استخراج بیت کوین در کلینیک Covid-19روسیه

1401/05/31
استخراج بیت کوین در کلینیک Covid-19روسیه

یک متخصص فن آوری اطلاعات که برای یک مؤسسه پزشکی در جمهوری آلتای روسیه کار می کند، به دلیل استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در محوطه یک بیمارستان کووید-19 بازداشت شده است. این مرد تقریبا یک سال قبل از اینکه مجری قانون مزرعه بیت کوین وی را منهدم کند، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را با استفاده از برق رایگان دولتی استخراج کرده است.

کارمند بیمارستان جمهوری آلتای منطقه سیبری، دلیل راه اندازی این مزرعه دیجیتال را رونق ارزهای دیجیتال در 2021 عنوان کرده است. به گزارش رسانه های خبری روسی Bits.media و RBC Crypto ؛ او تجهیزات ماینینگ را از اوایل سال گذشته خریداری کرده و از فوریه 2021 به عنوان متخصص ارشد امنیت اطلاعات، سخت افزار استخراج دیجیتال را نصب و به سرورهای بیمارستان متصل کرده است.

طبق بیانیه سرویس امنیت فدرال، FSB تجهیزات استخراج تقریبا یک سال کامل با برق سرقتی کار کرده و معادل 7000 دلار از برق مصرفی این کلینیک استفاده کرده است. طبق توضیحات مجری قانونی، کارشناس فن آوری اطلاعات به دلیل مشکلات مالی به استخراج ارزهای دیجیتال روی آورده و تصمیم گرفته عملیات استخراج را در محل کار خود راه اندازی نماید.

در بازرسی های انجام شده در منزل این شخص، پلیس و بازرسان FSB دستگاه های ماینینگ و سایر تجهیزات رایانه ای را کشف و ضبط کرده اند. این ماینر دیجیتال که هویتش فاش نشده است، احتمالا به دلیل این اقدام بر اساس قانون جنایی روسیه به دو سال زندان محکوم خواهد شد.

پرونده آلتای در بحبوحه افزایش محبوبیت استخراج ارزهای دیجیتال آشکار شده است. با این وجود، در حال حاضر ماینینگ ارزهای دیجیتال در زیرزمین ها، گاراژها، ویلاها و حتی موسسات دولتی به یک روش معمول تبدیل شده است.

ماینینگ ارزهای دیجیتال در روسیه

بر اساس داده های دانشگاه کمبریج، روسیه سومین قطب بزرگ استخراج بیت کوین در جهان است. با این حال، استخراج ارزهای دیجیتال هنوز به طور جامع در روسیه تنظیم نشده است. دولت تنها تعرفه ماینرهای خانگی را افزایش داده است.

همچنین پیش از این کارشناسان پیش بینی کرده اند که تحریم ‌های اعمال شده علیه روسیه، احتمالا مانع رشد بخش ارزهای دیجیتال چند میلیارد دلاری در کشور خواهد بود. با این حال، روسیه در یک اقدام ناگهانی موضع خود را تغییر داده و هم اکنون در حال بررسی رفع موانع احتمالی در خصوص ماینینگ و تجارت دارایی های دیجیتال است.

در ماه می سال جاری، مقامات داغستان دو مزرعه غیرقانونی ارزهای دیجیتال را تعطیل کرده و بیش از 1500 دستگاه ماینینگ را مصادره نموده اند که یکی از آنها در ایستگاه پمپاژ شرکت آبرسانی جمهوری روسیه قرار داشته است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد استخراج بیت کوین در کلینیک Covid-19روسیه
سوال امنیتی :6+38 = ?