ایلان ماسک کیست و چه تاثیری روی شیبا گذاشت؟ | تاثیر توییت ایلان ماسک روی قیمت Shiba Inu | رابطه ایلان ماسک و شیبا اینو

1402/06/16
ایلان ماسک کیست و چه تاثیری روی شیبا گذاشت؟ | تاثیر توییت ایلان ماسک روی قیمت Shiba Inu | رابطه ایلان ماسک و شیبا اینو

ایلان ماسک یکی از بزرگترین کارآفرین های دنیاست که علاقه ی بسیار زیادی به ارز های دیجیتال داره. البته علاوه بر این میتونیم Elon musk رو به عنوان یه سرمایه دار و سرمایه گذار نابغه هم بدونیم. با وجود اینکه شهرت اصلی ایلان در دنیا به خاطر تفکر پیشرویی که تو حوزه ی تکنولوژی و همچنین تلاش هاش برای پیشرفت و توسعه ی اون هستش، اما تو ایران ببیشتر به خاطر توییت هایی که در مورد ارز های دیجیتال به خصوص شیبا زده معروفه. البته نباید فراموش کرد که به خاط تاثیر آخرین توییت ایلان ماسک ارز شیبا تا این حد معروف شد و خرید شیبا اینو ترند شد.

تو این مقاله با بیوگرافی، تحصیلات و فعالیت ها، پروژه های فعلی ایلان ماسک و همچنین فعالیت هایی که تو بازار رمز ارزها داشته، بیشتر آشنا میشیم و در مورد توییت هایی که در مورد شیبا و سایر ارز های دیجیتال نوشته، صحبت میکنیم. علاوه بر اون تاریخچه قیمت شیبا در یک سال گذشته، پامپ ها و دامپ های این رمز ارز رو به طور مفصل بهتون شرح میدیم. همچنین بررسی میکنیم با هر توییت ایلان ماسک، قیمت شیبا چه مقدار افزایش پیدا کرده.

ایلان ماسک کیست؟

 

ایلان ماسک که متولد سال 1971 در شهر پرتوریای آفریقای جنوبی است، از همون دوران کودکی نشون داد که هوش بالایی رو داره. ایلان وقتی که ده سال داشت، صاحب اولین کامپیوترش شد و شروع به یادگیری برنامه نویسی کرد. دو سال بعد، وقتی که فقط 12 سال داشت، اولین بازی کامپیوتریش رو با اسم Blaster ساخت. در نهایت هم اون بازی رو به ازای دریافت 500 دلار به یه مجله اینترنتی به اسم PC and Office Technologi فروخت.

وقتی که آقای ماسک به 19 سالگی رسید، تصمیم گرفت که برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت کنه. بعد از دو سال درس خوندن تو دانشگاه کوییز، تو سال 1991 تصمیم گرفت که به دانشگاه بهتری بره. به همین خاطر بار و بندیلش رو بست و به پنسیلوانیا رفت. ایلان تو اونجا موفق شد که تو رشته های کسب و کار و فیزیک، لیسانس بگیره. بعدش برای دریافت مدرک دکترا تو رشته ی فیزیک انرژی، به دانشگاه استنفورد تو کالیفرنیا رفت ولی بیشتر از دو روز نتونست اونجا دووم بیاره و انصراف داد.

ایلان ماسک: از فرش به عرش

با توجه به اینکه دهه ی 1990، دوران اوج شکل گیری شرکت های اینترنتی بود، ایلان ماسک هم برای اینکه از قافله جا نمونه، اولین شرکتش رو با اسم Zip2 تاسیس کرد. زیپ 2 در واقع یه راهنمای شهری آنلاین بود که محتوای سایت های مطرحی مثل نیویورک تایمز و شیکاگو تریبون رو براشون تامین میکرد. بعد از گذشت چند وقت یعنی تو سال 1999، شرکت کامپیوتری کامپک (Compaq) این شرکت رو با پیشنهاد 307 میلیون دلار نقد و 34 میلیون سهام خرید. سهم ایلان ماسک از این مبلغ حدودا 22 میلیون دلار بود.

