یوان دیجیتال در المپیک زمستانه چین

1400/11/28
یوان دیجیتال در المپیک زمستانه چین

چین پس از چند وقت از آغاز آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) این شانس را دارد در بازی های المپیک زمستانی پکن این ارز دیجیتال را به نمایش بگذارد. چین یوان دیجیتال خود را قبل از المپیک زمستانی پکن در اختیار ورزشکاران و تماشاچیان قرارخواهد داد.
رئیس بانک مرکزی چین (PBOC) نحوه استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC) در بازی‌های المپیک زمستانی پکن را فاش کرده است. به گفته یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی به نظر می رسد همه کاربران خارجی از کیف پول های سخت افزاری استفاده خواهند کرد.

آخرین آزمایش یوان دیجیتال

مدیر ارشد بانک صنعتی و تجارتی چین که یکی از بزرگترین بانکهای تجارتی این کشور است در یکی از نشست های خبری اعلام کرده که احتمالا در بازی زمستانه چین عرضه کامل یوان چین اتفاق می افتد. و استفاده گسترده مشتریان داخلی و بین المللی در طول این رویداد فرصتی طلایی برای چین خواهد بود تا استفاده یوان چین را افزایش دهد و جایگاه بین المللی آن را به طور قابل توجهی تقویت کند.
به این ترتیب یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی چین (PBOC) طی یک وبیناری که روز سه شنبه توسط شورای آتلانتیک برگزار شده بود، آخرین نسخه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) را ارائه کرد. و اعلام کرد که چین توانایی  پرداخت روزانه 2 میلیون یوان (315000 دلار) یا بیشتر در بازی های المپیک زمستانی را دارد. از طرفی بررسی دقیقی نشان دهد هر روز چندین یا چند میلیون یوان قابل پرداخت‌ خواهد بود.

اقدامات بانک چین برای پزیرش بیشتر یوان دیجیتال

بانک چین، یک بانک تجاری تحت کنترل دولتی، تعدادی دستگاه خودپرداز یوان دیجیتال را در برخی از مکان‌های  عمومی در سطح کشور قرار داده. این دستگاه ها می توانند اسکناس های ارز خارجی را به یوان دیجیتال یا اسکناس یوآن معمولی تبدیل کنند.
در ژانویه، این بانک یوان دیجیتال خود را در فروشگاه های اپلیکیشن اندروید و iOS در مناطق آزمایشی در دسترس قرار داد. همچنین رئیس بانک مرکزی چین فاش کرد که یوان چین تا پایان سال 2021 دارای 261 میلیون کاربر منحصر به فرد بوده و تراکنش هایی به ارزش 87.5 میلیارد یوان (13.78 میلیارد دلار) با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین انجام شده است. علاوه بر این، اکنون بیش از 8 میلیون تاجر یوان دیجیتال را می پذیرند.
 شایان ذکر است که علاوه بر بازی‌های المپیک زمستانی، یوان دیجیتال در شهرهای مختلف چین از جمله شنژن، سوژو، شیونگان، چنگدو، شانگهای، هاینان، چانگشا، شیان، چینگدائو و دالیان در حال آزمایش است.

جدید ترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد یوان دیجیتال در المپیک زمستانه چین
سوال امنیتی :6+99 = ?