به امروز مورد جستجو واقع شده در سال 2021 بوده. در همین سال بیشترین حجم معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال در بازارهای NFT یعنی Gateway و Open Sea به انجام رسیده.

گرانترین NFT های به فروش رفته تا به امروز

بر اساس نتایج بدست اومده از تحقیقات بازار ارزهای دیجیتال و فروش NFTها، به این نتیجه رسیدن که ارز دیجتال و NFT باهم ارتباط مستقیم دارن  و فروش هر کدام بر دیگری تاثیر گذار بوده است. تو سال 2022 گرانترین NFT های بفروش رفته به روز ترین و مهیج ترین معاملات سال بودن. بیشتر توکن های بی همتای فروخته شده تو زمینه تابلوهای هنری بوده. مجموعه هایی مثل کریپتوپانک‌ها و میمون های کسل تو این آثار قرار دارن. 

کریپتوپانک ها بر بستر ارزهای اتریوم تو اوایل سال 2017 متولد شدن که در اصل تصاویر پیکسلی بودن که از هزاران هزارپیکسل های رنگی تشکیل شده بودن. این کریپتو بانک ها تو ابتدای تولدشون رایگان بودن ولی بعدها با استقبال زیادی روبه رو شدن و پولی شدن به طوری که هم اکنون در لیست گرونترین اشیاء معامله شده تو دنیا قرار دارن.

ویژگی‌های مهم NFT چیه؟

در این قسمت فقط به خلاصه ای از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی که  یه توکن غیر قابل معاوضه می تونه داشته باشه رو براتون لیست کردیم:

کمیاب بودن، غیرقابل‌ تقسیم بودن، قابل انتقال بودن، اصالت، بی‌همتایی، حق مالکیت داشتن، خاص بودن، سودمند بودن، ملموس بودن و  ... هستش. 

بد نیست بدونین که اتریوم یه ارز رمزنگاری شده است مثل بیت کوین و دوج کوین. بلاکچین این پروژه از nft ها هم پشتیبانی میکنه. بلاک چین اتریوم اطلاعات مربوط به nftها رو ذخیره میکنه و به طراح اجازه میده تا هنر خودشو بصورت یه اثر اتو گرافی دیجیتال تبدیل کنه. یه تصویر یا یه اثر موسیقیایی میتونه صدها بار به اشتراک گذاشته بشه ولی اگه اون رو بصورت nft خریداری کرده باشین مطمئن باشین که یه چیز منحصر به فرد خریدین. کاربران می تونن با روش های خرید و فروش انواع nft به درآمدهای زیادی برسن. توصیه می کنیم اگه می خواین در مورد اینکه چطور می تونین یه NFT بسازین اطلاعاتی بدست بیارین مقاله آموزش ساخت NFT  رو مطالعه کنین.

گرانترین NFT های به فروش رفته تا به امروز

در ادامه مقاله میخوایم گرون ترین ان اف تی هایی که تا به امروز به فروش رفتن رو بهتون معرفی کنیم

1. The Merge اثر هنری  از PAK

گرونترین NFT هستش که تا به حال به فروش رفته. این ان اف تی تا حالا که داریم این مقاله رو خدمت شما عزیزان ارائه میدیم به قیمت 91.8 میلیون دلار فروخته شده.

مورات پاک یکی از مشهورترین هنرمندهای دنیای دیجیتال هستش که تونسته با خلق اثر ادغام، که یه تابلوی معروف از یه مجموعه هستش نام بزرگی تو فضای NFT داشته باشه. ارزش کل فروش  NFT از این ادغام حدود 91.8 میلیون دلار آمریکا هستش. اگه کسی بپرسه گرونترین هنر NFT چیه؟ Merge با ارزش 91.8 میلیون دلار امریکا.