ایلان ماسک در قدم بعدیش، تصمیم گرفت که که وارد دنیای پرداخت های مالی بشه، به همین خاطر هم تو سال 1999 X.com رو ساخت. این شرکت یه سال بعد با کمپانی کانفینیتی ادغام شد و به این ترتیب سرویس معروف پی پال بوجود اومد. در نهایت این تیم تصمیم گرفتن که پی پال رو با مبلغ 1.5 میلیارد دلار به فروشگاه اینترنتی ebay بفروشن. با توجه به اینکه 11 درصد پی پال متعلق به ایلان ماسک بود، از این مبلغ هم 11 درصد بهش رسید.

بعد از اون ایلان ماسک تصمیم گرفت که به دنبال رویا هایی که در مورد سفر به فضا و مریخ داشت بره، به همین خاطر تو سال 2002 کمپانی Space X رو ساخت. عملکرد این کمپانی بقدری خوب بود که سال 2008، ناسا قراردادی رو برای انتقال محموله ها به ایستگاه بین المللی فضایی با این شرکت بست. با گذر بیشتر زمان ایلان علاوه بر تسخیر فضا، نجات نسل های آینده بشر و جهان هم به علاقه مندی هاش اضافه شد و به همین خاطر وارد دنیای حمل و نقل و انرژی های تجدید پذیر شد.

تسلا موتورز که در حال حاضر ایلان ماسک به عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره ی اون مشغول به فعالیت هستش، تو سال 2003 تاسیس شده. تمرکز اصلی این شرکت روی ساخت ماشین های الکتریکی مقرون به صرفه اس. به جرعت میشه گفت که تکنولوژی استفاده شده تو این ماشین ها رو هیچ جای دیگه ای نمیشه پیدا کرد و این ماشین ها از نظر تکنولوژی چند دهه از رقیاشون جلوتر هستن.

ایلان ماسک و ارز دیجیتال

همونطور که میدونین ارز های دیجیتال تو چند سال گذشته تحولات زیادی رو تو دنیا ایجاد کردن، به همین خاطر هم توجه افرلد زیادی از جمله ایلان ماسک رو به خودشون جلب کردن. از طرفی آقای ماسک یکی از با هوش ترین سرمایه گذار های جهان هستش که تونسته تو کمتر از 20 سال به دومین شخص ثروتمند دنیا تبدیل بشه. علاوه بر اون هیچ کس نمیتونه این واقعیت رو که هر نوع واکنشی از جانب ایلان ماسک در مورد ارز رمزنگاری شده این بازار رو متزلزل میکنه، انکار کنه.

البته نباید این قضیه رو فراموش کرد که ایلان ماسک سابقه ی خوبی در مورد این نوع دستکاری ها نداره، چون قبل از این، با توییت هایی که در مورد سهام تسلا منتشر کرده بود، باعث شد که قیمت سهام تسلا افزایش پیدا کنه. البته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این اقدام ایلان ماسک رو محکوم و کمپانی تسلا رو جریمه کردن.

برخی از افراد معتقد هستن که ایلان ماسک مثل یک قهرمان تو بازار رمز ارزهاست، عده ای هم اعتقاد دارن که تنها قصد ایلان ماسک دستکاری کردن تو این بازار و استفاده از نوسانات اونه. برای مثال تو یکی از توییت هاش گفته که پسر کوچکش یعنی Lil X، دوج خود را مانند یک قهرمان در دست داره، و تا الان حتی یه بار کلمه فروش رو به زبان نیاورده؛ ناگفته نمونه که همین توییت باعث پامپ شدید قیمت ارز Doge شد.

اولین بار تو تاریخ 1 فوریه بود که ایلان ماسک هشتگ #Bitcoin رو به قسمت بایوی اکانت توییتریش اضافه کرد، گمانه زنی های زیادی در مورد اینکه تسلا میخواد بیت کوین رو به عنوان روشی برای پرداخت انتخاب کنه بوجود اومد. از اونجایی که تو بازار های مالی شایعات میتونن تاثیر زیادی رو روی قیمت یه کالا بزارن، قیمت BTC نیز با یه رشد 20 درصدی به 38 هزار و 500 دلار رسید. در نهایت تو مارچ 2021 بود که ایلان ماسک تو حساب توییتریش اعلام کرد که کمپانی تسلا، بیت کوین رو به عنوان روشی برای پرداخت میپذیره، ولی اون زمان بیت کوین تو سقف تاریخی خودش (حوالی 64 هزاردلار) قیمت داشت.

