آیا تتر قابل بلوکه شدن است؟ (نحوه جلوگیری از بلوکه شدن تتر)

1401/06/10


ما سعی می کنیم در مقاله ایا تتر قابل بلوکه شدن است؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی راه های جلوگیری از مسدود شدن تتر بپردازیم و نحوه جلوگیری از بلوکه شدن تتر رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین امنیت تترهای خودتون رو افزایش بدین. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بزرگ بالا تبدیل بشه.

همچنین شما نیز می تونین وارد بازار ارزهای دیجیتال شده و با خرید و فروش رمز ارزهای سودهای زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین  و درمرد ارز دیجیتال مورد نظر خودتون و دراین مورد درباره آینده تتر اطلاعاتی باید داشته باشین تا بتونین بدون هیچ مشکلی اقدام به خرید و فروش کنین.

جالب اینجاست که بدونین بازار کریپتوکارنسی ها دارای ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از این رمز ارزها دارای ویژگی ها و کاربردهای خاصی هستن که به دلیل این ویژگی ها مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. ارز دیجیتال تتر نیز یکی از رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی هاست. نکته قابل توجه این هست که ارز دیجیتال تتر نوعی رمز ارز متمرکز هست و امروزه محبوبیت زیادی در بین کاربران و افراد ایرانی ها قرار گرفته. یکی از دلایل محبوبیت تتر در بین ایرانی ها نیز قطع بودن ارتباط شبکه بانکی کشور با بانک جهانی هست که نقل و انتقالات با ارزهای فیات رو با مشکل مواجه کرده. به همین دلیل افراد برای اینکه بتونین پول به سایر نقاط ارسال کنند، می تونن از ارز دیجیتال تتر استفاده کنند.

ما تلاش می کنیم در مقاله ایا تتر قابل بلوکه شدن است؟ به طور کامل بررسی کنیم که چجوری امکان مسدود شدن تتر برای ایرانی ها وجود داره و نحوه جلوگیری از بلوکه شدن تتر رو برای شما یاد بدیم و راه های جلوگیری از مسدود شدن تتر رو برای شما معرفی کنیم. بهتره بدونین به طور کلی حساب تتر و سایر ارزهای دیجیتال متنرکز با توجه به قوانین امکان مسدود شدن دارن. همین موضوع نیز باعث شده تا ترس در بین کاربران ایرانی به وجود بیاد.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، شاید اسم ارز دیجیتال تتر رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که ارز دیجیتال تتر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ارز دیجیتال تتر با نماد اختصاری USDT نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله در رتبه 3 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال تتر نوعی استیبل کوین هست که قیمت اون همیشه ثابت و دارای پشتوانه دلار آمریکا هست. به عبارت دیگه به ازای هر عدد ارز دیجیتال تتر که در بازار در گردش هست، یک دلار در بانک مرکزی آمریکا نگهداری میشه.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال تتر بزرگترین استیبل کوین بازار هست و همواره قیمت ثابتی داره. همچنین ارز دیجیتال تتر به دلیل داشتن کاربردها و مزایای زیادی که به همراه داره، مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران فعال بازار کریپتوکارنسی ها قرار می گیره و محبوبیت زیادی به دست میاره. از جمله از این مزیت ها و کاربردها می تونیم به جلوگیری از نوسانات شدید بازار اشاره کنیم. به عبارت دیگه، شما می تونین سرمایه و ارزهای دیجیتال خودتون رو از نوسانات شدید بازار حفظ کنین. همچنین از اونجایی که تراکنش های ارز دیجیتال تتر بر روی بلاک چین انجام میشه، شما می تونین از رمز ارز تتر برای نقل و انتقالات پول استفاده کنین. نکته قابل توجه این هست که از اونجایی که تتر قیمت ثابت داره، گزینه مناسبی برای این کار محسوب میشه.

ارز دیجیتال تتر به صورت متمرکز فعالیت می کنه و یکی از بزرگترین رمز ارزهای متمرکز بازار محسوب میشه و توسط شرکت Tether ایجاد و راه اندازی شده. به همین دلیل تحت نظارت این شرکت قرار داره و توسط اون مدیریت میشه. بنابراین، از اونجایی که ارز دیجیتال تتر به صورت متمرکز فعالیت می کنه، امکان مسدود شدن و بلوکه شدن اون وجود داره و باید با استفاده از روش هایی از این کار جلوگیری کنیم.

آیا تتر قابل بلوکه شدن است؟

آیا تتر قابل بلوکه شدن است؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که آیا تتر قابل بلوکه شدن است؟ بهتره بدونین یکی از چالش ها و دغدغه های کاربران بازار کریپتوکارنسی ها مربوط به مسدود شدن ارزهای دیجیتال هست و از این می ترسن که دارایی ها و یا سرمایه های خودشون از دست بره. نکته قابل توجه این هست که فقط برخی از ارزهای دیجیتال امکان مسدود شدن یا بلوکه شدن رو دارن. از جمله از این رمز ارزها می تونیم به ارز دیجیتال تتر اشاره کنیم. چون ارز دیجیتال تتر به صورت متمرکز فعالیت می کنه و هر ارز دیجیتال یا پلتفرمی که به صورت متمرکز فعالیت بکنه، مجبور با پیروی از برخی قوانین و مقرراتی هست که همین موضوع باعث میشه تا نگرانی هایی در مورد مسدود شدن به وجود بیاد.