1. The Merge اثر هنری  از PAK

2. Everydays: the First 5000 Days

5000 روز اول، دومین NFT تو گرونترین ان اف تی های به فروش رفته تا حالا هستش که به قیمت 69 میلیون دلار فروخته شده. این مجموعه عظیم از آثار هنری بیپل هستش که به قیمت 69 میلیون دلار توسط خانه حراج کریستی در اولین حراجی خودش فروخته شد. عنوان این اثر هنری "Everydays" هستش. آقای Beeple از سال 2007 بصورت مستمر آثار هنری خلق میکنه و تو این زمینه حتی یه روز رو هم برای ایجاد آثار هنری از دست نداده. این پشتکار ایشون باعث شده دومین NFT گرون قیمت تو دنیا  اثر ایشون باشه. 

2. Everydays: the First 5000 Days

3. PAK’s Clock NFT

ان اف تی ساعت اثر PAK به قیمت 52.74 میلیون دلاربه فروش رسید. ان اف تی ساعت PAK توسط پاک و جولیان آسانژ توسعه پیدا کرد و تو فوریه 2022 کاهش یافت، در حال حاضر در رتبه سوم بیشترین فروش NFT تا سال 2022 قرار داره. این ساعت یه شمارنده ساده هستش که تعداد روزهای زندانی شدن جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس را نشان میده. این NFT   به قیمت 52.74 میلیون دلار آمریکا به فروش رفته تا هزینه های قانونی این شخصیت بحث برانگیز را تامین کنه. میلیون ها نفر از حامیان کریپتوبانک ها از پشتیبانان این ساعت هستن. 

3. PAK’s Clock NFT

4. Human One NFT

ان اف تی Human One  انسان تنها به قیمت 28.9 میلیون دلار امریکا به فروش رسید. اثر انسان تنها یکی از منحصر به ‌فردترین ان اف تی های ساخته شده  توسط Beeple با عناصر ترکیبی هستش که شامل ساختاری به اندازه انسان هست که از اجزای مختلفی مانند چوب ماهون و آلومینیوم صیقلی ساخته شده، داخل یه قفسه شیشه ای هستش. نمایش این اثر از طریق چهار صفحه ‌نمایش ویدیویی که جمعاً 16 کیلو بایت وضوح دارن به نمایش گذاشته شده.

4. Human One NFT

5. CryptoPunk #7523

ان اف تی CryptoPunk #7523 به قیمت 11.7 میلیون دلارآمریکا به فروش رسید. سهامدار DraftKings، جناب آقای Shalom Meckenzie، کریپتوپانک 7523 را به قیمت 11.7 میلیون دلار خریداری کرده. این ان اف تی یکی ازاون 9 تا پانک بیگانه هستش که با یه بند قرمز، یک گوشواره طلا، یه ماسک صورت و یه پوست نادر بیگانه گی خودشو به وضوح بیان میکنه. 

5. CryptoPunk #7523

6. CryptoPunk #3100

ان اف تی CryptoPunk #3100 به قیمت 7.58 میلیون دلارامریکا به فروش رفته. این CryptoPunk یکی از نادرترین دسته بندی های پانک هستش که توسط Larva Labs ساخته شده. این یه بیگانه است که یه هدبند آبی و سفید به دور پیشونیش بسته و یه لبخند ملیح روی لبش نقش بسته.

این کریپتوپانک یکبار به قیمت 7.58 میلیون دلار به فروش رسید. 

6. CryptoPunk #3100

7. CryptoPunk #7804 

به قیمت 7.57 میلیون دلارامریکا به فروش رسید. CryptoPunk 7804 یکی از گرانترین NFT های فروخته شده  تا به امروز و جز 20 NFT پر فروش دنیای ارز های دیجیتال هستش. این کریپتوپانک ترکیبی از کمیاب ترین ویژگی های ایجاد شده توسط Larva Labs هستش. کریپتوپانک 7804یکی از 9 کریپتوپانک بیگانه هست که شامل یک کلاه جلویی، یک جفت سایه دودی و یک لوله یا پیپ با دود خارج شده از اون هستش که تا به امروز تونسته به مبلغ 7.57 میلیون دلاربه فروش برسه. 