ایلان ماسک و دوج کوین

ایلان ماسک یکی از تاثیر گذار ترین کارآفرین های قرن بیست و یک هستش که هوش بالایی رو تو شناسایی فرصت های سرمایه گذاری جدید داره. عده ی زیادی از مردم Elon Musk رو به عنوان یه ابر قهرمان قبول دارن و منتظرن تا فرصت سرمایه گذاری جدیدی رو به مردم معرفی کنه. از طرفی این شخص نزدیک به 60 میلیون فالوور تو توییتر داره و هر توییتی که منتشر میکنه تو همون دقایق اول میلیون ها بازدید ازش میشه. به همین خاطره که یه توییت ایلان ماسک شیبا و دوج کوین رو پامپ میکنه و مردم رو برای خرید دوج کوین مشتاق تر میکنه.

اولین بار تو آوریل (فروردین) سال 2019 بود که دوج کوین به عنوان ارز دیجیتال مورد علاقه ایلان ماسک، معرفی شد. آقای ماسک تو توییتی دوج کوین رو در یک کلمه، عالی توصیف کرده بود. از طرفی ارتباط نزدیک جکسون پالمر (Jackson Palmer)، بنیانگذار دوج کوین، و ایلان ماسک فعالیت های زیادی رو تو بستر توییتر برای مقابله با کلاهبرداری هایی که تو حوزه ارز های دیجیتال انجام میشه، کردن.

چند وقت بعد، ایلان ماسک با توییت تصویر زیر، و استفاده از جمله ی " این اتفاق غیر قابل اجتناب است." مجددا از دوج کوین حمایت کرد. این عکس که نشون میده استاندارد دوج کوین سیستم های اقتصاد جهانی رو زیر و رو میکنه، یکی از میم های اینترنتی مشهور بین اعضای جامعه دوج کوین هستش، به احتمال زیاد فقط به خاطر جنبه طنز اون منتشر شده ولی همین توییت تونست باعث افزایش 12 درصدی قیمت دوج کوین بشه.

 یکی دیگه از توییت هایی که ایلان ماسک در مورد دوج کوین منتشر کرده، و باعث رشد 30 درصدی این ارز توچند دقیقه شده رو میتونین تو تصویر بعدی مشاهده کنین. ظاهرا دوج کوین به ارز دیجیتال محبوب سلیریتی ها تبدیل شده، اسنوپ داگ که یکی از معروف ترین خواننده های رپ آمریکاست، تو یکی از توییت هاش که مخاطبش ایلان ماسک بوده، تصویری فتوشاپ شده رو از آخریت آلبوم استودیویش منتشر کرده. تو این عکس صورت اسنوپ داگ با عکس سگی که نماد دوج کوین هستش، جایگزین شده.

این عکس تو مدت زمان کوتاهی به شدت محبوب شد و توجه بسیاری از کاربرا رو به خودش جلب کرد. جین سیمونز که خواننده مشهور گروه کیس (kiss) هستش، از افراد مشهور دیگه ای بود که به این عکس واکنش نشون داد. این عکس که مربوط به انیمیشن شیر شاه (The Lion King) هستش، ایلان ماسک، جین سیمونز و اسنوپ داگ رو در حال بالا بردین دوج کوین نشون میده. البته خود ایلان ماسک هم این عکس رو توییت کرد.

همه ی این عوامل باعث شدن که بعد از مدتی دوج کوین از نظر میزان جست و جو تو کشور آمریکا، حتی از بیت کوین هم جلو بزنه. به این ترتیب تو کمتر از دو ماه قیمت Doge Coin با بیش از 1400 درصد رشد تونست به عدد 0.8 دلار رسید.

ایلان ماسک و شیبا اینو

اولین باری که ایلان ماسک تو یه توییت در مورد ارز دیحیتال شیبا اینو صحبت کرد، مربوط به توییتی بود که تو اون اعلام کرده بود که، قصد داره که یه سگ از نژاد ژاپنی شیبا اینو برای خانوادش بخره. این نژاد همون سگی هستش که تو سال 2013 ارز دوج کوین رو با توجه به میمی (Meme) که تو اون سال تو شبکه های اجتماعی دست به دست میشد، ساخته شده. بعد از این ارز دیجیتال شیبا افزایش قیمت 30 درصدی رو تجربه کرد.