جالب اینجاست که بدونین در مورد سایر ارزهای دیجیتال غیر متمرکز مثل اتریوم، بیت کوین و... این چنین نیست و هیچ وقت امکان مسدود کردن و بلوکه شدن اون ها وجود نداره، چون کاملا غیر متمرکز هستن. نکته قابل توجه این هست که بدونین امکان بلوکه شدن تتر یا مسدود شدن تتر ربطی به بلاک چین نداره، چون تتر بخشی از بلاک چین هست و خودش یه بلاک چین اختصاصی نیست. به عبارت دیگه، ارز دیجیتال تتر نوعی قرارداد هوشمندی هست که بر روی دفتر کل بلاک چین فعالیت می کنه. همچنین همونطور که در بخش قبلی نیز گفتیم، ارز دیجیتال تتر توسط شرکت Tether راه اندازه شده و توسط این شرکت مدیریت و کنترل میشه. همین موضوع باعث میشه تا این شرکت برخی قوانین و مقرراتی که دوست داشت رو بر روی تتر اعمال کنه.برای اینکه بدونین تتر چگونه مدیریت میشه در سایت صرافی اینانس مقاله ای با همین عنوان هست که میتونین مطالعه کنین.

باید بدونین که در کدهای برنامه نویسی ارز دیجیتال تتر از زمان راه اندازی تاکنون، این قابلیت رو برای دارنده ارز در کدهای برنامه اون درج کرده بودن که مالک این ارز دیجیتال هر زمان می تونن هر تعداد آدرس تتر رو مسدود یا ازادسازی کنه. به همین دلیل، بحث مسدود سازی تتر تازه نیست، بلکه از ابتدا در اساس اون وجود داشت، فقط امروزه بحث مسدود سازی تتر به دلیل تحریم ها این موضوع پررنگ شده و معامله گران رو نگران کرده.

نحوه جلوگیری از بلوکه شدن تتر چگونه است؟

نحوه جلوگیری از بلوکه شدن تتر

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله آیا تتر قابل بلوکه شدن است؟ نحوه جلوگیری از بلوکه شدن تتر رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و امنیت تترهای خودتون رو افزایش بدین. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر نوعی رمز ارز متمرکز هست. بنابراین، طبق قانون کلیه داده های خرید و فروش این ارز محبوب قابل کنترل و بررسی هست. اگه از صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای خرید و فروش تتر استفاده می کنین، در صورت دستور دولت آمریکا امکان مسدودسازی حساب کاربران ایرانی یا هر کشوری وجود داره. به این ترتیب، ممکنه حساب شما در این صرافی ها نیز مسدود بشه و سرمایه خودتون رو از دست بدین.

جالب اینجاست بدونین، طبق اخباری که در ماه های اخیر مربوط به بلوکه شدن تتر منتشر شد، مربوط به ردیابی حملات باج افزار و سوء استفاده از شبکه بلاک چین بود و ارتباطی با مسدود شدن تتر نداره. همین موضوع باعث شده تا نگرانی ها و ترس های زیادی برای کاربران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال به وجود بیاد.

بهتره بدونین در هر صورت از اونجایی که ارز دیجیتال تتر نوعی رمز ارز متنرکز هست، امکان مسدود شدن اون وجود داره و ممکنه روزی تتر بلوکه بشه و سرمایه شما از دست بره. بنابراین، برای اینکه امنیت تترهای خودتون رو تضمین کنین، باید نحوه جلوگیری از بلوکه شدن تتر رو یاد بگیرین. یکی از راه های جلوگیری از مسدود شدن تتر، استفاده از صرافی های ایرانی مثل صرافی اینانس هست. این کار باعث میشه تا امکان مسدود شدن تتر های شما به حداقل برسه.

صرافی ارز دیجیتال اینانس برای اینکه IP کاربرانش توسط شرکت سایفرتریس که شرکت ردیابی معاملات ارزهای دیجیتال هست، قابلیت بررسی نداشته باشه، اقدام به طراحی مرورگر اختصاصی خود کرده. همچنین سرورهای صرافی اینانس در داخل ایران وجود داره و به هیچ عنوان ترافیک داده های کاربران ایرانی در اختیار شرکت های خارجی قرار نمی گیره. به همین دلیل برای خرید تتر، بیت کوین، دوج کوین و سایر رمز ارزهایی که در صرافی امن اینانس ارائه شده، به راحتی و بدون نگرانی از مسدود شدن حساب ارز دیجیتالتون اقدام کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ایا تتر قابل بلوکه شدن است؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی راه های جلوگیری از مسدود شدن تتر بپردازیم و نحوه جلوگیری از بلوکه شدن تتر رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر از اونجایی که به صورت متمرکز فعالیت می کنه، امکان مسدود شدن و بلوکه شدن اون وجود داره.

همچنین یکی از راه های جلوگیری از مسدود شدن تتر این هست که از صرافی های ایرانی برای خرید تتر استفاده کنیم. صرافی اینانس یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هست که می تونین از این صرافی اقدام به خرید تتر کنین.


نظرات کاربران در مورد آیا تتر قابل بلوکه شدن است؟ (نحوه جلوگیری از بلوکه شدن تتر)
سوال امنیتی :2+94 = ?