7. CryptoPunk #7804

8. Right-click and Save As guy

ان اف تی کلیک راست کنین و پسر رو ذخیره کنین به قیمت 7.1 میلیون دلارامریکا به فروش رسید. یکی از جوک‌های محبوب بین مردمی که به NFTها علاقه‌مند نیستن. دلیل اونها اینه که هنر دیجیتال رو می تونن بدون هیچ هزینه ای کپی و ارسال کنن. پس چرا NFTها اینقدر ارزش دارن؟ اگرچه درست است که دریافت‌های مرتبط با هنر قابل تکرار نیستند، اما خود هنر می‌تواند تکرار شود.

گرچه اسنوپ داگ، یکی از محبوب ترین چهره هایی که به همه چیز در فضای متاورس، کریپتو، وب 3 و NFT علاقه مند هستش و به قیمت 7.1 میلیون دلار آمریکا خریداری شده. این NFT در لیست گرون قیمت ترین  ان اف تی های دنیا قرار داره. 

8. Right-click and Save As guy

9. Ringers #879

ان اف تیRingers #879  توسط Dimitri Cherniak خلق شده و به قیمت 5.8 میلیون دلار به فروش رسید. این ان اف تی زنگها مجموعه ای از آثار هنری دیجیتال هستش که به صورت تصادفی توسط دیمیتری چرنیاک خلق شده. کل مجموعه قیمت خیلی بالایی داره و ارزش مالی هر NFT صدها و هزاران دلار هستش. ان اف تی Ringers #879 در گرونترین قیمت خودش یعنی به مبلغ 5.8 میلیون دلار فروخته شد. این قطعه NFT همان پلتفرم Art Blocks هستش که به هنرمندان کمک می‌کنه تا به‌جای خلق آثار هنری، یه الگوریتم هنری تولید کنن تا با منحصربفرد بودنش بتونه چنین قیمتی داشته باشه.

9. Ringers #879

10. Beeple's Ocean Front

ان اف تی Beeple's Ocean Front  به قیمت 6 میلیون دلار امریکا فروخته شد. طراحی اقیانوس از نمای روبه رو اثری از Beeple است که بصورت بی‌نظیر اقیانوسی را با ساختار چوبی روی آن به نمایش گذاشته است. یکی از گرون ترین بیست ان اف تی برتر دنیاست. ساختار چوبی شامل خانه‌ها، ماشین‌های RV، ظروف و ... رو به تصویر کشیده و تو بالای این اثر هنری زرق و برق دار درختی بزرگ با قارچ های روی آن قرار گرفتن.

10. Beeple's Ocean Front

11. CryptoPunk #5217

ان اف تی CryptoPunk #5217  به قیمت 5.45 میلیون دلار امریکا به فروش رسید. CryptoPunk #5217 یکی از کمیاب‌ترین کریپتوپانک‌ها هستش که ویژگی‌های متعدد انواع مختلف کریپتوپانک ها رو یه جا داره. این کریپتو یکی از 24 میمونی که یکی از 419 کلاه بافتنی و یکی از 169 زنجیر طلایی دور گردنش آویزون شده.

این کریپتوپانک اولش تو سال 2018 با قیمت حدود 1800 دلار آمریکا فروخته شد، اما بعداً، تو جولای 2021، به یکی از گرون ترین NFT های فروخته شده در دنیا مشهور شد و تونست به قیمت 5.45 میلیون دلار به فروش برسه.

11. CryptoPunk #5217

12. Stay Free NFT

ان اف تی ادوارد اسنودن Stay Free به قیمت 5.4 میلیون دلار امریکا به فروش رسیده. در بین بیست تا از گرونترین NFTهایی که تا به حال فروخته شده، پرتره ادوارد اسنودن هستش که در برابر احکام دادگاه بصورت برجسته حک شده. نام ادوارد اسنودن با انتشار اطلاعات طبقه بندی شده از NSA در سال 2013 در صفحات تاریخ حک شد. هشت سال بعد اون  تو سال 2021 خبر غول آسایی جهان رو تکون داد، ادوارد اسنودن بار دیگر با فروش "Stay" به صفحه اخبار راه یافت. آقای ادوارد اسنودن تونست  ان اف تی خودشو به قیمت 5.4 میلیون دلار آمریکا به فروش برسونه.