البته اندکی بعد از این توییت، مدیر عامل تسلا تو یه پست دیگه اعلام کرد که: من یه سگ بزرگ به نام گتسبی دارم، یک سگ کوچک به نام ماروین مریخی و یک گربه به نام شرودینگر. همچنان معلوم نیست که ایلا ن ماسک واقعا قصد خرید یه سگ از نژاد شیبا اینو رو داشته و یا اینکه فقط میخواسته یک پامپ دیگه تو بازار بوجود بیاره.

 گفته بود: نام شیبا اینو (یه سگ ژاپنی) من فلوکی (Floki) خواهد بود. همین توییت باعث شد که تو کمتر از چن ساعت قیمت Shiba Inu بیش از 16 در صد افزایش پیدا کنه. توکن شیبا که به تازگی یک ساله شده، یک میم کوین هستش که با الهام از دوج کوین و به عنوان قاتل دوج کوین (Doge killer) ساخته شده.

یکی دیگه از کارهایی که رئیس تسلا برای تبلیغ دوج کوین و شیبا انجام داده بود، اینه که تصویر پروفایل خود را در توییتر تغییر داد و عکسی از خودش رو گذاشته بود که عینک منعکس کننده تصویر Doge را نشان میداد، که Shiba Inu نمادین Dogecoin است و باعث افزایش دوج کوین و شیبا شد.

با توجه به محبوبیتی که توییت ایلان ماسک به این ارز داد، به 28 مین ارز برتر بازار تبدیل شد ولی در حال حاضر این ارز با بیش از 2.8 میلیارد سرمایه تو رتبه 44 ام بازار قرار گرفته و قیمت اون بیش از 80 درصد نسبت به اوج تاریخیش کاهش پیدا کرده. کسایی که این ارز رو در ابتدای عرضه اش خریده بودن، با وجود این ریزش همچنان بیش از 5 میلیون در صد تو سود هستن.

آیا ارز دیجیتال شیبا امن است؟

ارز دیجیتال شیبا یکی از ارزهای دیجیتال محبوب و رو به رشد است که در جهان انتشار یافته است. اما سوالی که ممکن است برخی از افراد داشته باشند این است که آیا ارز دیجیتال شیبا امن است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال، نیاز است به معرفی و بررسی امنیت ارز شیبا. ارز دیجیتال شیبا بر اساس یک فناوری به نام بلاکچین کار می‌کند که امنیت بالایی را برای تراکنش‌ها و ذخیره سازی اطلاعات فراهم می‌کند. این بلاکچین یک سیستم توزیع شده است که تراکنش‌ها را بین اعضای شبکه به صورت عمومی و غیرقابل تغییر ثبت می‌کند. همچنین از رمزنگاری قوی برای حفاظت از اطلاعات و امنیت تراکنش‌ها استفاده می‌کند. با این حال، همانند هر نوع فعالیت آنلاین دیگر، وجود خطراتی نیز برای ارز دیجیتال شیبا وجود دارد. برای افزایش امنیت، نیاز است که از رمزنگاری قوی در کیف پول‌های دیجیتال استفاده شود و از سایت‌ها و پلتفرم‌های قابل اعتماد برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده شود. همچنین، مهم است که از اقدامات احتیاطی مانند استفاده از رمز عبور قوی و عدم اشتراک گذاری آن با دیگران پیروی کنید. در نهایت، همیشه بهتر است قبل از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و شیبا، به دقت اطلاعات و مطالب مربوطه را بخوانید و با راهنمایی‌های امنیتی آشنا شوید. با رعایت این اصول، امنیت استفاده از ارز دیجیتال شیبا می‌تواند تضمین شود.

آینده ارز شیبا اینو

مهمترین چیزی که قبل از سرمایه گذاری و خرید شیبا اینو، باید بهش توجه کنین، پتانسیل های این ارز برای رشد تو آینده است. بیشتر تحلیلگر های بازار های مالی نسبت به آینده Shiba Inu امیدوار هستن و این رمز ارز رو بعد از دوج کوین، به عنوان محبوب ترین میم کوین دنیا ی کریپتوکارنسی ها میدونن. تو ادامه با ما همراه باشین تا بیشتر با نظرات تحلیلگر ها در مورد آینده شیبا اینو آشنا بشین.

آیا ارز دیجیتال شیبا ارزش سرمایه گذاری رو داره؟

ارز دیجیتال شیبا اینو طی یک سال گذشته نوسانات زیادی رو تجربه کرده. عده ی زیادی بعد از تبلیغ هایی که ایلان ماسک برای شیبا انجام داد با اون آشنا شدن. جالبه بدونین که یکی از کسایی که اوایل عرضه این رمز ارز به اندازه ی 17 دلار ازش خریداری کرده بود، الن بیش از 6 میلیون دلار تو همین مدت کوتاه سود کسب کرده؛ با پخش شدن چنین اخباری در مورد شیبا اینو باعث میشه که افراد بیشتری به خرید شیبا اینو و نگهداری این ارز تشویق بشن.

از طرف دیگه حدودا مالکیت نصف توکن های شیبا متعلق به ویتالیک بوترین بود. خالق اتریوم، به اندازه ی 5 درصد از کل این توکن ها رو به یک خیریه که قصد کمک رسانی به وضعیت نا به سامان کرونا تو کشور هند رو داشت، اهدا کرد. البته این کار باعث شد که بیشتر هولدر های این ارز دیجیتال از قدرتی که تو دست ویتالیک بود بترسن، نتیجه ی این ترس ریزش سی و پنج درصدی قیمت شیبا اینو بود.

البته بعد از چند روز (تو تاریخ 27 اردیبهشت ماه سال 1400) ویتالیک بوترین اعلام کرد که، قصد داره برای کمک کردن به ارزشمند تر شدن این ارز دیجیتال 90 درصد توکن های شیبایی که بهش داده شده رو به یه کیف پول مرده منتقل کنه و حدودا 10 درصد باقی مونده رو به یک خیریه برای انجام کار های بشر دوستانه اهدا کنه. در کل ویتالیک با این کارش بیش از 450 تیریلیون (ده به توان 12) واحد ارز شیبا رو از بین برد که 45 درصد از کل موجودی این ارز میشد.

این کار کمک قابل توجهی رو به ارزشمند تر شدن ارز دیجیتال شیبا کرد. البته قابل ذکره که توسعه دهنده های این ارز قول دادن که با افزایش قیمتش، بخش دیگه ای از این توکن ها رو بسوزونن.

پیش بینی قیمت شیبا در برترین پلتفرم ها

پلتفرم ها و سایت های بسیاری وجود دارن که با بررسی و تحلیل داده های مربوط به ارز دیجیتال Shiba Inu، سعی دارن که افق دید ما در مورد آینده شیبا اینو رو روشن تر و باز تر کنن. این سایت ها برای تحلیل شیبا اینو اینو و سایر ارز ها از بهترین الگوریتم ها و تحلیلگران با تجربه استفاده میکنن. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که تحلیل های ارائه شده درباره آینده شیبا اینو که تو معتبرترین سایت ها منتشر شدن رو براتون تو ادامه قرار بدیم:

  • طبق تحلیلی که تو سایت Tradingbeats.com در مورد آینده Shiba Inu منتشر شده، این ارز میتونه موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری بلندمدت باشه. همچنین طبق نظر تحلیلگر های این وب سایت، قیمت شیبا تو آینده افزایش چشمگیری رو خواهد داشت و طبق مدل های تحلیلی این سایت تا انتهای سال 2021، قیمت Shiba Inu میتونه به بیش از 0.00003 دلار برسه.
  • سایت Digital coin price در مورد این ارز پیش بینی کرده که تا 5 سال آینده روند اصلی قیمت شیبا اینو کاملا صعودی هستش. طبق تحلیلی که تو این سایت با پردازش داده های مربوط به یک سال گذشته ی این ارز منتشر شده، قیمت هر واحد از این ارز میتونه تو انتهای این 5 سال حداقل به 0.00005 دلار برسه.
  • Wallet Investor که معمولا محافظه کارترین تحلیل ها رو ارائه میده، در مورد آینده ارز دیجیتال شیبا اینو پیش بینی مشابهی با بقیه ی سایت ها داره. تحلیلگر های این سایت انتظار دارن که قیمت Shiba Inu تو یه روند صعودی تو مدت زمانی کمتر از پنج سال، بتونه به بیش از 0.000048 دلار برسه.