12. Stay Free NFT

13. This Changed Everything NFT

ان اف تی تغییر این همه چیز، به قیمت 5.4 میلیون دلار آمریکا به فروش رسید. تغییراین همه چیز در واقع نمادی از ایجاد اینترنت از طریق یک NFT بود که شامل نمای هنری از کد منبع یکی از نسخه های اولیه شبکه جهانی وب بودش. مجموعه NFT حاوی یک پوستر دیجیتال با کدی بود که توسط تیم برنرزلی نوشته شده بود.

 این گرون‌ترین NFT فروخته شده تو OpenSea به خریدار ناشناس به مبلغ 5.4 میلیون دلار هستش. 

13. This Changed Everything NFT

14. Save Thousands Of Lives NFT

ان اف تی نجات هزاران جان به قیمت 4.5 میلیون دلارامریکا به فروش رسید. پروژه Save Thousands of Lives توسط Noora Health ایجاد شد تا درآمد حاصل از این NFT در واقع به هدف نجات جان افراد در سراسر جهان بشه.

خانم نورا هلث که در 3 مه 2021 اثرشو به مبلغ 4.5 میلیون دلار فروخت، کل درآمد حاصل از این معامله رو برای مراقبت از مادران و نوزادان در جنوب آسیا استفاده می کنه.

14. Save Thousands Of Lives NFT

15. CryptoPunk NFT #2338

CryptoPunk NFT #2338 به قیمت 4.32 میلیون دلارآمریکا به فروش رسید. یکی از پُر طرفدارترین مجموعه های NFT که مورد توجه خیلی ها قرار گرفت، CryptoPunks توسط Larva Labs بود. بین اونها هم همه کریپتوپانک‌ها به یک اندازه مورد توجه نبودن. بعضی هاشون کاملاً خاص بودن وتونستن به یکی از گرونترین NFT های فروخته شده تبدیل بشن.

CryptoPunk #2338 در ردیف بیست NFT برتر قرار داره. CryptoPunk #2338 یکی از 88 طرح سری Zombie با رنگ پوست زامبی سبز کلاسیک، چشمان خون آلود و ظاهری پانکی هستش که یه دسته مو از سرش بیرون زده. این اثر تونست  در اوت 2021 به 4.32 میلیون دلار فروخته شه.

15. CryptoPunk NFT #2338

16. The Replicator NFT

Replicator NFT به قیمت 4.1 میلیون دلار امریکا فروخته شد. Replicator NFT به قیمت 4.1 میلیون دلار فروخته شد و تو فهرست پرفروش‌ترین کلکسیون‌های NFT تو سال 2022 قرار گرفت. مد داگ جونز یکی از محبوب‌ترین گرافیست‌های کانادایی بود، که تونست با انقلاب اکوسیستم NFT، با یکی از تابلوهاش 

وارد فضای NFT های پُرفروش بشه. Replicator یه دستگاه فتوکپی را در یک فضای اداری تنگ با چراغ‌های مطالعه، لامپ های روشن شهر تو پس‌زمینه، یک میز نقشه‌کشی، با یه کف پوش با طراحی بسیار ساده  تو کف آپارتمان نشون میده.

شاید فکر کنین دلیل اینکه این هنرمند تونسته تو آوریل 2021 در حراج فیلیپس نزدیک به 4.1 میلیون دلار آمریکا به دست بیاره، اینه که نسخه ویدیویی NFT آهنگ‌های مصنوعی یکپارچه سازی با سیستم عامل را پخش می‌کنه. هر ۲۸ روز یکبار مد داگ جونز NFTهای منحصربه‌فرد تولید می‌کنه. فکرشو بکنین با ظرفیت تولید ۱۸۰ تا ۲۲۰ NFT منحصر به‌ فرد که کلکسیونر می‌تونه نگه داره یا معامله کنه، چقدر میتونه پولدرآره و به جامعه بشریت خدمت کنه.