  • همچنین تحلیلی که تو سایت Digitalcoin منتشر شده، قیمت شیبا اینو با یه روند صعودی، آهسته و پیوسته یه سمت اهدافی که تو این سایت منتشر شده حرکت میکنه. طبق نظر تریدر هایی که برای این سایت کار میکنن، قیمت شیبا اینو تو پنج سال آینده پتانسیل رسیدن به 0.00027 دلار رو داره. همچنین بعد از هفت سال میتونه به حوالی 0.000036 دلار برسه.
  • Pick A Crypto هم یکی از سایت های معتبر تحلیل ارز های دیجیتال هستش که معمولا تحلیل های درستی رو در مورد رمز ارز های مختلف ارائه میده. این سایت نسبت به قیمت Shiba Inu تو چند سال آینده، بسیار خوش بینه. طبق پیش بینی های سایت Pick A Crypto قیمت شیبا اینو میتونه تا آخر امسال به 0.00005 دلار برسه و از اول سال 2022 تا آخر سال 2025 به 0.0003 تا 0.0005 دلار برسه.

نکته ی مهمی که حتما باید قبل از تصمیم به انجام معامله باید بهش توجه کنین، اینه که روند کلی بیشتر رمز ارزها به بیت کوین بستگی داره. به همین خاطر قبل از انجام معاملاتتون باید جهت قیمت بیت کوین رو پیش بینی کنین.

آموزش خرید شیبا اینو برای ایرانی ها

بهترین راه برای خرید ارز دیجیتال، استفاده از صرافی های ارز دیجیتال هستش. صرافی های معتبر زیادی وجود دارن که ارز دیجیتال شیبا رو تو لیستشون دارن، ولی مشکل اونجاست که اکثر صرافی های خارجی به ایرانی ها خدمات نمیدن؛ دلیل این کارشون تحریم های بانکی و مالی­ای هستن که علیه کشورمون وضع شدن. البته گاهی وقت ها ممکنه که یه صرافی خارجی رو پیدا کنین که حاضر باشه با شما همکاری کنه، اما متاسفانه این صرافی ها خیلی معتبر نیستن و احتمال کلاهبردار بودنشون خیلی زیاده. به همین خاطر هم پیشنهاد میکنیم که دور این نوع صرافی ها یه خط قرمز بزرگ بکشین و هیچ وقت از خدماتشون استفاده نکنین.

درسته که زندگی تو ایران باعث میشه که سرمایه گذاری تو بازار ارزهای دیجیتال محدودیت های زیادی داشته باشه، اما صرافی های داخلی سعی کردن که این محدودیت ها رو به حداقل برسونن. یکی از برترین صرافی های ارز دیجیتال داخلی، ایران بایننسه. سازنده های این صرافی سعی کردن که بزرگترین صرافی دنیا رو بومی سازی کنن و تا حد زیادی هم موفق عمل کردن.

این صرافی که سابقه 5 سال فعالیت تو این حوزه رو داره، بهتون اجازه میده که تو بیش از 600 رمز ارز برتر دنیای کریپتوکارنسی ها سرمایه گذاری کنین. یکی از مزیت های دیگه ی صرافی ایران بایننس اینه که موقع خرید و فروش ارز دیجیتال، لزومی به خرید دلار ندارین و میتونین همه ی تراکنش هاتون رو با استفاده از کارت بانکیتون انجام بدین.

کلام پایانی

تو این مقاله سعی کردیم که یه طور کامل بگیم ایلان ماسک کیست و چه تاثیراتی رو تا به امروز روی ارز های دوج کوین و شیبا گذاشته؟ همچنین در مورد رابطه ایلان ماسک و شیبا اینو و تاثیرش در پامپ و دامپ شدن این ارز رو بررسی کنیم. امیدواریم که این مطلب براتون مفید واقع بشه و بتونین با خرید و فروش ارز دیجیتال شیبا، سود های زیادی رو کسب کنین. اگه که قصد خرید Shiba Inu از صرافی ایران بایننس رو دارین، کافیه که همین الان روی گزینه ی ثبت نام کلیک کنین و مراحل احراز هویتتون رو انجام بدین.


نظرات کاربران در مورد ایلان ماسک کیست و چه تاثیری روی شیبا گذاشت؟ | تاثیر توییت ایلان ماسک روی قیمت Shiba Inu | رابطه ایلان ماسک و شیبا اینو
سوال امنیتی :1+88 = ?