16. The Replicator NFT

17. The Original ‘Doge’ Meme NFT

میم NFT اصلی 'Doge' به قیمت 4 میلیون دلار فروخته شد. DogeCoin اساساً یک میم کوین هستش که تعداد زیادی تعقیب کننده داره. تابلوی سگ کوچولو، تصویری از همان میم دوج به یکی از پر درآمدترین NFT های تاریخ تبدیل شد.

تصویر یکی از شناخته ‌شده‌ترین میم‌های اینترنتی - Doge، در اوایل ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ توسط یکی از برندگان حراجی «pleaserdao» به قیمتی حدود 1696.9 ETH فروخته شد.

18. Bored Ape NFT Yacht Club #8817

Bored Ape NFT Yacht Club #8817 به قیمت 3.14 دلار آمریکا به فروش رسید. درست مثل CryptoPunks که تونست با مجموعه هزاران پانک خودش امتیاز زیادی تو اکوسیستم NFT به دست بیاره، Bored Ape NFT Yacht Club هم یکی از این مجموعه ها بود که مورد توجه خیلی از هنرمندان و معامله گرهای NFT قرار گرفت. 

یکی از اونها Bored Ape #8817 هستش که منتخب یکی از میمون های طلایی در کل مجموعه هستش و بنابراین کالای کمیابیه. این میمون به قیمت 819 اتریوم یا 3.14 میلیون دلار آمریکا فروخته شد و یکی از گران ترین میمون های NFT Bored Ape است که تا امروز فروخته شده. 

18. Bored Ape NFT Yacht Club #8817

19. Meebit NFT #10761

Meebit NFT #10761 به قیمت 2.7 میلیون دلارآمریکا به فروش رسید. بعد از اینکه Larva Labs با سری کریپتو پانکس‌های خودش به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد وتونست چندتا از اونها رو   جزو گرون‌ترین NFTهای فروخته شده توOpenSea ثبت کنه، مجموعه Meebit در سال 2021 به عنوان دنباله‌ای از مجموعه فوق‌العاده موفق عرضه شد.

مجموعه Meebit دارای 20،000 کاراکتر Voxel 3D هستش که به نظر میاد به طور منطقی از کریپتو پانک های پیکسلی دوبعدی تکامل یافته هستش. Meebit #10761 یکی از کمیاب‌ترین اعضای مجموعه‌ هستش. یکی از اون Meebitهای تجزیه‌شده با ظاهری غم‌انگیز هستش که به نظر خیلی از کارشناسان همین ظاهرغم انگیز تونسته اونو به یکی از گرانترین NFT های به فروش رفته به قیمت 2.7 میلیون دلار تبدیل کنه.

19. Meebit NFT #10761

20. Solana Monkey Business NFT

Solana Monkey Business NFT – SMB #1355: به قیمت 2.1 میلیون دلار آمریکا به فروش رفت. بلاک چین Solana برای ایجاد NFT به خاطر پایین بودن قیمت بنزین و نرخ تراکنشها خیلی سریع محبوبیت پیدا کرد. سولانا سری NFT پرچمدار خودشو به نام Solana Monkey Business یا SMB ایجاد کرد. از بین مجموعه SMB های اون SMB #1355 بیشترین طرفدارهارو داشته و تونسته به یکی از گرونترین NFT های فروخته شده تبدیل بشه.

SMB #1355 یه هد پیکسلی عجیب و غریب داره که دلیل تبدیل شدن اون به یکی از 20 NFT گرون قیمت دنیا همین هستش.

20. Solana Monkey Business NFT

سخن آخر

تو این مقاله با گرونترین NFT های فروخته شده  تا به امروز( معرفی 20 NFT با قیمت ملیون دلاری) آشنا شدین و درباره اونها و دلیل ممتاز بودنشون صحبت کردیم. همچنین در مورد اینکه NFT چیست توضیحاتی دادیم و ویژگی های NFT ها هم بحث کردیم. امیدواریم که با خوندن این مقاله سهم کوچیکی در افزایش اطلاعات شما درمورد NFT ها و با ارزشترین اونا داشته باشیم.


نظرات کاربران در مورد گرانترین NFT های به فروش رفته تا به امروز( معرفی 20 NFT با قیمت میلیون دلاری)
سوال امنیتی :3+84 = ?